Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goudfazant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Goudfazant

    Voor de nog te bouwen voliere wil ik mij verdiepen in diverse vogelsoorten...
    de grootste en voor mij meest onbekende die mij wel aanstaat is de Goudfazant.

    Wie heeft deze vogels en in wat voor volieres worden deze gehouden?
    Met wat voor zaken moet ik rekening houden bij het houden van fazanten?
    Ik kan nl vrij weinig info hierover vinden.

  • #2
    Aviornis is de club die wel informatie heeft over deze fraaie vogel.
    Kijk maar eens op http://www.aviornis.nl/vogels/vogels...en/goudfazant/
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        Ton, bedankt! Ik heb de link opgeslagen in mijn favorieten en ik ga er later op mijn gemak naar kijken.

        Marx, zo'n vermoeden had ik al...

        Worden dergelijke fazanten eigenlijk gewiekt of vliegen ze niet zo hoog op?
        Bij ons in de buurt loopt er 1 in een (particulier) hertenkampje, prachtig exemplaar en die heeft mij voornl zo geboeid.

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            Ik heb ze dus uitgezet op de
            Even voor de zekerheid; je weet dat dit verboden is?
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
              Even voor de zekerheid; je weet dat dit verboden is?

              Is dat verboden? Weer wat geleerd Ik had de eitjes ook buiten gevonden en de moeder was omgemaaid en dood. Ik dacht zet de jonkies ergens waar veel wilde fazanten zitten en dat werd de meinweg. Maargoed, ik heb ook nooit meer fazanten dus het was een eenmalig iets. Moet wel zeggen dat de vogelopvang zei dat ik ze op de meinweg moest zetten, deden zij ook altijd

              Opmerking


              • #8
                Eieren rapen lijkt mij eerder verboden dan uitzetten?

                Ik denk niet dat het fazanten worden hier, ze passen misschien ook beter bij een groepje kippen? Ze zijn schitterend om te zien, maarja... dat zijn wel meer dieren.

                Opmerking


                • #9
                  http://www.pheasants.nl/

                  Opmerking


                  • #10
                    Hallo Max,ik heb het wel meer gelezen maar wat wordt bedoeld met de 5000 serie?
                    Verbeterde uitvoering of zo
                    Nee geintje maar serieus waar staat dit voor?
                    mvg,
                    kingfisher
                    Mvg,
                    Kingfisher.

                    Opmerking


                    • #11
                      Nou dat zal ik jullie eens proberen uit te leggen (voor hoever ik het ook snap)

                      Voor een paar jaar terug heeft een werkgroep (WPA) met die mensen uit China gepraat en het voor elkaar gekregen om een hoop goudfazanten uit het wild te inporteren (dit viel opzich helemaal niet me met die Chinezen)

                      Dus goudfazanten van de 5000 serrie zijn echte raszuivere goudfazanten (of jongen daarvan) uit het wild. Als u nou een koppel goudfazanten koopt van de 5000 serrie dan kreigt u een papiertje me dat de fazanten van u zijn. Als u daar jongen van heeft dan moet u opgeven hoeveel jongen dat u heeft en dan kreigt u ook zoveel ringen.

                      Bij de echte goudfazanten hebben de hanen gele poten en geel aan de buitenkand van het oog. De hennen hebben rode veren om het oog en wat donkere poten.

                      Opmerking


                      • #12
                        Interessant, Max!

                        Voorlopig zal het nog wel even uitblijven, maar zijdehoenders en goudfazanten komen hier ooit nog wel denk ik...

                        Opmerking


                        • #13
                          plant vast in de hoek van de ren struiken waar ze niet achterdoor kunnen, dit spaart de staarten van de fazant.
                          Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door MaxWeijers
                            Nou dat zal ik jullie eens proberen uit te leggen (voor hoever ik het ook snap)

                            Voor een paar jaar terug heeft een werkgroep (WPA) met die mensen uit China gepraat en het voor elkaar gekregen om een hoop goudfazanten uit het wild te inporteren (dit viel opzich helemaal niet me met die Chinezen)

                            Dus goudfazanten van de 5000 serrie zijn echte raszuivere goudfazanten (of jongen daarvan) uit het wild. Als u nou een koppel goudfazanten koopt van de 5000 serrie dan kreigt u een papiertje me dat de fazanten van u zijn. Als u daar jongen van heeft dan moet u opgeven hoeveel jongen dat u heeft en dan kreigt u ook zoveel ringen.

                            Bij de echte goudfazanten hebben de hanen gele poten en geel aan de buitenkand van het oog. De hennen hebben rode veren om het oog en wat donkere poten.
                            Heb me ook laten vertellen dat goudfazanten vaak met Lady Amhertsfazant gekruist worden. Dan heb je een goudfazant maar geen echte. De veren aan de kraag zijn dan afgerond in plaats van recht, kopt dit ?
                            Peruchke

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Snowville
                              Interessant, Max!

                              Voorlopig zal het nog wel even uitblijven, maar zijdehoenders en goudfazanten komen hier ooit nog wel denk ik...
                              Je kan hierover ook veel info vinden op www.kippenforum.nl
                              Groetjes,
                              Peruchke

                              Opmerking

                              Working...
                              X