Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eieren leggen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • eieren leggen

    Kwarteleieren zijn (blijkbaar) chique voedsel. Het is (blijkbaar) chique als je een Kwartelei opeet. Ik eet enkel de eieren op als ze niet broeden en geen nieuwe eieren leggen (na 1-2 weken geen gebroed en geen nieuwe eieren haal ik ze weg) Gewoon, wat moet ik er anders mee doen? De eieren kook ik en de schaal is voor de vogels, zodat ze nieuwe eieren leggen. Waar moet je dan naartoe met je ei zelf? Dat eet ik dus op. Niets tegen Kwartelliefhebbers, maar het weggooien zou zonde zijn. Het probleem is dat de eieren nooit bevrucht zijn, alhoewel er wel een haan is. Weet er iemand ofdat Kwartels (net als kippen) ook zonder haan eieren leggen?
    Matsje <3

  • #2
    Haha,
    klinkt best grappig.
    Wij eten ook gewoon onze kippen der eieren, dus waarom geen kwarteleieren

    Opmerking


    • #3
      Maar kunnen hennetjes ook zonder haan eitjes leggen? Kippen kunnen dat, dus waarom zouden Kwartels dat niet kunnen? 't Is maar een vraagje, leuk om te weten. Weet iemand dit?
      Matsje <3

      Opmerking


      • #4
        ze zullen eitjes leggen . je weet dan alleen zeker dat ze niet bevrucht zijn.
        nieuwe website

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Nele16
          Haha,
          klinkt best grappig.
          Wij eten ook gewoon onze kippen der eieren, dus waarom geen kwarteleieren
          'Men zegt' dat Kwarteleieren chique voedsel zijn... Probleem is dat je er veel van moet eten voor je vol zit 't Zijn piepkleine eitjes
          Matsje <3

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ilovediamantduifjes
            'Men zegt' dat Kwarteleieren chique voedsel zijn... Probleem is dat je er veel van moet eten voor je vol zit 't Zijn piepkleine eitjes
            Dat zijn dan wel de eitjes van grotere kwartels dan de chinese dwergkwartels ,dus de eitjes zijn dan ook wat groter.
            En zo chique is het volgens mij ook niet meer ,want ik zag ze gewoon verpakt liggen in de supermarkt. 25 voor 2 euro ofzo.
            Ik gooi bij mij de eieren gewoon weg als ze lang genoeg door de voliere verspreid hebben gelegen ,,de kwartels verplaatsen ze zelf ook .
            Ik heb wel eitjes van eigen krielkippetjes ,een stuk groter en erg lekker.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door dave1
              ze zullen eitjes leggen . je weet dan alleen zeker dat ze niet bevrucht zijn.
              Dat denk ik ook, dat kunnen kippen toch ook?
              Ik heb er eigenlijk helemaal geen verstand van

              Opmerking


              • #8
                Dank u wel allemaal. Met dat 'chique' bedoel ik dat de meeste mensen zomaar geen Kwarteleieren hebben. Als ze horen dat ik Kwartels heb, beginnen ze meestal meteen over de eieren.
                Matsje <3

                Opmerking


                • #9
                  toch hardstikke leuk, met gourmetten een stelletje kwarteleitjes bakken, de kinderen hier zijn er dol op, gekookt, door de helft gesneden als garnering van salade is ook heel leuk.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ilovediamantduifjes
                    Maar kunnen hennetjes ook zonder haan eitjes leggen? Kippen kunnen dat, dus waarom zouden Kwartels dat niet kunnen? 't Is maar een vraagje, leuk om te weten. Weet iemand dit?

                    alle vogels leggen eieren. Of er een haan overheen geweest is maakt helemaal niets uit. Daar leggen ze geen ei meer of minder om. Het ei wordt zowiezo gemaakt als de vogel broedrijp is. De haan moet het eitje alleen nog ff bevruchten. Dit kan 3 weken voor het ei tot ongeveer anderhalve dag voor het leggen gebeuren. Een vogel kan namelijk spermacellen opslaan die ze zelf bij het ontwikkelen van het ei kan "gebruiken'.

                    kwarteleitjes:
                    - verwerken in paasstukjes
                    - koken en afpellen, serveren samen met mini-tomaatjes
                    - bakken in een poffertjespan voor kleine omeletjes
                    - natuurbroed kuikentjes uit laten broeden is wel het leukste, maar dat lukt niet altijd en er komen altijd eieren zat!

                    Opmerking


                    • #11
                      Matsje <3

                      Opmerking


                      • #12
                        kan je de eieren ook eten als ze bevrucht zijn zonee hoe kan je zien of ze bevrucht zijn?

                        wij hebben nl eieren over omdat ze nu eieren leggen maar de man waar we ze bij gekocht hebben zei dat we ze beter weg konden halen omdat het anders te koud werd voor de jongen

                        Opmerking


                        • #13
                          Bevrucht kan wel hoor, maar bebroed zou ik niet doen. Als het hennetje niet heeft zitten broeden is er nog geen vruchtbeginsel gegroeit, dus dan merk je er niks van of het bevrucht was of niet en kun je het gewoon eten.

                          In scharrel-kip-eieren zit soms ook wel een mini-vruchtbeginseltje al, maar daar merk je niks van.

                          Opmerking


                          • #14
                            owkee tanx ze sitten er totaal niet op dus ik kan ze lekkr opeten XD

                            Opmerking


                            • #15
                              Smakelijk dan!

                              Opmerking

                              Working...
                              X