Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kweek

    Ik hoor hier dat Zebravinken en Gouldamandines en al die leutemeteut worden gestimuleerd om te kweken door elke dag vers badwater en eivoer... Werkt dat ook bij Diamantduiven? Ik ben nu van plan om een kweekproduct te kopen. Je doet elke dag zoveel druppels in het drinkwater en dan 'laait de passie op' of zoiets. Want ik heb met die producten veel goede ervaringen (voorbeeld: er werd eens een duif gepikt, ik gaf een anti-pikmiddel (van datzelfde merk als nu) en dat werkte)
    Matsje <3

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Ilovediamantduifjes
    Ik hoor hier dat Zebravinken en Gouldamandines en al die leutemeteut worden gestimuleerd om te kweken door elke dag vers badwater en eivoer... Werkt dat ook bij Diamantduiven? Ik ben nu van plan om een kweekproduct te kopen. Je doet elke dag zoveel druppels in het drinkwater en dan 'laait de passie op' of zoiets. Want ik heb met die producten veel goede ervaringen (voorbeeld: er werd eens een duif gepikt, ik gaf een anti-pikmiddel (van datzelfde merk als nu) en dat werkte)
    Geloof je het zelf?
    of ga je spaanse vlieg geven .
    Gewoon de vogels zelf laten gaan en ze komen vanzelf in broedstemming en beter is het nog om de koppels gescheiden te huisvesten omdat ze zich dan met elkaar bezig kunnen houden i.pv. met andere duiven.
    Maar dat is mijn mening/ervaring.
    Mvg,
    kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
      Geloof je het zelf?
      of ga je spaanse vlieg geven .
      Gewoon de vogels zelf laten gaan en ze komen vanzelf in broedstemming en beter is het nog om de koppels gescheiden te huisvesten omdat ze zich dan met elkaar bezig kunnen houden i.pv. met andere duiven.
      Maar dat is mijn mening/ervaring.
      Mvg,
      kingfisher
      In feite niet Altijd leuk om te proberen Ik vind het dan weer leuker om 2 koppeltjes bijeen te steken want dan kunnen ze zelf hun partner kiezen. Als ze dan niet met elkaar kunnen opschieten, kunnen ze altijd nog met de andere gaan Mijn ervaring hee!
      Matsje <3

      Opmerking


      • #4
        Hoi begrijp je idee maar je kunt het ook anders zien,als je ze per koppel houdt kunnen ze zich op alleen hun partner concentreren en hoeven ze zich niet bezig te houden met andere(concurrenten) en al hun aandacht aan elkaar geven en het nest.
        Vaak zien ze de ander als "bedreiging" en zijn ze teveel met andere dingen bezig i.p.v hun eigen nest.
        Mvg,
        Kingfisher
        Mvg,
        Kingfisher.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
          Hoi begrijp je idee maar je kunt het ook anders zien,als je ze per koppel houdt kunnen ze zich op alleen hun partner concentreren en hoeven ze zich niet bezig te houden met andere(concurrenten) en al hun aandacht aan elkaar geven en het nest.
          Vaak zien ze de ander als "bedreiging" en zijn ze teveel met andere dingen bezig i.p.v hun eigen nest.
          Mvg,
          Kingfisher
          Matsje <3

          Opmerking


          • #6
            Hoi ,ieder zijn ding zeg ik maar en een kooi van 1.5x1x1m is bij mij een broedkooi maar ook daar zijn weer andere gedachten over.
            Dit bedoel ik overigens niet kwaad.
            Mvg,
            Kingfisher
            Mvg,
            Kingfisher.

            Opmerking


            • #7
              Ik vind het niet erg dat jij er zo over denkt , maar voor 4 Diamantduifjes (dat zijn duifjes van 15 cm, die niet al te actief zijn) is hij wel erg groot. M'n papa houdt in een iets kleinere kooi (1,5 m hoog, 80 cm breed en 80 cm diep) nog 2 keer meer vogels (Zebravinken, Goulds,...). Op internet kun je vinden dat Diamantduiven maar heel weinig plaats nodig hebben. Diamantduiven kweken trouwens zelfs in een duivenkoffer...
              Matsje <3

              Opmerking


              • #8
                vrienden

                Diamantduiven kweken trouwens zelfs in een duivenkoffer...
                Of je met die opmerking op dit forum van vogelliefhebebrs /vogelhouders vrienden gaat maken is maar de vraag...

                Je zult de (goedbedoelde) antwoorden en suggesties die je krijgt toegeschoven voor lief moeten nemen. Of je er verstandig aan doet om suggesties van Kingfisher terzijde te schuiven is maar zeer de vraag, ongeacht wat je vader daarvan vindt.

                Groet,

                Rob.

                Opmerking


                • #9
                  Laat maar Rob,ik heb bewust niet meer gereageerd.
                  Mvg,
                  kingfisher
                  Mvg,
                  Kingfisher.

                  Opmerking

                  Working...
                  X