PDA

Bekijk Volledige Versie : Kwartels!

Benjamin
23-03-2009, 16:37
Hallo,
we hebben een voliere met al tientallen vliegende vogels. Is het handig om in deze grote voliere ook Kwartels erbij te nemen of gaat dat niet ?

http://www.dszgejo.be/images/dieren/nachtegaal.jpg

Groetjes Benjamin en de vogeltjes

Patriick
23-03-2009, 16:58
Welke vogels heb je in de voliere zitten?
Als je kleine vogels hebt kan het zeker.
Kwartels doen geen vlieg kwaad. en het is nog een leuk gezicht ook als je iets op de grond hebt lopen :)

goulds75
23-03-2009, 19:17
Ik heb tropen en barmsijsjes in mijn voliere en dat gaat prima met de kwartels.
Ik heb een haan en twee hennen.Let op dat je niet twee hennen in de voliere doet.Dat gaat in de broedperiode problemen opleveren.Of moet je een hele grote voliere hebben.

kevin
23-03-2009, 19:36
kwartels kunnen goed in een grote voličre, en als er veel vogels zijn word er ook al eens wat verspilt die de kwartels dan opkuist, dus zijn eten vind hij grotendeels zelf

rob 2
23-03-2009, 20:25
Er zijn ook kwartels die sávond ergens boven in de voliere willen zitten om te slapen zoals de californische kuifkwartel,die daardoor het broeden van een paar soorten van mijn vogels verstoorde.Chineese dwergkwartels hebben dit gedrag niet maar zorg voor een beetje begroeiing op de bodem zodat ze kunnen schuilen bij onraad anders heb je wel eens kans dat ze van schrik omhoog vliegen en hun nek breken tegen het gaas want het gaat met een behoorlijke snelheid.Dus het is wel zaak om even uit te zoeken welke soort het beste bij jou en de voliere past veel plezier ermee vrg Rob.

Patriick
24-03-2009, 10:56
Over het algemeen zijn chinese dwergkwartels inderdaad erg rustig, als ze maar een beetje beschutting hebben op de grond.
En bijvoorbeeld een dakpan tegen een wand aan waar ze onder kunnen zitten.

Benjamin
24-03-2009, 16:38
Bedankt !
Ik heb zo genoeg informatie !

__________________________________________________ ___________

http://www.zoo-logics.com/vogels/estrildidae/Estrilda%20astrild.jpg

Groetjes ;)

Benjamin en de vogeltjes!