PDA

Bekijk Volledige Versie : pop poot afgebeten

beginner
31-03-2009, 23:56
man heeft bij de pop het poot eraf gebeten hoe zou dit kunnen :help

dave1
01-04-2009, 00:24
heb je meerdere soorten agatjes in je voliere?

agatjes zijn wat dat betreft krengen .dus ja het kan dat er een poot is afgebeten . mijn ervaring is als je 1 soort dus bijvoorbeeld alleen de personato houdt in de voliere dat het wel goed gaat.
doe je hier een collie bij dan gaat het mis. nog een ding die erbij komt als deze twee soorten gaan paren heb je bastaarden waar je niks mee kan. deze jonge zijn niet vruchtbaar. er kunnen wel mooie jonge uitkomen maar je hebt er echt helemaal niks aan. je kan er dus niet mee verder kweken je kan er niet mee naar tt. dus mijn advies deze niet laten paren.

Ilovediamantduifjes
01-04-2009, 09:32
Wij hebben ook 2 vogels met maar 1 poot (die zijn ze kwijtgeraakt door ergens in de volière met hun pootje klem te gaan zitten) Ze leren er best gemakkelijk mee leven, met 1 poot. Tijdens de winter is het misschien slimmer dat je ze binnen zet. Ze kunnen dan niet verwisselen van poot waardoor ze snel afkoelen en sterven. Of staan ze binnen?

Tori no Hime
01-04-2009, 12:21
Zitten ze in een voliere of in een broedkooi? Je weet zeker dat de man het heeft gedaan? Dan kun je de man misschien beter wegvangen, ter voorkoming van ergere beschadigingen :(

Ilovediamantduifjes
01-04-2009, 12:24
Zitten ze in een voliere of in een broedkooi? Je weet zeker dat de man het heeft gedaan? Dan kun je de man misschien beter wegvangen, ter voorkoming van ergere beschadigingen :(

Juist! Het kan ook zijn dat ze haar eigen poot heeft afgebeten.

beginner
01-04-2009, 21:52
heb er meerdere aga inzitten een stuk of 12 alleen collies geen personatas gr koos

dave1
02-04-2009, 09:12
had ik ook nooit geen problemen gehad .had er wel iets meer inzitten maar dat maakt denk ik niet uit. ik had er 11 koppels inzitten.

ja het zijn krengen soms hoor. heb je vaker ruzie in de vlucht ?
als dat zo is even kijken welke er begint en die eruithalen en apart zetten. misschien dat het probleem dan is opgelost.

beginner
02-04-2009, 22:15
ze vechten allemaal wel wat maar niet zo erg als deze heb hem al apart gezet

dave1
02-04-2009, 22:38
je hebt de vechtersbaas apart gezet?

en is het nu wat rustiger?

beginner
03-04-2009, 22:17
ja en gaat nu beter en rustiger

Marx
03-04-2009, 23:18
Ik weet bijna zeker dat die man dan een pop is of dat een andere pop dit gedaan heeft. Ik heb ook altijd aga's gehad en nog nooit meegemaakt dat zo'n verwonding door een man veroorzaakt was. Mannen bijten hun poppen niet, andersom wel.