Mededeling

Collapse
No announcement yet.

katten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • katten

    wij hebben in de buurt nog al veel katten, maar hoe hou ik ze weg van de voiliere?

    de voliere komt tegen een schutting aan, waar ze regelmatig op lopen, dus ze kunnen makkelijk op het dak komen.

  • #2
    Ik heb verschillende takken op het dak gelegd. Dan kunnen ze er wel op zitten (niets mis mee) maar niet zo makkelijk overheen rennen.
    De vogels vinden het prima zo.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      wat maakt het uit dat de katten over de voliere rennen?

      Opmerking


      • #4
        Als er iets over de voliere rent, kunnen je vogels in paniek raken en zich misschien verwonden.

        Wij gaan zelf een kat nemen, een stoere kater, die alle andere katten uit de buurt uit onze tuin moet houden
        Maar voorlopig jagen we katten eigenhandig weg, door een plens water over ze heen te gooien.

        Opmerking


        • #5
          katten

          Ik heb schrikdraad bovenop de voliere. Vanaf de eerste dag dat het aan stond geen kat meer gezien. Ideaal.
          Katten kunnen vooral s'nachts voor veel paniek zorgen bij de vogels.

          Opmerking


          • #6
            hoe bouw je zon schrikdraad gebeuren?

            Opmerking


            • #7
              Dat moet je gewoon even ergens halen. Bij een doe het zelf zaak, of misschien bij een dierenzaak.
              Is een pakketje met draad, haakjes en een stroomkastje.

              Opmerking


              • #8
                schrikdraad werkt goed. ik heb zelf geen last van katten maar bij me ouwe heer wel. die heeft hem niet altijd aan staan maar als er weer eens zon kat op de voliere zit kijkt hij even of de kat op/tegen het draad zit en zet hem dan aan. meteen geen last van de kat meer . die durft voorlopig niet meer te komen (als je te maken hebt met een eigewijze kat) of helemaal niet meer.
                nieuwe website

                Opmerking


                • #9
                  kheb een paar van die dingen gezien op internet, maar die kosten minstens 100 euro en dat vind ik (of eigenlijk mn pa die het zaakje moet gaan betalen) toch wel een beetje te duur.

                  kan je niet een adapter kopen, en dan zelf wat gaan maken?

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door wilmer
                    kheb een paar van die dingen gezien op internet, maar die kosten minstens 100 euro en dat vind ik (of eigenlijk mn pa die het zaakje moet gaan betalen) toch wel een beetje te duur.

                    kan je niet een adapter kopen, en dan zelf wat gaan maken?
                    en tweedehands via mp of bij een boer
                    nieuwe website

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door wilmer
                      kheb een paar van die dingen gezien op internet, maar die kosten minstens 100 euro en dat vind ik (of eigenlijk mn pa die het zaakje moet gaan betalen) toch wel een beetje te duur.

                      kan je niet een adapter kopen, en dan zelf wat gaan maken?
                      Ik weet er wel splinternieuw voor 50 euro. Die heb ik ook en het werkt prima. Ik heb het tegen de ratten. Ik woon aan een meer en daar leven veel ratten die zo nu en dan een kijkje komen nemen. Ik zet geen gif voor de ratten want dan roei ik alle ratten uit in het hele gebied en dat kan ik niet maken voor de roofvogels ed. Ik zag nl dat de ratten tegen de muur op klimmen en snachts een rondje dak doen. Dan heb ik bv appel in de voliere en dan knagen ze een gat in het net om dat te pakken. Nu ik schrikdraad rondom heb langs de onderkant gaat dat niet meer. Ik heb het getest, PATS en dat doe ik geen 2e keer meer dus een rat ook niet

                      Het heet garden protector en dat moet je dan intoetsen op marktplaats. Krijg je de man die het voor 50 euro nieuw verkoopt

                      Opmerking


                      • #12
                        denken

                        dat ziet er goed uit, die garden protector. ik zal eens denken of ik dat ook ga doen. bij ons zitten ook veel katten. en sommige van mijn sijzen die hangen dacht ik altijd aan het gaas te slapen, dus die zijn een makkelijke prooi voor een kat. waarom doen sijzen dat ? ik hoor het van meer mensen.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • #13
                          Bedoel je dat ding met geluid?

                          hoe ver draagt dat geluid dan?

                          de kat van de buren moet er namelijk geen last van hebben als de kat in hun tuin zit...

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door wilmer
                            Bedoel je dat ding met geluid?

                            hoe ver draagt dat geluid dan?

                            de kat van de buren moet er namelijk geen last van hebben als de kat in hun tuin zit...
                            Nee, je hebt ook een garden protector die schrikdraad is. Anders moet je garden protector schrikdraad intoetsen op MP

                            Opmerking


                            • #15
                              Ik heb rondom schrikdraad op een hoogte van 40 cm en vlak onder de dakrand. Er komt geen kat meer bij de voliere. Wanneer je extra draden over het dak spant, is het zeker dat er geen kat meer bij komt.
                              Let er wel op dat de draden vrij hangen en dat je een goeie aardepen gebruikt. Liefst van koper. Hoe beter je aardepen, zoveel te meer stroom je genereert uit je stroomklok.

                              Opmerking

                              Working...
                              X