PDA

Bekijk Volledige Versie : Kanaries bij engelse grasparkieten in?

pekel
23-03-2009, 18:56
Hallo

Zou me eerst ff voorstellen ben Arjan en woonachtig in hardenberg

Heb al een paar jaar engelse grasparkieten maar zat met de vraag kan er ook kanaries bij in de voilliere doen of gaat dat niet want heb er wel zebravinkjes bij in zitten

Hoor het wel

Mvg Arjan

kevin
23-03-2009, 19:37
welkom op het forum,
het is niet aangeraden om parkieten en tropen samen in een volière te houden

MaxWeijers
23-03-2009, 21:05
Gemakkelijk kunt u kanaries erbij zetten.

kingfisher
23-03-2009, 21:31

Zeker nog nooit kanaries of tropen met afgebeten pootjes gehad ?
Het gaat 10 x goed maar de 11e keer is het bingo.
Met andere woorden niet doen.

mvg,
kingfisher

Kitkat
23-03-2009, 21:36
Nee, ik zou de gok ook niet wagen. De Engelse grasparkieten kunnen meestal wel overweg met de zebravinkjes (mits de volière echt ruim is, en zelfs dan gaat het niet altijd goed). De zebravinkjes kunnen het ook goed vinden met de kanaries. Maar kanaries en grasparkieten (Engels of niet) kunnen echt niet bij elkaar.

Het beste zou zijn als je de kanaries en zebravinkjes bij elkaar in een volière zet, en de grasparkieten apart in een volière.

Antoni Hopmann
23-03-2009, 21:51
Hallo

Zou me eerst ff voorstellen ben Arjan en woonachtig in hardenberg

Heb al een paar jaar engelse grasparkieten maar zat met de vraag kan er ook kanaries bij in de voilliere doen of gaat dat niet want heb er wel zebravinkjes bij in zitten

Hoor het wel

Mvg Arjan

Arjan,
In geen geval kanaries bij de parkieten doen.

Ton Koek
24-03-2009, 00:46
Gemakkelijk kunt u kanaries erbij zetten.Als je van halve kanaries houdt kan het inderdaad best. :mad:

Krijgen we na Vogelarena nu hier jouw wijsheden uitgestrooid? Zucht.

Marx
24-03-2009, 00:58

Ik vind het ook jammer om dit soort uitspraken te doen zonder enige vraag naar grootte van volière etc. Je gaat toch geen advies geven als je blijkbaar geen idee hebt waar je het over hebt?:confused: Hou dan je mond en adviseer mensen in topics waar je verstand van hebt.

Ik heb ooit een kanarie gevangen die los rondvloog en na nog geen paar uur bij parkieten was de vogel een teen kwijt. Zonde, mijn fout, helaas. Ik was een kooi aan het regelen en het was al gebeurd. Als je andere mensen dat toewenst moet je vooral dit soort wijsheden rond gaan strooien op internet :rolleyes:

MaxWeijers
24-03-2009, 10:04
In een volière met een binne vlucht van ongeveer 4 bij 2 en 2 hoog en een buitenvlucht van ongeveer 2 bij 1,50 en 2 hoog. Daar zitten 24 wildkleurgrasparkieten, ongeveer 10 valkparkieten, een prachtrosella, een koppel turquoisineparkieten, mexicaanse roodmus, mozambiqu sijs zijdehoender raszuivere goudfazanten en een kanarie. En dit gaat al jaren goed zo.

Ps. we willen binnekort de prachtrosella, turquoisine, zijdehoenders en valkparkieten eruit halen.

Verder nog een volière van binnen en buiten 1,50 bij 1,50 en 2 hoog. Een koppel europeshe kanaries, 4 koppels zebravinken, koppel turquoisine, een rode birma duif en een koppel palawan pauwfazanten. Ook dit gaat al aantal jaren goed. Ook hier willen we wat weg doen namelijk de zebravinken.

micheltje
24-03-2009, 10:07
Max,

Hoe zit het met de kweek?

MaxWeijers
24-03-2009, 10:18
Zijdehoenders 9 jongen, valkparkieten regelmatig we hebben zelfs 3 albino poppen gekweekt. Nu hebben we een albino pop op bij de vader gezet zodat we ook albino mannen zouden kunnen krijgen. En met de grasparkieten kweken we niet in die volière want daar doen we alle jongen in.

Ps. Als iemand nog mannen van de witkopvalkparkieten zoekt meld het mij maar, want wij hebben er nog een hoop over.

Marx
24-03-2009, 10:31
In een volière met een binne vlucht van ongeveer 4 bij 2 en 2 hoog en een buitenvlucht van ongeveer 2 bij 1,50 en 2 hoog. Daar zitten 24 wildkleurgrasparkieten, ongeveer 10 valkparkieten, een prachtrosella, een koppel turquoisineparkieten, mexicaanse roodmus, mozambiqu sijs zijdehoender raszuivere goudfazanten en een kanarie. En dit gaat al jaren goed zo.

