PDA

Bekijk Volledige Versie : katten

wilmer
25-03-2009, 21:54
wij hebben in de buurt nog al veel katten, maar hoe hou ik ze weg van de voiliere?

de voliere komt tegen een schutting aan, waar ze regelmatig op lopen, dus ze kunnen makkelijk op het dak komen.

Ton Koek
25-03-2009, 22:12
Ik heb verschillende takken op het dak gelegd. Dan kunnen ze er wel op zitten (niets mis mee) maar niet zo makkelijk overheen rennen.
De vogels vinden het prima zo.

wilmer
25-03-2009, 22:59
wat maakt het uit dat de katten over de voliere rennen?

Tori no Hime
25-03-2009, 23:07
Als er iets over de voliere rent, kunnen je vogels in paniek raken en zich misschien verwonden.

Wij gaan zelf een kat nemen, een stoere kater, die alle andere katten uit de buurt uit onze tuin moet houden ;)
Maar voorlopig jagen we katten eigenhandig weg, door een plens water over ze heen te gooien.

Kernbijter
26-03-2009, 09:14
Ik heb schrikdraad bovenop de voliere. Vanaf de eerste dag dat het aan stond geen kat meer gezien. Ideaal.
Katten kunnen vooral s'nachts voor veel paniek zorgen bij de vogels.:)

wilmer
26-03-2009, 09:34
hoe bouw je zon schrikdraad gebeuren?

Patriick
26-03-2009, 14:32
Dat moet je gewoon even ergens halen. Bij een doe het zelf zaak, of misschien bij een dierenzaak.
Is een pakketje met draad, haakjes en een stroomkastje.

dave1
26-03-2009, 14:53
schrikdraad werkt goed. ik heb zelf geen last van katten maar bij me ouwe heer wel. die heeft hem niet altijd aan staan maar als er weer eens zon kat op de voliere zit kijkt hij even of de kat op/tegen het draad zit en zet hem dan aan. meteen geen last van de kat meer . die durft voorlopig niet meer te komen (als je te maken hebt met een eigewijze kat) of helemaal niet meer.

wilmer
26-03-2009, 16:43
kheb een paar van die dingen gezien op internet, maar die kosten minstens 100 euro en dat vind ik (of eigenlijk mn pa die het zaakje moet gaan betalen) toch wel een beetje te duur.

kan je niet een adapter kopen, en dan zelf wat gaan maken?

dave1
26-03-2009, 16:46
kheb een paar van die dingen gezien op internet, maar die kosten minstens 100 euro en dat vind ik (of eigenlijk mn pa die het zaakje moet gaan betalen) toch wel een beetje te duur.

en tweedehands via mp of bij een boer

Marx
26-03-2009, 17:41

Ik weet er wel splinternieuw voor 50 euro. Die heb ik ook en het werkt prima. Ik heb het tegen de ratten. Ik woon aan een meer en daar leven veel ratten die zo nu en dan een kijkje komen nemen. Ik zet geen gif voor de ratten want dan roei ik alle ratten uit in het hele gebied en dat kan ik niet maken voor de roofvogels ed. Ik zag nl dat de ratten tegen de muur op klimmen en snachts een rondje dak doen. Dan heb ik bv appel in de voliere en dan knagen ze een gat in het net om dat te pakken. Nu ik schrikdraad rondom heb langs de onderkant gaat dat niet meer. Ik heb het getest, PATS en dat doe ik geen 2e keer meer dus een rat ook niet :D

Het heet garden protector en dat moet je dan intoetsen op marktplaats. Krijg je de man die het voor 50 euro nieuw verkoopt ;)

Ton
26-03-2009, 20:06
dat ziet er goed uit, die garden protector. ik zal eens denken of ik dat ook ga doen. bij ons zitten ook veel katten. en sommige van mijn sijzen die hangen dacht ik altijd aan het gaas te slapen, dus die zijn een makkelijke prooi voor een kat. waarom doen sijzen dat ? ik hoor het van meer mensen.

wilmer
27-03-2009, 10:23
Bedoel je dat ding met geluid?

hoe ver draagt dat geluid dan?

de kat van de buren moet er namelijk geen last van hebben als de kat in hun tuin zit...

Marx
27-03-2009, 10:44
Bedoel je dat ding met geluid?

hoe ver draagt dat geluid dan?

de kat van de buren moet er namelijk geen last van hebben als de kat in hun tuin zit...

Nee, je hebt ook een garden protector die schrikdraad is. Anders moet je garden protector schrikdraad intoetsen op MP ;)

Vaarn
27-03-2009, 11:26
Ik heb rondom schrikdraad op een hoogte van 40 cm en vlak onder de dakrand. Er komt geen kat meer bij de voliere. Wanneer je extra draden over het dak spant, is het zeker dat er geen kat meer bij komt.
Let er wel op dat de draden vrij hangen en dat je een goeie aardepen gebruikt. Liefst van koper. Hoe beter je aardepen, zoveel te meer stroom je genereert uit je stroomklok.

wilmer
27-03-2009, 17:22
:confused: kan je daar een tekeningetje van maken of zoiets?

Vaarn
28-03-2009, 00:59
:confused: kan je daar een tekeningetje van maken of zoiets?

klik maar eens op deze link;
Koltec schrikdraadsysteem (http://www.zoekelektronica.nl/folders/koltec_2.pdf)

Marx
20-04-2009, 20:28
Want je laat je kinderen ook niet bij de buren in de tuin een kuil graven omdat je kind graven wil.

kanarievriend

Ik neem aan dat je een aangepast systeem bedoeld met nauwelijks ampère? Volt maakt inderdaad niet uit. Maar zelf stroom op de voliere zetten via je 220 netstroom is wel dodelijk voor een kat.
Verder zet je de kinderen van de buren ook niet onder stroom als ze een kuil graven toch? Misschien eerst eens met de buren praten en dan als niks helpt evt een net aangeschaft veilig schrikdraadsysteem aub en geen netstroom op een kabel. Die kat kan er immers ook weinig aan doen en ik denk dat mensen die van vogels houden ergens ook van dieren in het algemeen moeten houden. Katten met vuurbollen in de staart van je voliere af zien knallen hoort daar wat mij betreft niet bij ;)

Ton
21-04-2009, 18:31
lijkt me wel een spektakel, zo een kat met vuurbollen in de staart. :D

Tenzi
21-04-2009, 19:06
Ik heb zelf al jaren een schrikdraadsysteem bij alle volieres. Dit heb ik eigenlijk voornamelijk om mijn eigen katten bij de volieres weg te houden, want in de buurt zitten nauwelijks katten.
Het werkt perfect en de kat houdt er echt niets aan over, hoor.
Wel goedgekeurde schrikdraadsystemen gebruiken. Ga alsjebelift niet knoeien met stroomdraden, dat is niet alleen voor jezelf en de katten egvaarlijk, maar zeker ook voor je vogels!

RobK
26-04-2009, 01:13
Aangezien deze discussie behoorlijk is ontspoord heb ik de zaak "gedelete". Mochten er weer excessen ontstaan zal er niet getalmd worden om rode kaarten in de strijd te gooien.

Groet,

RobK, moderator VogelCafé.

Hero
30-04-2009, 00:20
Ik heb er ook geen last meer van de laaste tijd.