Mededeling

Collapse
No announcement yet.

man of pop??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • man of pop??

    Hebben turqasine mannen altijd een rode balk op de vleugel of zijn er ook mannen zonder deze balk?
    wie kan mij dat vertellen?

    vriendelijke groeten .

    Barend

  • #2
    na mijn weten hebben alle mannen het en de poppen niet.
    heb het even gevraagd aan iemand die deze soort heeft en het was niet bekend bij hem dat er mannen waren die het niet hebben.
    nieuwe website

    Opmerking


    • #3
      Ik geloof dat bij de opalines de man geen balk heeft en de pop wel, maar dat weet ik niet helemaal zeker, kan de foto er zo niet meer bij vinden....
      Mijn Site

      Opmerking


      • #4
        even een stukje uit de beschrijving van neophema soorten.

        De turquoisineparkiet is ongeveer twintig centimeter lang. De bovenzijde van de kop en lichaam zijn helder groen. Het gezicht is blauw, maar de wangen zijn bleker.De borst is geel met een groene schub tekening.De onderzijde van het lichaam is geel. De man heeft een rode band (Schouder balk) op de vleugels. De kleine en middelste dekveren van de vleugels zijn turquoiseblauw. De rand van de grote slagpennen en van de grote dekveren zijn donkerblauw. De staart is groen, maar de buitenste staartpennen zijn geel getint. De ondervleugelstreep ontbreekt bij de volwassen man. De snavel is donkergrijs, de ogen zijn bruin, de poten grijs.

        Bij het vrouwtje is de helderblauwe kleur op het gezicht minder uitgebreid. De teugels zijn geelachtig wit, de borst is groen. Ze heeft geen rode band op de vleugels. Ze heeft meestal wel een ondervleugelstreep.
        De jongen zijn doffer. Het mannetje heeft een beetje rood op de vleugels. Ze hebben een ondervleugelstreep. Het blauw van de dekveren is bij de mannetjes intensiever
        nieuwe website

        Opmerking


        • #5
          Bij de opaline verdwijnt de rode vleugelbalk bij de man en komt hij bij de pop tevoorschijn.

          bron
          Hier staat heel veel verervingsinfo. Doorscrollen tot halverwege en dan kom je bij de mutaties van Neophema's
          Mijn Site

          Opmerking


          • #6
            Mijn Site

            Opmerking

            Working...
            X