Mededeling

Collapse
No announcement yet.

man of pop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • man of pop

    hallo

    heb een engelse grasparkiet zie foto maar deze zit steeds op een popje maar dit is toch ook een popje maar deze voer zowel een man als de andere pop

    zie foto

    Mvg Arjan



  • #2
    hoi
    naar mijn mening is het een pop
    denk ik te zien aan de bruin achtige dop boven de snavel
    vrg marthijn

    Opmerking


    • #3
      ja naar mijn mening is het ook een pop maar vindt het raar dat zo op een andere pop aan het treden is

      Opmerking


      • #4
        Misschien is de verhouding mannen - poppen in uw voliere niet gelijk, terwijl deze pop door de tijd van het jaar (erg) broeds is.

        Naar mijn weten kan de kleur ook nog wel veranderen als ze jong zijn.
        Met vriendelijke groet, Jeroen

        www.jeroenhubert.nl

        Opmerking


        • #5
          In mijn ogen is dit een man. De hele houding en het voorkomen van de vogel doen mij persoonlijk aan een man denken. De neusdop zegt me niks in dit geval.

          Opmerking


          • #6
            maak eens een foto van de voorkant natuurlijke licht en geen flits

            Opmerking


            • #7
              De neusdop is erg roze, dus ik denk ook een man. Vooral omdat het een bonte kleurslag is.

              Maar de foto is erg onduidelijk. Je kunt beter een foto van voren nemen, zoals Bondje zei. Pas dan kun je echt duidelijkheid krijgen.

              Opmerking


              • #8
                hallo

                dit is de beste foto wat ik eerst kon maken ze blijven niet stil zitten he

                Opmerking


                • #9
                  da is een pop denk
                  die nuisdop is te roos voor een man te zijn

                  Opmerking


                  • #10
                    Man

                    Heren,

                    Dit is een recessief bonte gtrasparkiet, ook wel Deensbont genoemd.
                    Bij deze varieteit heeft een man een roze neusdop!

                    Groet,

                    Herman

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik denk ook nog steeds een man.

                      Herman heeft gelijk. Bij een recessief bonte grasparkiet is die van een man roze. Die van een pop zal gewoonlijk wit/lichtblauw, en op latere leeftijd bruin zijn.

                      Ik had zelf ook een bont mannetje. Deze had eerst een roze dopje, en later paars.
                      Ter vergelijking:
                      2 maanden oud: http://i54.photobucket.com/albums/g9...b/642f6f98.jpg
                      5 maanden oud: http://i54.photobucket.com/albums/g9...s/a4017f3c.jpg

                      Ik heb deze post aangepast, om misverstanden te voorkomen.

                      Opmerking


                      • #12
                        Hallo

                        Maar deze man/pop is nu zeker meer dan een jaar oud dan moet de kleur van de dop nu toch wel goed zijn het zei blauw/bruin/roze

                        Opmerking


                        • #13
                          Een bonte man kan ook een vleeskleurige (roze) dop blijven houden.

                          Opmerking


                          • #14
                            dit is een dominant bont mannetje

                            Hallo Kitkat,

                            Een recessief bonte man houdt een rose neusdop ,ook op latere leeftijd.
                            De vogel die je nu laat zien is echter een dominant bonte en krijgt dus inderdaad bij volwassenheid een blauwe neusdop.
                            De kleur van deze dominant bonte is trouwens een mengelmoesje nl.:
                            Dominant(Australisch) bontspanglehemelsblauwgeelmaskermutant 2

                            Groet,

                            Herman

                            Opmerking


                            • #15
                              Dank je, Herman. Heb ik weer wat bijgeleerd. Ik kan dominant en recessief bont niet zo goed uit elkaar houden. Voortaan zal ik aan je informatie terugdenken.

                              Mijn dominant bont mannetje is trouwens in december overleden.
                              Het blauw lijkt hemelsblauw op de foto, maar is eigenlijk kobaltblauw.

                              Oi Pekel, nou heb je ook antwoord op je vraag. Het is dus echt een mannetje - helemaal niet zo vreemd dat die op de rug van een popje klimt.

                              Opmerking

                              Working...
                              X