Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekvoer Diamantduiven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kweekvoer Diamantduiven

    Heeft er iemand goed kweekvoer voor Diamantduiven? Liefst het merk of zo van een kant-en klare mengeling die je in de dierenwinkel kunt kopen.

    P.S.: Nog een vraagje: ik heb zo een flesje Vitobel voor de kweek. Je moet zoveel druppels in het drinkwater doen. Is dit ook goed?
    Matsje <3

  • #2
    Hoi,gewoon een goed tropenvoer aangevuld met een bakje grit/mineralen evt wat trosgierst,een goed eivoer en af en toe wat groen ,de ene duif neemt het de ander niet ,maar gewoon proberen.
    Je kunt wat onkruidzadenmengeling bijgeven
    Af en toe even met de plantenspuit laten badderen,niet te nat gewoon een beetje nevel.
    Zal eerst even wennen zijn maar daarna ga ze al gauw met hun vleugels omhoog zitten net als bij het zonnebaden .
    Je hoeft het echt niet te moeilijk te maken of te ver te zoeken.
    Mvg,
    kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      Duiven maken hun eigen eivoer in de krop. Dat vergeten veel mensen. Ik kweek bv vliegduiven en ik geef niks extra's. De piepertjes krijgen nl kropmelk en dat maken de ouders die gezond zijn helemaal zelf. Ze eten gewoon zaden en hun lichaam produceert een eiwitrijk mengsel in de krop voor de jongen. Later geweekte zaden erbij die de ouders zelf weken in hun krop.

      Ik zou ze dus een goede zaadmengeling geven en evt naar behoefte wat eivoer en groen. Altijd grit geven bij duifjes en altijd schelpenzand/steentjes voor de kalk. Dan doen de ouders de rest.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
        Hoi,gewoon een goed tropenvoer aangevuld met een bakje grit/mineralen evt wat trosgierst,een goed eivoer en af en toe wat groen ,de ene duif neemt het de ander niet ,maar gewoon proberen.
        Je kunt wat onkruidzadenmengeling bijgeven
        Af en toe even met de plantenspuit laten badderen,niet te nat gewoon een beetje nevel.
        Zal eerst even wennen zijn maar daarna ga ze al gauw met hun vleugels omhoog zitten net als bij het zonnebaden .
        Je hoeft het echt niet te moeilijk te maken of te ver te zoeken.
        Mvg,
        kingfisher
        Dat met die plantenspuit doe ik het hele jaar door (behalve bij vriesweer) 1 keer in de week. Ze vinden dat gewoon heerlijk. Bedankt voor de tips!

        @ Marx: Hun eigen eivoer maken in de krop? Kan altijd, maar dat is dan toch alleen voor de kleintjes. En eivoer daar zitten veel eiwitten en zo in dus dat kan in principe toch geen kwaad om ze dat te geven?
        Matsje <3

        Opmerking

        Working...
        X