Ps. we willen binnekort de prachtrosella, turquoisine, zijdehoenders en valkparkieten eruit halen.

Verder nog een volière van binnen en buiten 1,50 bij 1,50 en 2 hoog. Een koppel europeshe kanaries, 4 koppels zebravinken, koppel turquoisine, een rode birma duif en een koppel palawan pauwfazanten. Ook dit gaat al aantal jaren goed. Ook hier willen we wat weg doen namelijk de zebravinken.

Je weet toch zelf ook wel dat je met vuur speelt neem ik aan? Die rosella alleen al kan een drama worden als hij zij ondanks gebrek aan partner in broedstemming komt. Als die zijn zinnen zet op een valkenblok maakt hij/zij onmiddelijk het nest af in het blok. Mijn rosella's hebben zelfs een keer mijn kwartels onthoofd en deels aangevreten.

Jij hebt schijnbaar tot nu toe mazzel gehad maar dat zegt niets over hoe het bij een ander zal gaan. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om tropen bij een rosella te zetten. Ook zeker niet bij kippen. Kippen hebben veel parasieten en je wil niet weten hoe de darmen van Australische parkieten eruit zien als ze wormen krijgen.;)

MaxWeijers
24-03-2009, 15:29
Daar ben ik het volkomen mee eens hoor maar er zit geen koppel in. Er zit enkel een man in. En die gaat dit jaar ook eruit hoor, want we hebben 2 poppen gekocht, want we hebben 2 mannen verspreid zitten zonder poppen dus zo hebben we weer 2 koppels. (en die gaan we wel apart zetten:p )

pekel
24-03-2009, 19:26
Ok bedankt iedereen dan moet ik ff iets opvinden zodat de vogels apart kunnen want eventuele bloedbaden heb ik ook geen zin in

Mvg Arjan

MaxWeijers
24-03-2009, 20:08
Ik zelf heb er nog nooit problemen me gehad, maar als de meerderheid dat wel heeft lijkt het mij ook beter om ze van de engelse af te zetten om iets erg te verkomen.

Hobbykweker_Zwiers
02-05-2009, 09:35
onze parkieten hebben er ook geen problemen van,
heb een grote gezamelijke voliere,
met 2 koppels barrabands koppel halsbanden koppel bergparkieten koppel princes of wales en 5 koppels grasparkieten 3 koppels engelse parkieten en 4 koppeltjes kanaries, en heb al meerdere jongen gekregen bij de kanaries zowel bij de andere vogels, dus het hoeft niet altijd problemen te geven
het ligt ook aan de vogels de 1 kan het wel de ander kan het niet.
vaak is het gewoon uitproberen houd het anders eerst even in de gaten wat ze doen je kunt ze er dan alsnog uithalen toch? of zit ik fout?
met het zelf uitvinden wat de vogels doen leer je toch het beste vind ik,
heb ook alles zelf moeten uitzoeken en kweek nu toch al wel 2 jaar heel goed al zeg ik het zelf, gewoon zelf uitproberen.

Gr Joey Zwiers

Ton Koek
02-05-2009, 16:22
vaak is het gewoon uitproberen houd het anders eerst even in de gaten wat ze doen je kunt ze er dan alsnog uithalen toch? of zit ik fout?Een kanarie zonder kop er uit halen is niet echt leuk werk.

Dat in overbevolkte kooien het soms wel goed gaat komt waarschijnlijk omdat geen van de vogels zijn natuurlijk gedrag ontwikkelt.
Natuurlijk gedrag is o.a. vechten om de beste broedplekken. Een kromsnavel tegen een kanarie is niet echt een eerlijk gevecht.

Hobbykweker_Zwiers
03-05-2009, 12:12
Een kanarie zonder kop er uit halen is niet echt leuk werk.

daarom zeg ik ook even in de gaten houden, het is niet zo als je een kanarie erbij in doet dat de parkiet in 1x met volle gang de kanarie aanvalt.
het ligt ook aan het gedrag van de vogel elke vogels is anders geen 1 reageert hetzelfde.

Animal
03-05-2009, 12:16
daarom zeg ik ook even in de gaten houden, het is niet zo als je een kanarie erbij in doet dat de parkiet in 1x met volle gang de kanarie aanvalt.
het ligt ook aan het gedrag van de vogel elke vogels is anders geen 1 reageert hetzelfde.

Even in de gate houden helpt niet echt.
Je moet ze dan 24 uur per dag in de gate houden ,want als jij weg bent kan het dus metteen fout gaan.

RobK
03-05-2009, 12:19
De topicstarter heeft inmiddels wel genoeg antwoorden zien langskomen neem ik aan. Conclusie mag zijn dat het in het algemeen niet verstandig is om kanaries bij grasparkieten in één ruimte te houden. Ongetwijfeld zal het soms een tijdje goed gaan maar op den duur komen er toch ongelukken van. Voor de kanariepietjes die het betreft dan niet echt fijn. Als vogelhouder / vogelliefhebber moeten we deze keuzes dus niet maken.

Groet,

RobK, moderator VogelCafé.