Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2mannetjes !?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • 2mannetjes !?

    Hoi duivenliefhebbers!

    Ik heb een vraagje.
    Een paar weken terug heb ik (volgends de verkoper) een vrouwtjes duifje gekocht.
    Mijn doffertje zat maar alleen en toen heb ik dus een duivin gekocht.
    Het gaat allemaal heel goed met elkaar
    Maar tot mijn grote verbazing zag ik ze BEIDE koeren vanmiddag

    Zijn het dan 2 mannetjes?!


    GR. Nele

  • #2
    Koeren doen duivinnen ook. Bedoel je dat ze aan het baltsen waren? (->Baltsen= Staart in de lucht, open- en toevouwen en een speciale 'paringskreet')

    P.S.: Hee, toevallig! We hebben bijna dezelfde handtekening
    Matsje <3

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Ilovediamantduifjes
      Koeren doen duivinnen ook. Bedoel je dat ze aan het baltsen waren? (->Baltsen= Staart in de lucht, open- en toevouwen en een speciale 'paringskreet')

      P.S.: Hee, toevallig! We hebben bijna dezelfde handtekening
      Ok, dank je!
      Ik weet nog niet zoveel van duifjes af
      Ik heb ze nu denk ik, 1 jaartje
      En ben pas 13 jaar,, Maar alles kan je aanleren en iets wat je graag doet is ook makkelijker te leren!

      Leuke handtekening

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Ilovediamantduifjes
        Koeren doen duivinnen ook. Bedoel je dat ze aan het baltsen waren? (->Baltsen= Staart in de lucht, open- en toevouwen en een speciale 'paringskreet')

        P.S.: Hee, toevallig! We hebben bijna dezelfde handtekening
        En, het mannetje was wel heel erg aan het balsen, staart omhoog en met zijn nek naar beneden en veel lucht in zijn longen

        Het 'vrouwtje'(denken we dus) deed dat niet

        Maar het mannetje is nu 2 jaar en het vrouwtje pas 4 maanden, dus.
        Kan het vrouwtje dan ook al paren?

        Opmerking


        • #5
          Dat is zeer af te raden. De kans op legnood is reuzegroot.
          Matsje <3

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ilovediamantduifjes
            Dat is zeer af te raden. De kans op legnood is reuzegroot.
            Legnood?
            Hoe kan ik dat nog voorkomen?

            Opmerking


            • #7
              Matsje <3

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Nele16
                Ok, dank je!
                Ik weet nog niet zoveel van duifjes af
                Ik heb ze nu denk ik, 1 jaartje
                En ben pas 13 jaar,, Maar alles kan je aanleren en iets wat je graag doet is ook makkelijker te leren!

                Leuke handtekening
                Ik heb ook nog maar een jaartje duiven en ik ben 12
                Matsje <3

                Opmerking


                • #9

                  Moet ik ze dan uit elkaar zetten?
                  Het mannetje en vrouwtje appart?

                  Nog maar een jaartje duifjes? en nou al zoveel kennis ?
                  Goed!!

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Nele16
                    Moet ik ze dan uit elkaar zetten?
                    Het mannetje en vrouwtje appart?

                    Nog maar een jaartje duifjes? en nou al zoveel kennis ?
                    Goed!!
                    Je kan proberen het duivinnetje om te wisselen bij een kweker voor een andere duivin. Maar dat brengt ook weer problemen met zich mee. In de broedperiode kunnen vogels nogal agressief uitvallen tegen elkaar. Nieuwe vogels bij een andere vogel steken in de broedperiode is nogal link. In de broedperiode zijn de vogels nogal 'dit-is-mijn-terrein-achtig' Ik kan hier nu een heel lange uitleg gaan geven, maar beter van niet zeker? Je kan altijd proberen, maar misschien is het beter om ze toch apart te steken (voor de gezondheid van de vogels) Kun je ze niet scheiden zodat ze elkaar toch nog kunnen zien? Duiven zijn nogal gezelschapsdieren...

                    P.S.: Je wilt niet weten hoeveel uur ik op dit forum en op andere vogelsites zit... Als je dan nog niks weet over je vogels...
                    Matsje <3

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Ilovediamantduifjes
                      Je kan proberen het duivinnetje om te wisselen bij een kweker voor een andere duivin. Maar dat brengt ook weer problemen met zich mee. In de broedperiode kunnen vogels nogal agressief uitvallen tegen elkaar. Nieuwe vogels bij een andere vogel steken in de broedperiode is nogal link. In de broedperiode zijn de vogels nogal 'dit-is-mijn-terrein-achtig' Ik kan hier nu een heel lange uitleg gaan geven, maar beter van niet zeker? Je kan altijd proberen, maar misschien is het beter om ze toch apart te steken (voor de gezondheid van de vogels) Kun je ze niet scheiden zodat ze elkaar toch nog kunnen zien? Duiven zijn nogal gezelschapsdieren...

                      P.S.: Je wilt niet weten hoeveel uur ik op dit forum en op andere vogelsites zit... Als je dan nog niks weet over je vogels...
                      Inwisselen voor een andere duivin gaat helaas niet. Het was niet echt een fokker waarvan ik haar kocht, maar van een kennis van ons die 3 duifjes had :P
                      Dus dan zet ik ze wel appart
                      Wij hebben thuis een ren van ongeveer 10 kubbieke meters, daarzin zit een best groot nachthok voor mijn duifjes (alleen ze slapen liever bij onze kippen :P) daar kan ik het duivinnetje wel appart zetten..
                      Is dat een goed idee?

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Nele16
                        Inwisselen voor een andere duivin gaat helaas niet. Het was niet echt een fokker waarvan ik haar kocht, maar van een kennis van ons die 3 duifjes had :P
                        Dus dan zet ik ze wel appart
                        Wij hebben thuis een ren van ongeveer 10 kubbieke meters, daarzin zit een best groot nachthok voor mijn duifjes (alleen ze slapen liever bij onze kippen :P) daar kan ik het duivinnetje wel appart zetten..
                        Is dat een goed idee?
                        Wow, zoveel plaats voor 1 duifje! Ze zal zich er wel thuis voelen! Wat niet wegneemt dat het stressen zal zijn voor dat kleine beestje... Kan ze vanuit die ren haar mannetje zien?
                        Matsje <3

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ilovediamantduifjes
                          Wow, zoveel plaats voor 1 duifje! Ze zal zich er wel thuis voelen! Wat niet wegneemt dat het stressen zal zijn voor dat kleine beestje... Kan ze vanuit die ren haar mannetje zien?
                          Ik zal wel een foto maken van het hok
                          en hierop zetten (als dat kan )

                          Opmerking


                          • #14
                            Foto's

                            Hier foto's, (1 = van het hele hok, 2 = van het nachthokje)


                            Opmerking


                            • #15
                              Zo veel plaats! Dat duifje zal wel gelukkig zijn!
                              Matsje <3

                              Opmerking

                              Working...
                              X