Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gewonde vogel HELP!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Gewonde vogel HELP!

    Hallo Allemaal,
    Mijn vriendin en ik hebben een gewonde Meeuw gevangen/gevonden
    hij zit nu in een grote cavia kooi met een hele grote water bak en een bakje tonijn en paar stukjes brood, De vleugel hangt maar hij kan hem volgensmij nog wel bewegen maar de vleugel hangt wel heel erg.
    Wat kan ik doen?

    voedseltips?
    is het gekneusd de vleugel?


    Groetjes
    Alvast bedankt

    In uw reeds eerder gestarte topic (dat ik reeds heb gesloten) heb ik al aangegeven dat gevonden / gewonde vogels onverwijld naar de vogelopvang dienen te worden gebracht.

    http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=5394

    Vervolgens kunt u hier dan wel een nieuw topic starten maar weet wel dat ik meer geduld heb dan u. De vogel moet dus naar een vogelopvang....

    Groet,


  • #2
    Je mag eigenlijk zo'n vogel niet zelf in huis nemen. Je kunt hem beter naar een vogelopvang brengen, die weten ook precies hoe ze zo'n vogel moeten verzorgen.

    Maar ook als je hem gewoon had laten zitten, kan het best zijn dat de vogel nog jaren blijft leven hoor. Bij ons in de buurt heeft nog jaren lang een kauw rondgehuppeld die niet goed meer kon vliegen (had ook 1 hangende vleugel), maar blijkbaar kon hij dus nog wel genoeg voedsel vinden en uit de klauwen van roofdieren blijven. Ze zijn taaier dan je denkt

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Meeuwtje
      Wat kan ik doen?
      voedseltips?
      is het gekneusd de vleugel?
      Betere vraag: wat wil je doen?
      Zelf zou ik zo'n beest niet eens helpen en een dierenambulance bellen. Als je hem gepakt heb zou ik hem naar een opvang brengen.

      Wat voor eer denk je er aan te kunnen behalen als je hem zelf houdt en probeert op te lappen? Geef dat beest aan mensen die er verstand van hebben en er de ruimte voor hebben. Je gaat toch geen meeuw in een caviakooi stoppen!?

      De tonijn kun je net zo goed weghalen want wat een meeuw niet kent dat eet hij niet.
      Wat je zo'n vogel moet geven:
      - makreel gebakken in olijfolie
      - gebakken tong met roomsaus
      - verse haring met uitjes
      en niet te vergeten 1 keer per week kaviaar.

      In denk dat je de vleugel moet amputeren!
      Als je dan de andere vleugel ook amputeert dan loopt hij in evenwicht (doe je dat niet dan flikkert hij steeds om).
      Je kan hem dan lekker vrij los laten lopen en er nog veel plezier aan beleven.

      Opmerking

      Working...
      X