Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ringen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • ringen

    Is het strafbaar als ik Diamantduiven niet ring? Bij Gouldjes is dit normaalgezien niet strafbaar...

    P.S.: Moeten ook Kanaries, Zebravinken, Kwartels wel of niet geringd worden?
    Matsje <3

  • #2
    Volgens mij moeten enkel de inlandse vogels geringd worden. Bijvoorbeeld de putter, sijs, barmsijs, goudvink, ... Dit omdat ze in de natuur gevangen kunnen worden, wat streng verboden is. Dus de diamantvink, kanarie, zebravink, ... moeten niet geringd worden.

    Mvg
    Met vriendelijke groet,
    Goudvink001

    Opmerking


    • #3
      Matsje <3

      Opmerking


      • #4
        Jup:d Zo is het wel, denk ik.
        Met vriendelijke groet,
        Goudvink001

        Opmerking


        • #5
          Ok, ben ik even opgelucht! M'n papa weigert om ringen te kopen... Maar nu ik weet dat het niet hoeft, zijn alle problemen opgelost
          Matsje <3

          Opmerking


          • #6
            Vanwaar de keuze om niet te ringen?
            Als je lid bent van een vogelvereniging kan je ringen bestellen voor 20 cent per stuk met een minimale afname van 10 stuks. Het kan hem dus niet in de kosten zitten.

            Als je op een gegeven moment de jongen wilt gaan verkopen heb je geen discussies vooraf of achteraf over de leeftijd van de jongen. En als je met meerdere knoppels kweekt kan je aan de hand van de ringnummers ook onverwante koppels samenstellen.
            Groeten,

            Arjan

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door azantinga
              Vanwaar de keuze om niet te ringen?
              Als je lid bent van een vogelvereniging kan je ringen bestellen voor 20 cent per stuk met een minimale afname van 10 stuks. Het kan hem dus niet in de kosten zitten.

              Als je op een gegeven moment de jongen wilt gaan verkopen heb je geen discussies vooraf of achteraf over de leeftijd van de jongen. En als je met meerdere knoppels kweekt kan je aan de hand van de ringnummers ook onverwante koppels samenstellen.
              Matsje <3

              Opmerking

              Working...
              X