Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe lang broeden Valkparkieten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hoe lang broeden Valkparkieten?

    Hoi,

    Ik heb een koppel Valkparkieten dat aan het broeden is, nu lees ik overal dat de broedtijd 18 -21 dagen is maar die van mij zijn nu al vier weken aan het broeden vanaf dat het eerste eitje (van 4) gelegd is en nog geen resultaat.

    Ben ik gewoon ongeduldig of kan het zijn dat de eitjes helemaal niet bevrucht zijn?

    iemand hier ervaring mee?

    mvg,

    Peter

  • #2
    even een zaklamp erop houden zie je rode adertjes lopen dan zijn ze bevrucht anders niet.

    maar na 4 weken zullen ze wel onbevrucht zijn.


    hier een linkje waar je de foto's ziet van bevruchte eitjes.

    nieuwe website

    Opmerking


    • #3
      Valkparkieten broeden 18-21 dagen.
      Als na 4 weken nog niks uitgekomen dan kun je de eieren weggooien want ze zijn of onbevrucht of zijn de jongen gestorven in de ei.
      Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

      Opmerking


      • #4
        Na 4 weken is er inderdaad weinig kans meer.

        Zelf controleer ik wel altijd even de eitjes of ze bevrucht zijn of ze afgestorven zijn. Het zou tenslotte zonde zijn als je met een man of pop door blijft kweken die niet kan bevruchten.
        Als er een ronde onbevruchte eitjes ligt wil niet zeggen dat een van de twee het niet kan, dan kan het ook even misgegaan zijn natuurlijk
        Mijn Site

        Opmerking


        • #5
          Ik zou inderdaad ook even kijken of ze bevrucht zijn of afgestorven. Is dit een jong koppeltje want dan gebeurt het wel eens dat het eerste nestje niets wordt.
          Vroig jaar hadden mijn jonge valkjes 7 eitjes,dacht wauw veel voor een beginnend koppeltje maar bleek geen enkel bevrucht.
          Nu dit jaar hebben ze 5 bevruchte eitjes dus als het jongen zijn wees wat geduldig,kijk de eitjes na. Als ze onbevrucht zijn kan je ze wegnemen en na een tijdje zullen de valkjes wel weer aan een nieuw nestje beginnen.

          Veel succes en groetjes

          Opmerking


          • #6
            Bedankt voor de reacties, ik heb de etijes weggehaald. in een van de eitjes zag ik dat er een jong in zat dat was gestorven in het ei, de rest was onbevrucht.

            Opmerking

            Working...
            X