Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nestmateriaal nachtegalen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nestmateriaal nachtegalen?

    Ik vroeg me af welk nestmateriaal ik moest geven? Ik had al die tijd kokosvezels in mijn hoofd maar dat durf ik niet meer nu ik gelezen heb over ingeslikte vezels, weerhaakjes en stervende jongen en zelfs ouders. Het schijnt dat die vezels soms mee de jongen in gaan met een meelworm oid en dan is het einde verhaal.

    Ik heb ervaring dat hooi vol mijten kan zitten toen ik nog knaagdieren had en ik wilde eigenlijk zelf rietbladeren verzamelen en met een kam tot mooie vezels kammen maar dan hoor ik weer dat daar ook mijten ed in kunnen zitten.

    En dan? Wat moet ik dan geven? Ben wel benieuwd.

  • #2
    kokosvezels

    Ik heb al vele jaren nachtegalen,en men mag 10 soorten geven voor hun nest dan wordt altijd kokosvezels genomen,ze kunnen kiezen wat ze willen,maar hun nestje bestaat enkel uit kokosvezels,en ik heb er nog geen nadeel aan gevonden en blijf het houden zoals het is.
    groetjes Richard

    Opmerking


    • #3
      Gewoon de kokosvezels doen ,

      __________________________________________________




      Groetjes Benjamin en de vogeltjes
      Groetjes Benjamin!

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Doe het niet te vroeg.

          Heb ze zelf ook gehad en had al eens een nestje in maart helaas toen het weer omsloeg lieten ze de eieren gewoon in de steek.Probeer het uit te stellen,als je tenminste buiten broed,tot april dan is het meestal wel beter met het weer en ook bij mij namen ze alleen cocosvezel terwijl ik meerdere soorten nestmateriaal geef.Als ze goed gewend zijn,zijn ze ook in kleine binnenvluchtjes te kweken.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Marx
            Ik vroeg me af welk nestmateriaal ik moest geven? Ik had al die tijd kokosvezels in mijn hoofd maar dat durf ik niet meer nu ik gelezen heb over ingeslikte vezels, weerhaakjes en stervende jongen en zelfs ouders. Het schijnt dat die vezels soms mee de jongen in gaan met een meelworm oid en dan is het einde verhaal.

            Ik heb ervaring dat hooi vol mijten kan zitten toen ik nog knaagdieren had en ik wilde eigenlijk zelf rietbladeren verzamelen en met een kam tot mooie vezels kammen maar dan hoor ik weer dat daar ook mijten ed in kunnen zitten.

            En dan? Wat moet ik dan geven? Ben wel benieuwd.
            Kan mij niet voorstellen dat er in hooi of rietbladeren zomaar vogelmijten zitten, Marx. Erg onwaarschijnlijk. Wat het nestelmateriaal betreft: gewoon even naar buiten lopen met een plastic zak en die vullen met droog gras, hooi, blaadjes, plantenworteltjes, dode plantenstengeltjes, enz enz. Als je bang bent voor ongedierte stop je de plastic zak een paar dagen in de diepvries of je doet een flinke pluk voor gebruik even in de magnetron. Maar ik vind het allemaal wat vergezocht en ik houd zelf helemaal niet van dat steriele gedoe.

            In jouw geval zou ik me drukker maken om die eierpikkende nachtegaalman van je. Die had je misschien beter van de winter even kunnen omruilen voor een ander exemplaar...

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Robin
              Kan mij niet voorstellen dat er in hooi of rietbladeren zomaar vogelmijten zitten, Marx. Erg onwaarschijnlijk. Wat het nestelmateriaal betreft: gewoon even naar buiten lopen met een plastic zak en die vullen met droog gras, hooi, blaadjes, plantenworteltjes, dode plantenstengeltjes, enz enz. Als je bang bent voor ongedierte stop je de plastic zak een paar dagen in de diepvries of je doet een flinke pluk voor gebruik even in de magnetron. Maar ik vind het allemaal wat vergezocht en ik houd zelf helemaal niet van dat steriele gedoe.

              In jouw geval zou ik me drukker maken om die eierpikkende nachtegaalman van je. Die had je misschien beter van de winter even kunnen omruilen voor een ander exemplaar...
              Hoi Robin, de topic is van vorig jaar Ik ga niet meer proberen te kweken met Japanse nachtegalen dit jaar.

              Opmerking


              • #8
                Japanse Nactegalen

                Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                Hoi Robin, de topic is van vorig jaar Ik ga niet meer proberen te kweken met Japanse nachtegalen dit jaar.
                Marx heb jij zo snel de moed opgegeven om te kweken met deze geweldige vogels? Jij had er toch zelfs een apart blog voor gemaakt?
                M.vr.gr.
                Wim van der Linden
                http://www.vvvogelvreugd.nl/

                Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                  Hoi Robin, de topic is van vorig jaar Ik ga niet meer proberen te kweken met Japanse nachtegalen dit jaar.
                  Haha, ja nu zie ik het.
                  Ik had niet naar de datum boven het bericht gekeken

                  Waar ga je dit jaar wel mee proberen te kweken?

                  Opmerking

                  Working...
                  X