Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zijn er mensen die halfsider kweekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • zijn er mensen die halfsider kweekt

    hallo wil beginnen met een nieuwe kleur mutatie de halfsider zijn weinig te vinden heeft er iemand van deze vogels zitten die ze verkopen wil?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door beginner
    hallo wil beginnen met een nieuwe kleur mutatie de halfsider zijn weinig te vinden heeft er iemand van deze vogels zitten die ze verkopen wil?
    Weet je eigenlijk wel wat een halfsider is en hoe deze ontstaat? Ik denk het niet want je kunt je niet bezig houden met halfsiders meer dan ze sparen als curiosa oid. Halfsiders zijn vogels die een recessieve kleur dragen en waarvan de embryonale ontwikkeling verstoord is. Dat is niet erfelijk maar toeval. Dus je kan nog zoveel halfsiders bij elkaar zetten, je kweekt er geeneen.

    De kans dat jij uit 2 halfsiders een nieuwe halfsider kweekt is net zo groot als de kans dat je er een kweekt uit normale ouders.

    Dus ik ben bang dat je de droom van het kweken van curiosa maar uit je hoofd moet zetten. Niemand kan bewust halfsiders kweken nl

    Opmerking


    • #3
      heb vorig jaar 9 jongen gekweekt halfsiders

      Opmerking


      • #4
        Ik ben benieuwd naar de foto's.
        Naar mijn idee heeft Marx gelijk en is een halfsider een toeval en geen mutatie. Daarmee zeg ik niet dat het onmogelijk is om halfsiders te kweken.
        Uit welke koppels kwamen de jongen en welke kleuren dragen de jongen?
        http://michelsfotosite.weebly.com

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door beginner
          heb vorig jaar 9 jongen gekweekt halfsiders
          Heb je daar een foto van? Niet dat ik het niet geloof maar dat betekent dat de hele kennis die er nu is over halfsiders nergens op slaat. Zover nu bekend is de halfsider een mutatie die optreedt NA bevruchting dus daar hebben de ouders niets mee van doen. De eicel muteert aan 1 kant toevallig na de eerste splitsing.

          Elke artikel over halfsiders zegt dat deze niet erfelijk zijn en niet bewust gekweekt kunnen worden dus ik zou die jongen wel eens willen zien om te bepalen of wij het over hetzelfde hebben

          Als jij 9 halfsiders gekweekt hebt vraag ik me ook af waarom anderen zich daar nog niet mee bezig houden. Halfsiders doen het goed als curiosa dus de kweek is lucratiever dan gemiddeld met aga's.

          Opmerking


          • #6
            rolf, heeft nu een succesvolle kweek met een halfsider, 2 jongen, waarvan geen halfsider

            Opmerking


            • #7
              Nog nooit zo'n aantal gezien.

              Beginner dan heb jij er in een jaar meer gekweekt dan ik er in 51 jaar gezien heb zou er ook graag eens foto's van zien vind het vaak mooie vogels om te zien.

              Opmerking


              • #8
                beginners geluk ??????

                Zien is geloven zeg ik altijd.
                Voor die tijd geloof ik er niets van.
                zijn het toch geen bonte.???
                sigpic

                Opmerking


                • #9
                  Hallo is een halfsider niet half man half pop? Heb jaren geleden een goudvink gezien die half man half pop was. Deze werd destijds als halfsider gepresenteerd. Onlangs heb ik een zebravink gezien die de zelfde eigenschap ,lees kleur, vertoonde half man half pop.
                  Het bewust kweken van deze halfsiders lijkt mij onmogelijk.
                  http://www.geocities.com/Heartland/V...halfsider.html

                  Greetings Lucky

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
                    Hallo is een halfsider niet half man half pop?
                    Dat kan inderdaad, maar niet alle halfsiders zijn half man half pop.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
                      Dat kan inderdaad, maar niet alle halfsiders zijn half man half pop.
                      als dat inderdaad zo is heb ik hier ook een "halfsider" zitten

                      een chinese dwergkwartel zilvergrijs gepareld
                      de ene helft is met baard en andere helft zonder
                      ook de typische streeptekening is aan beide zijden verschillend

                      omdat hij/zij een baard vertoonde
                      dachten we tot op heden dat het een haan was
                      maar eergisteren 1ste ei gelegd dus toch een hen

                      of zit ik er volledig naast en is die kwartel geen halfsider ??

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
                        Hallo is een halfsider niet half man half pop?
                        Alleen uitwendig (het verenpak). Halfsiders zijn vruchtbaar.
                        Heeft de vogel ook inwendig (delen van) 2 verschillende geslachten dan is het een gynander. Deze zijn niet vruchtbaar

                        Dat lees ik hier ergens, klopt dit?

                        @ThomasD
                        Foto zou ik zeggen, het schijnt nogal zeldzaam te zijn!
                        Met vriendelijke groet, Jeroen

                        www.jeroenhubert.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik zit eigenlijk nog steeds op foto's van beginner te wachten.
                          Het zou een doorbraak zijn als hij/zij de halfsider als mutant zou hebben.
                          Ben benieuwd naar de vererving.
                          http://michelsfotosite.weebly.com

                          Opmerking


                          • #14
                            Het is ineens verbazend stil. Lukt het niet met de foto's?

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                              Het is ineens verbazend stil. Lukt het niet met de foto's?
                              morgen middag staan men foto's erop ben nu niet thuis vandaar

                              ben wel benieuwd of die kwartel hier een halfsider zou zijn ...

                              weer een speciale vogel hier

                              Opmerking

                              Working...
                              X