Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vraagje

    Misschien dat dit in het verkeerde topic staat, maar heb geen topic kunnen vinden(of eroverheen gekeken) waar je vragen kunt stellen.

    Als je een paard met een ezel kruist, krijg je een muilezel die zelf geen nakomelingen kan verwekken.

    Dus nu het volgende:

    Kan een mus kruisen met een vink?

    Of een roodborstje en een mus?

    Want hier op t kantoor beweerd iemand dat dit mogelijk is, maar dat deze kruising dan geen nakomelingen kan verwekken. Ik heb op internet gezocht, maar heb nog niets kunnen vinden, daarom heb ik me ff geregistreerd hier in de hoop dat een van jullie hier een antwoord op kan geven.

  • #2
    kijk even bij bastaarden dan kun je zien dat er verschillende kruisingen bestaan .

    Opmerking


    • #3
      Hmm ok, heb even gekeken.

      Maar ik wilde alleen weten of dit kan ja of nee...

      Opmerking


      • #4
        ja het is altijd te proberen .
        alleen je mag ze niet zomaar uit de natuur vangen .dat is verboden er zijn genoeg die ze kweken

        Opmerking


        • #5
          En idd de meeste bastarden zijn onvruchtbaar.
          Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

          Opmerking


          • #6
            een mus en een vink kun je niet kruisen, ze behoren niet tot dezelfde soort, de vink hoort bij de vinkachtigen en de mus bij de weversoorten.

            mus en roodborst is ook niet te kruisen om dezelfde reden, behoren niet tot dezelfde soort.

            immers een koe kun je ook niet kruisen met een paard.


            wat wel klopt is dat bijna alle kruisingen onvruchtbaar zijn.
            www.fretteren.eu

            Opmerking


            • #7
              oke dat wist ik niet dat deze kruisingen niet wou .bedankt naruch weer iets geleerd.ik kan me toch maar het beste met mijn goudvinken bezig houden,daar weet ik iets van . maar goed dat er vogelliefhebbers zijn die er wel iets van weten .

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door gretha
                ja het is altijd te proberen .
                alleen je mag ze niet zomaar uit de natuur vangen .dat is verboden er zijn genoeg die ze kweken

                Ohhh ok. Nou zelf heb ik eigenlijk totaal niets met vogels... meer met flora en fauna(insecten etc)...

                Maar goed, ik heb mijn antwoord. Thanks allen

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door naruch
                  een mus en een vink kun je niet kruisen, ze behoren niet tot dezelfde soort, de vink hoort bij de vinkachtigen en de mus bij de weversoorten.

                  mus en roodborst is ook niet te kruisen om dezelfde reden, behoren niet tot dezelfde soort.

                  immers een koe kun je ook niet kruisen met een paard.


                  wat wel klopt is dat bijna alle kruisingen onvruchtbaar zijn.
                  Ohh ok, nou dan heb ik weer een punt verdiend op t werk, en zal ik die secretaresse dit antwoord eens laten lezen. Ik ga er vanuit dat dit klopt. En zelf verwachte ik dit ook al. Maar ik moest even weten of dit klopte. Bedankt!!

                  Opmerking


                  • #10
                    De enigste soort mus die ik ken die je kan kruisen met een vink is:

                    Mexicaanse Roodmus x Mexicaanse Goudvink

                    maar dit zijn dan ook 2 verschillende benamingen voor dezelfde vogel. Als je secretaresse een Mexicaanse Roodmus bedoelde, dan is het wel mogelijk om deze met vinkachtigen te kruisen.

                    De mannen van de Mexicaanse Roodmus hebben ook een rode borst en bedoelt ze misschien hiermee een roodborstje (dat eigenlijk oranje is)???

                    Je kan dit verhaal dus draaien zodat jullie allebei gelijk hebben

                    Voor de volledigheid: je kan ook andere soorten roodmussen kruisen met vinkachtigen.

                    Opmerking


                    • #11
                      In elk geval zal iemand moorkopen moeten halen voor de hele afdeling....
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                        In elk geval zal iemand moorkopen moeten halen voor de hele afdeling....
                        Hahaha je bedoelt moorkoppen??? lool

                        Ik zal t haar maandag eens vertellen.

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Metalmozes
                          Hahaha je bedoelt moorkoppen??? lool

                          Ik zal t haar maandag eens vertellen.
                          MetalMozes klopt het dat je me toegevoegt heb op msn ?
                          Groetjes Benjamin!

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Benjamin
                            MetalMozes klopt het dat je me toegevoegt heb op msn ?

                            Jeps klopt en dat weet je ook:P Had al met je gesproken xd

                            Opmerking

                            Working...
                            X