Mededeling

Collapse
No announcement yet.

japanse nachtegaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • japanse nachtegaal

    hallooooooo
    wie kan mij helpen aan informatie wil met japanse nactegalen gaan kwekwn

  • #2
    kweekinfo

    Als u wat kweekinfo betreffende de Japanse nachtegaal wenst dan kunt u het best even in dit forum (vruchten en insecteneters) zoeken.

    Groet,

    Rob.

    Opmerking


    • #3
      Elke computer met internet heeft het zoekprogramma dat google heet:



      succes en groeten Michael.
      Groeten Michael

      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

      Opmerking


      • #4
        kweken nachtegaal

        hallo
        heb zelf ook nachtegalen,en heb ze 25 jaar geleden ook gekweekt.
        nu heb ik ze weer terug dit jaar hoe en wat voor volier heeft u wat voor soorten komen er bij in de voliere enz.
        mvg wim

        Opmerking


        • #5
          Ik kan je een heel mooi boek aanraden over het houden van japanse nachtegalen:
          'Pekin Robins and Small softbills'. Welliswaar in het engels maar toch goed te lezen en met veel plaatjes.
          Ik had deze besteld via http://www.nbvv.nl/jenj/
          Make birds not war.

          Opmerking


          • #6
            Kweekinfo Japanse nachtegaal

            Ik heb van mijn succesvolle kweek in 2007, 12 jongen van 1 koppel door de rui, een kweekverslag gemaakt in word formaat, inclusief enkele foto's.
            Hierin beschrijf ik precies welke voeding ze tijdens de kweek krijgen.
            Op deze manier heeft dit koppel de afgelopen 3 jaar 26 jongen grootgebracht en beide ouders verkeren nog steeds in topconditie. Uiteraard is elk koppel vogels weer anders maar wellicht haal je bruikbare tips uit het verslag.

            Geinteresseerden wil ik dit verslag natuurlijk mailen. Mailtje naar cputter@ziggo.nl.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Cputter
              Ik heb van mijn succesvolle kweek in 2007, 12 jongen van 1 koppel door de rui, een kweekverslag gemaakt in word formaat, inclusief enkele foto's.
              Hierin beschrijf ik precies welke voeding ze tijdens de kweek krijgen.
              Op deze manier heeft dit koppel de afgelopen 3 jaar 26 jongen grootgebracht en beide ouders verkeren nog steeds in topconditie. Uiteraard is elk koppel vogels weer anders maar wellicht haal je bruikbare tips uit het verslag.

              Geinteresseerden wil ik dit verslag natuurlijk mailen. Mailtje naar cputter@ziggo.nl.
              Dat klinkt goed. Ik ga het dit jaar met een koppel proberen dus ik stuur je een mailtje

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door leila
                hallo
                heb zelf ook nachtegalen,en heb ze 25 jaar geleden ook gekweekt.
                nu heb ik ze weer terug dit jaar hoe en wat voor volier heeft u wat voor soorten komen er bij in de voliere enz.
                mvg wim
                Hallo wim
                Mijn voliere is een 6 kant prieel van een doorsnee van 3 meter waarvan een dichte riete kap dus ze zitten altijd droog.
                vervolgens is de kooi aan een kant voorzien van mooie grote coniferen
                en hebben ze genoeg natuurlijke boomtakken om op te zitten.
                in heel de kooi zitten verders twee kanarie koppels verders niets.
                geef ze afwisselend voer Unipate en eivoer meelwormpjes en div soorten fruit.
                met vr gr
                blekebetje.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door blekebetje


                  Hallo wim
                  Mijn voliere is een 6 kant prieel van een doorsnee van 3 meter waarvan een dichte riete kap dus ze zitten altijd droog.
                  vervolgens is de kooi aan een kant voorzien van mooie grote coniferen
                  en hebben ze genoeg natuurlijke boomtakken om op te zitten.
                  in heel de kooi zitten verders twee kanarie koppels verders niets.
                  geef ze afwisselend voer Unipate en eivoer meelwormpjes en div soorten fruit.
                  met vr gr
                  blekebetje.

                  Eten jouw nachtegalen goed van het fruit? De mijne eten zelden van fruit en meestal haal ik het de dag erna in z'n geheel weer uit de voliere. Heel soms eten ze een paar hapjes. Ik geef banaan, kiwi, soms druiven, appel en soms mandarijn of sinaasappel.

                  Ik had gedacht dat ze echt dol op fruit zouden zijn maar dat is hier dus helemaal niet het geval. Ze eten veel liever hun universeelvoer dan van het fruit

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                    Mijn blog over mijn koppel Japanse nachtegalen.
                    http://japansenachtegaal.blogspot.com/
                    Marx,

                    Dit ziet er goed uit. Die ga ik zeker regelmatig bekijken.

                    Wim
                    M.vr.gr.
                    Wim van der Linden
                    http://www.vvvogelvreugd.nl/

                    Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

                    Opmerking


                    • #11
                      Blogspot

                      Hi Marx. Ook ik geniet aan de andere kant van de wereld van uw blogspot en mijn favourite vogels. Houd het hopelijk lekker bij zodat ik er van kan blijven genieten. Groet, Kees Nieuw Zeeland

                      Opmerking


                      • #12

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Cputter
                          Ik heb van mijn succesvolle kweek in 2007, 12 jongen van 1 koppel door de rui, een kweekverslag gemaakt in word formaat, inclusief enkele foto's.
                          Hierin beschrijf ik precies welke voeding ze tijdens de kweek krijgen.
                          Op deze manier heeft dit koppel de afgelopen 3 jaar 26 jongen grootgebracht en beide ouders verkeren nog steeds in topconditie. Uiteraard is elk koppel vogels weer anders maar wellicht haal je bruikbare tips uit het verslag.

                          Geinteresseerden wil ik dit verslag natuurlijk mailen. Mailtje naar cputter@ziggo.nl.
                          Ik heb het ontvangen, bedankt alvast.

                          Opmerking


                          • #14
                            japanse nachtegaal

                            hallo is een prachtige blog
                            u heeft ze mooi zitten en in prima conditie.
                            ik heb 3 paar in 3 verschillende voliere,s,ongeveer 2,4 tot 3 m lang en 2,5 hoog en 0,90 diep.
                            er tegenover staan 6 voliere,s van 1,20 keer 0,70 en 2 mhoog.
                            ik heb alledrie de paren gesext aan de zang,en het is net wat je zegt ik werk veel met kunstplanten daar kleed ik elk jaar de voliere mee aan.
                            nu er veranderde gelijk wat in de relatie,s onderling van de vogels,af en toe zaten ze weleens strak tegen elkaar te kroelen,maar nu is het een constant volgen van elkaar en altijd strak tegen elkaar aanzitten en verenkrauwelen bij elkaar.
                            ik voer ze pinky,s en buffalo,s uit de vriezer,levende buffalo,s en krekels en fruitvliegen daar zijn ze helemaal gek op.
                            de krekels zitten in een ronde keramieke schaal met een hoge rand zodra er beweging is komen de nachtegalen in actie.
                            mvg wim

                            Opmerking


                            • #15
                              Japanse nachtegaal down under

                              Zo eventjes er tussendoor. In Australie gaan Japanse Nachtegalen de deur uit voor $4000 per paar. Hier in NZ niet aan te komen, Jammer. blijf dromen. Groeten vanuit Nieuw Zeeland, Kees

                              Opmerking

                              Working...
                              X