Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eten geen eivoer meer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • eten geen eivoer meer.

    hallo

    ik had een vraagje hoe kan ik me vogels weer eivoer laten eten.
    me roodruggen eten het nog en me rosella's ook.
    maar me halsbanden willen er niks meer van weten.heb al geprobeerd het over de stukjes appel te doen en over sinasappel maar nee hoor ze eten het niet.

    en maakt het wat uit dat ze het niet eten.
    en kan ik iets doen dat ze het wel weer eten.
    is er iets wat het eivoer kan vervangen.
    nieuwe website

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door dave1
    hallo

    ik had een vraagje hoe kan ik me vogels weer eivoer laten eten.
    me roodruggen eten het nog en me rosella's ook.
    maar me halsbanden willen er niks meer van weten.heb al geprobeerd het over de stukjes appel te doen en over sinasappel maar nee hoor ze eten het niet.

    en maakt het wat uit dat ze het niet eten.
    en kan ik iets doen dat ze het wel weer eten.
    is er iets wat het eivoer kan vervangen.
    Heb je al eens rood eivoer of insectenvoer geprobeerd?
    Matsje <3

    Opmerking


    • #3
      roodeivoer dan worden ze toch rood.
      en insecten heb ik nog niet geprobeerd nee
      nieuwe website

      Opmerking


      • #4
        oh ja de halsbanden zitten wel op eitjes
        nieuwe website

        Opmerking


        • #5
          Ik heb nog nooit iets van kleurverschil gemerkt door het rode eivoer maar voor kwekers die echt meedoen aan wedstrijden (voor de kleur) is het dan misschien beter om dat toch niet te geven (niet dat ik daar verstand van heb ) Insectenvoer kun je in elke dierenwinkel kopen. Juist omdat de Halsbanden op eitjes zitten is het toch verstandig om ze eivoer te laten eten. (kwestie van gezond voer -> gezonde ouders -> gezonde jongen) Als ze ook insectenvoer niet aanraken, kan je misschien toch rood eivoer proberen???

          P.S.: Probeer ook eens de verpulverde schaal van een gekookt kippenei. Hier zit veel calcium in.
          Matsje <3

          Opmerking


          • #6
            Ik heb hier eigenlijk nietzoveel verstand van maar misschien kun je in een dierenspeciaalzaak naar speciaal eivoer vragen?
            Of naar een fokker die je kent?

            Opmerking


            • #7
              probleem is al opelost
              nieuwe website

              Opmerking


              • #8
                dave 1
                Hoe heb je het opgelost dan ?
                Wat is een gloster toch een leuke vogel
                Groetjes Antoine

                Opmerking


                • #9
                  even een dag geen grof parkietenzaad gegeven alleen eivoer. dus ze moesten het wel eten. de dag erna weing parkietenzaad gegeven. de dag daarna weer normaal. nu eten ze het beide weer.
                  nieuwe website

                  Opmerking


                  • #10
                    zo kan het ook ik doe dan gewoon eivoer en zaad door elkaar . dan eten ze het vanzelf wel
                    Gr Marcel Levers

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door marcellevers
                      zo kan het ook ik doe dan gewoon eivoer en zaad door elkaar . dan eten ze het vanzelf wel
                      heb ik ook geprobeerd werkte ook niet aten er gewoon omheen.
                      vandaar eerst heir ook de vraag . iemand van onze vereniging zei gewoon zaad weghalen en dan moeten ze wel. en viola het heeft gewerkt
                      nieuwe website

                      Opmerking


                      • #12
                        heb je van dat kurkdroge eivoer dat ze er om heen kunnen eten

                        ik heb meestal iets klave eivoer en dan plakt het voer aan het eivoer
                        Gr Marcel Levers

                        Opmerking


                        • #13
                          ik heb van dat eivoer wat jezelf moet aan maken zeg maar . dat had ik dus gedaan in een bakje en dit later met een beetje zaad vermengd maar ze aten het niet ja het voer wat er niet aanzat . maar ja ze eten het nu weer uit een apart bakje . zou dit tocch komen omdat ik er een keer extra vitamine (poeder) door had gemengd.
                          nieuwe website

                          Opmerking

                          Working...
                          X