Mededeling

Collapse
No announcement yet.

alleen mannetjes??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • alleen mannetjes??

    ik wil in mijn voliere 3m x 2,4 x 2,7m vooral veel zangvogels houden.
    om problemen onderling te voorkomen raadde iemand mij aan ,uitsluitend mannetjes erin te houden.telkens 1.
    ik denk aan j.nagtegaal ,zanglijster,gordelgrasvink,zebravink,tijgervink, diamantvink,goudbuikje,zangkanarie,putter/kanarie,appelvink,fluiter,
    hoewel ik hoop veel fluitplezier,zou ik er voor het oog bv bij willen zetten
    gouldamadine,roodkopamadine, rode kardinaal ,dominicaner kardinaal,roodkopamadine.
    is dit een haalbaar idee of is dit niet aan te raden
    alvast bedankt voor je reaktie
    groetjes hans:

  • #2
    Hallo Hans,

    Om meteen maar met de deur in huis te vallen, ik zou het zo niet doen.
    Vogels zijn sociale dieren(althans de meeste) en met name soorten die jij wilt hebben.
    Het is het beste vogels als koppel te houden, bij goulds is het zelfs beter ze als groepje te houden
    Vogels alleen verpieteren naar mijn mening als alleen zijn.
    Ik zie ook dat je verschillende soorten vogels hebt uitgezocht met flinke prijsverschillen, ben je ervan op de hoogte dat je op dit moment flink in de buidel moet tasten voor j nachtegalen, kardinalen, tijgervinken, goudbuikjes.
    Ik zet ook mijn vraagtekens bij de kardinalen, ik weet niet of dit wel geschikte voegels zijn om bij kleine tropen te houden zoals de tijgervink en goudbuikjes etc.

    Vriendelijke groet Kornelis

    Opmerking


    • #3
      Ik vind het prima om kanaries met alleen mannen te verzorgen maar voor veel andere genoemde vogels vind ik het zonde. Kardinalen en nachtegalen alleen houden vind ik zonde naast dat het voor een sociale vogel als een nachtegaal not done is in mijn ogen. Zonde bedoel ik in de zin van dat het een onbruikbare vogel is voor kweek. Dat moet niet bij de wat zeldzamere soorten. Ook vind ik dat je teveel soorten noemt en grotere insecteneters en daarnaast hele kleine zaadeters. Dat vind ik geen geslaagde combi ivm onrust en najagen. Want je kan wel de poppen weglaten maar dat betekent niet dat de mannen niet in broedstemming komen.

      Opmerking


      • #4
        Ik zou dus een stel mooi zingende zangkanaries kopen en wat bastaarden. Die bastaarden kweken toch al niet dus daar is niks aan verloren. Die zijn er om te zingen Neem je sijsX, putterX, kapoetsenX, mozambiquesijs/ciniX etc aan bastaarden dan heb je toch zeker een leuke en diverse zang.

        Deze vogels kunnen zonder poppen en met genoeg van deze mannen wel enigszins normaal vreedzaam leven. Hoewel ik toch goed zou opletten want het blijft een opgewonden zooitje zo samen. Ik heb zelf altijd de mankanaries samen gehad maar dat wil niet zeggen dat ik niet elke lente een of meer mannetjes moest uitvangen om de rust te bewaren

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Marx
          Ik zou dus een stel mooi zingende zangkanaries kopen en wat bastaarden. Die bastaarden kweken toch al niet dus daar is niks aan verloren. Die zijn er om te zingen Neem je sijsX, putterX, kapoetsenX, mozambiquesijs/ciniX etc aan bastaarden dan heb je toch zeker een leuke en diverse zang.

          Deze vogels kunnen zonder poppen en met genoeg van deze mannen wel enigszins normaal vreedzaam leven. Hoewel ik toch goed zou opletten want het blijft een opgewonden zooitje zo samen. Ik heb zelf altijd de mankanaries samen gehad maar dat wil niet zeggen dat ik niet elke lente een of meer mannetjes moest uitvangen om de rust te bewaren
          hallo marnix.
          jij stelt voor diverse kruisingen voor ,waar vind /koop je die?
          mvg hans

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door allersma
            hallo marnix.
            jij stelt voor diverse kruisingen voor ,waar vind /koop je die?
            mvg hans

            Overal op internet op verkoopsites waar vogels worden aangeboden. Bv www.vogelmarktplaats.nl

            Opmerking

            Working...
            X