Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vechten om blok

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vechten om blok

    ik heb een vlucht van 3-1.5-2.2 lbh
    nu heb ik hier 3 koppels grasjes in zitten
    heb 6 blokken staan
    een pop heeft al een blok uit gekozen
    nu de andere 2 vechten om een en het zelfde blok
    ze hangen staan allemaal op de zelfde hoogte.
    nu is dit normaal en gewoon hun gang laten gaan of is hier iets aan te doen wil ze niet uit elkaar halen.
    bvd twan

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Ik ben het niet met mijn voorganger eens en kweekte ook gewoon in kolonie zonder problemen. Wat je het beste kan doen is dat blok verhangen en dus zorgen dat alles verandert. 10 tegen 1 dat het opgelost is. Kijk eens door de ogen van een grasparkiet en vraag jezelf eens af waarom dat blok favoriet is. Is het een andere vorm, kleur, kleiner invlieggat, dieper, betere beschutte plek? Meestal kun je dan inzien waar je de blokken moet hangen en dan vinden de dames wel een eigen blok waarna je probleemloos met 3 koppels in zo'n lange vlucht kan kweken. Dikke kans dat de mannen netjes alles voeren en dat je een heleboel gezonde mooi sociale goed vliegende jongen kweekt. Beter dan in broedkooien wat mij betreft en zeker ook natuurlijker om meer in kolonie te broeden. Ze steken elkaar ook aan. Zet je 3 koppels apart dan verwacht ik veel minder broeddrift dan alles in een ruime vlucht samen.

      Ik kweekte meestal met 5-6 koppels in een vlucht van 4 meter lang en dat ging perfect. Kregen 2 poppen ruzie dan hing ik of 2 dezelfde blokken op of ik haalde het blok helemaal weg en dan kozen ze vanzelf een alternatief blok. Ook hing ik voor de ondergeschikte dames een aantal blokken iets lager. Dan waren de dominante intolerante vogels meestal rustig omdat ze geen buren hadden en de wat minder brutalen konden fijn broeden in prima blokken 50 cm onder het dak en niet tegen het dak aan.

      Als je aan een natuurblok van berk kan komen is de kans ook groot dat de dominante pop alsnog daar voor zal gaan. Dan laat ze dit blok aan de andere pop.

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          bedankt voor de reacties
          ik heb 4 berken blokken staan en 2 multiplex
          de ene pop heeft voor de multieplex gekozen
          de andere twee vechten om een en de zelfde berken blok
          die eigenlijk identiek zijn.
          zal deze wel eens verplaatsen en kijken wat er dan gebeurt.
          bvd twan

          Opmerking


          • #6
            mijn popjes vechten ook allemaal om ene blok

            Opmerking

            Working...
            X