Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mengeling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mengeling

    Ik meng nu een hoop dingen door elkaar: wat eivoer(of universeelvoer), wat gewoon zaad en wat eierschaal. Is dit een gezonde mengeling of moet ik elke soort in een apart potje geven?

    P.S.: de eierschaal, moet die van gekookte eieren zijn of mag dat ook van ongekookte eieren zijn?
    Matsje <3

  • #2
    apart

    je kan het beste alles apart houden, zeker eivoer is niet zo lang houdbaar. en dan kan je ook goed zien wat ze wel eten en wat minder. universeelvoer is meer wat je geeft aan insecteneters. zaadeters eten daar maar erg weinig van. verder dien je ook grit en sepia te geven. eierschalen geef je van een gekookt ei, en die leg je eerst een minuutje of wat in de magnetron, dan even fijn malen.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Ton
      je kan het beste alles apart houden, zeker eivoer is niet zo lang houdbaar. en dan kan je ook goed zien wat ze wel eten en wat minder. universeelvoer is meer wat je geeft aan insecteneters. zaadeters eten daar maar erg weinig van. verder dien je ook grit en sepia te geven. eierschalen geef je van een gekookt ei, en die leg je eerst een minuutje of wat in de magnetron, dan even fijn malen.
      Grit geef ik zowieso. Het is voor Diamantduiven en die pellen hun zaad niet, dus... Sepia's, daar eten ze niks van. Over die houdbaarheid, ik ververs het elke dag. Nog een vraagje: als je een merk koopt van eivoer, hoe lang is dat dan houdbaar?
      Matsje <3

      Opmerking

      Working...
      X