Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kweken!

    Ik kan het bijna nergens vinden. Ik wil graag weten:

    Welke vogels zijn jou specialiteit qua kweken.
    Wat heb je gekweekt ?
    Wat kweek je ?
    Groetjes Benjamin!

  • #2
    Ik heb in de winter met enkele koppels gouldamadines en enkele koppel 3 kleurpapegaai amadines gekweekt.Met de goulds ging goed maar de driekleuren litten telkens de jongen in de steek.
    Nu heb ik 5 koppels goulds die in de winter niks hebben gedaan hopelijk binnenkort gaan ze wel beginnen.(deze koppels ziten binnen)Dan heb ik nog 3 koppel binzenastrildes.Hopelijk gaan ze ook wat doen.En heb ik nog 6 kleine barmsijsjes.De mannen zijn nu al aan het singen maar ze moeten nog ff wachten.
    Oh ja en een koppel zebravinkjes.Deze hebben nu twee jongen van 9 dagen oud.Deze twee jongen zijn voor de TT.
    En nog 1-2 CH dwergkwartels.Hopelijk gaan ze in de zomer nog een keer proberen.
    Bijna vergeten:ik heb ook nog 1 koppel spitstaarten en 1-2 napoleonwevers.Van deze vogels hoop ik ook op jongen.
    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

    Opmerking


    • #3
      kweek

      ik ga deze zomer met 3 koppels kleine putters, en 3 koppels europese sijzen kweken, alles wildkleur.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          ik heb 5 kanarie koppels
          waarvan er 2 met nestbouw bezig zijn
          de rest wacht nog even af (zijn koude dagen weer)

          dan nog een koppel grote barmsijzen,kleine putters,kleine goudvinken

          en nog wat chinese dwergkwartels


          meer vindt je op men site

          Gratis Website Maken: De Beste Alternatieven voor Webklik Webklik was pionier in Nederland als het gaat om het aanbieden van tools voor het gratis website maken. Sinds onze start in 2006 zijn er meer dan 500.000 websites gecreëerd met Webklik. De Webklik Webbuilder is helaas niet meer beschikbaar voor nieuwe klanten. Hoewel de originele versie… Lees verder »Gratis Website Maken in 2023

          Opmerking


          • #6
            Mvg,
            Kingfisher.

            Opmerking


            • #7
              De eerste jongen van dit jaar zijn bij mij eergisteren uitgevlogen, 4 japanse meeuwtjes. Deze maken het goed.

              Verder heb ik een koppel bandvinken op een nest met 4 eieren zitten, een koppel glosters op 5 eieren (in de broedkooi) en een koppel spitsstaartamadines op 4 eieren.

              Dan hoop ik verder nog jongen te krijgen van: 4 koppels goulds, 1 koppel bichenowastrildes en een koppel kanaries geel intensief (in de broedkooi).

              De vogels zitten in de voliere behalve de kanaries, die werden heel vervelend tegen de rest van de vogels. Dus die heb ik in broedkooien gedaan.

              Opmerking


              • #8
                In het verleden maar nu niet meer:
                zebravinken en turquoisineparkieten

                Nu:
                gras-, valk- en roodrugparkieten

                Toekomst:
                Hebben jullie een uurtje? We hebben nog een grote verlanglijst, waar het merendeel er nooit van zal komen, maar dromen mag toch?
                Wat wat dichterbij staat zijn Stanley Rosella's. Mogelijk nog wat niet-kromsnavels, in een beplante voliere, maar omdat we voor een extra vlucht geen ruimte hebben...
                Mijn Site

                Opmerking


                • #9
                  ik kweek met:
                  11koppels goudvinken (wildkleur,bruin,pastelovergoten,bruinpastel,paste l)
                  8 koppels majorputters (wildkleur,satinet,agaat,witkeel)
                  4 koppels kleine putters (wildkleur)
                  9 koppels roodmozaiek kanaries

                  de eerste goudvinken,majorputters en kanaries op stok
                  www.fretteren.eu

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik ga kweken met een koppel japanse nachtegalen en een koppel mozambiquesijsen.

                    Verder kweek ik Oosterse rollers maar dat zijn duiven. Ik heb daarvan het vliegtype dus boven mijn huis is het een grote vliegende bende die salto's maken en de meest bizarre duikvluchten als er een havik komt Deze duiven zijn speciaal gekweekt om met roofvogels te "spelen" en zodra ze er een zien gaan ze omhoog en maken ze hem gek. Bijzonder leuk om te zien en ik ben in de 2 jaar dat ik ze permanent los heb vliegen nog geen duif verloren De eerste pieper vliegt sinds gister mee met de ouders en de rest van de groep.

                    Opmerking


                    • #11
                      waar kweek je zelf mee
                      www.fretteren.eu

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door naruch
                        waar kweek je zelf mee
                        Japanse Nachtegalen,
                        Goulds,
                        Er is een timortje overleden dus kan neit meer mee kweken.
                        SpitsA.
                        En nog een paar.
                        Groetjes Benjamin!

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Benjamin
                          Japanse Nachtegalen,
                          Goulds,
                          Er is een timortje overleden dus kan neit meer mee kweken.
                          SpitsA.
                          En nog een paar.

                          Hoi Benjamin, ik vraag me iets af. Je kweekt met Japanse nachtegalen zeg je. Hoe doe je dat en wat tref je aan voorbereidingen?

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                            Hoi Benjamin, ik vraag me iets af. Je kweekt met Japanse nachtegalen zeg je. Hoe doe je dat en wat tref je aan voorbereidingen?
                            Niet echt het zijn makkelijke beesten , Bepaald eten. Toffe gozers je moet niet luisteren naar de boeken. Ze zijn taai in broedtijd. + Dat het prachtige beesten zijn
                            Groetjes Benjamin!

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Benjamin
                              Niet echt het zijn makkelijke beesten , Bepaald eten. Toffe gozers je moet niet luisteren naar de boeken. Ze zijn taai in broedtijd. + Dat het prachtige beesten zijn

                              Opmerking

                              Working...
                              X