PDA

Bekijk Volledige Versie : ringen

Ilovediamantduifjes
06-04-2009, 13:07
Is het strafbaar als ik Diamantduiven niet ring? Bij Gouldjes is dit normaalgezien niet strafbaar...

P.S.: Moeten ook Kanaries, Zebravinken, Kwartels wel of niet geringd worden?

Goudvink001
06-04-2009, 13:23
Volgens mij moeten enkel de inlandse vogels geringd worden. Bijvoorbeeld de putter, sijs, barmsijs, goudvink, ... Dit omdat ze in de natuur gevangen kunnen worden, wat streng verboden is. Dus de diamantvink, kanarie, zebravink, ... moeten niet geringd worden.

Mvg

Ilovediamantduifjes
06-04-2009, 13:24
Ok, bedankt! Diamantduiven moeten dus niet geringd worden, omdat ze uit Autralië komen...

Goudvink001
06-04-2009, 13:26
Ok, bedankt! Diamantduiven moeten dus niet geringd worden, omdat ze uit Autralië komen...

Jup:d Zo is het wel, denk ik.

Ilovediamantduifjes
06-04-2009, 13:30
Ok, ben ik even opgelucht! M'n papa weigert om ringen te kopen... Maar nu ik weet dat het niet hoeft, zijn alle problemen opgelost ;) :D

azantinga
08-04-2009, 20:03
Vanwaar de keuze om niet te ringen?
Als je lid bent van een vogelvereniging kan je ringen bestellen voor 20 cent per stuk met een minimale afname van 10 stuks. Het kan hem dus niet in de kosten zitten.

Als je op een gegeven moment de jongen wilt gaan verkopen heb je geen discussies vooraf of achteraf over de leeftijd van de jongen. En als je met meerdere knoppels kweekt kan je aan de hand van de ringnummers ook onverwante koppels samenstellen.

Ilovediamantduifjes
08-04-2009, 21:42
Vanwaar de keuze om niet te ringen?
Als je lid bent van een vogelvereniging kan je ringen bestellen voor 20 cent per stuk met een minimale afname van 10 stuks. Het kan hem dus niet in de kosten zitten.

Als je op een gegeven moment de jongen wilt gaan verkopen heb je geen discussies vooraf of achteraf over de leeftijd van de jongen. En als je met meerdere knoppels kweekt kan je aan de hand van de ringnummers ook onverwante koppels samenstellen.

Helemaal juist! Maar ik ben nog maar 12 en kan dus moeilijk tegen de eisen van m'n vader ingaan. Als 12-jarige krijg ik ook niet al te veel zakgeld. Alles wat niet nodig is (misschien wel nuttig, maar niet nodig) moet ik zelf betalen. Da's een hoop, mijn papa vindt een hoop dingen onnodig... Dus ook een lidmaatschap. Dus ook ringen. Dus ook een volière voor mijn duifjes. Die heb ik gekocht en nu is mijn zakgeld op :o waardoor ik al zeker geen lidmaatschap kan betalen... Ook al kost het niet zoveel. Doordat we onze vogels aan kwekers weggeven (we krijgen er wel wat geld voor), is er niet echt een probleem. Zij vragen gewoon hoe oud de vogels zijn... Ik heb mij voorgenomen om volgend jaar echt te beginnen met ringen. Ik heb geen geld (tegen dan waarschijnlijk wel), een spoedbestelling zou misschien nog lukken, maar ja... Over dat inteeltgedoe: we hebben van alle koppels slechts 1 koppel. Van de Zebravinken hadden we 2 koppels, maar er is door een koude nacht vorige week een mannetje gestorven. De 2 koppels zaten in verschillende kooien. Van Kanaries hadden we 3 koppels (3 poppen en 2 mannetjes, er zat 1 koppeltje in een volière en het overige mannetje en de 2 poppen zaten in een andere kooi). Vorige week zijn er een pop en een mannetje uit die kooi opgegeten door een kat. Er schiet dus slechts 1 koppel over. Van Diamantduiven hadden we 2 koppels (of misschien zelfs 3, er is onenigheid over een 'duivin' die het uiterlijk van een doffer heeft) in dezelfde volière. Er werd een duivin kaalgepikt, dus die staken we apart, zodoende blijft er nu slechts 1 (of 2) koppel(s) over. Voor de rest hebben we steeds maar 1 koppel van alle soorten vogels die wij hebben. Inteelt is haast onmogelijk, aangezien we genoodzaakt zijn de jongen te verkopen, voor ze paren met hun ouders, omdat we ze niet in een andere kooi met andere vogels gekoppeld kunnen worden.