Mededeling

Collapse
No announcement yet.

grotere voliere maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • grotere voliere maken

    Ik wil een voliere maken van 3 meter lang, 1,7 meter breed en 1,90 hoog
    (het mocht eindelijk groter van mijn vader, vandaar deze nieuwe post)

    ik wil er kanaries, zebravinken, mexicaanse roodmussen, jap. meeuwen in hebben. van alles een koppeltje

    kunnen er dan nog meer vogels in, zo ja welke soorten dan? ( goede zang, mooie kleuren, niet te duur)

  • #2

    Opmerking


    • #3
      6 koppels

      ik denk dat er wel 6 koppels in kunnen, paargewijs is het leukste natuurlijk. je zou kunnen denken aan goulds, of andere kleine tropen. er zijn zoveel soorten. het ligt ook aan jouw ervaring met vogels. je kan het beste rustig beginnen, en er af en toe eens wat bij kopen. zo doende leer je meer over vogels, en als je dan eens op een beurs komt, zie je misschien nog wat leuks, om er bij te doen.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Ton
        ik denk dat er wel 6 koppels in kunnen, paargewijs is het leukste natuurlijk. je zou kunnen denken aan goulds, of andere kleine tropen. er zijn zoveel soorten. het ligt ook aan jouw ervaring met vogels. je kan het beste rustig beginnen, en er af en toe eens wat bij kopen. zo doende leer je meer over vogels, en als je dan eens op een beurs komt, zie je misschien nog wat leuks, om er bij te doen.

        Opmerking


        • #5
          bedankt


          weten julie ook hoeveel (bakjes) voer ik moet hebben?

          Opmerking


          • #6
            normaal eentje of 2 als alles goed gaat, anders als je ziet dat er een koppel dominant word bij de voederplaats moet je nog een bijmaken

            Opmerking


            • #7
              oke

              welke soorten voer moet ik dan hebben?

              Opmerking


              • #8
                ik zou dan tropenzaad of volierezaad geven.

                Opmerking


                • #9
                  Hele dure vogels maar ze zijn wel leuk ! Japanse Nachtegaaltjes zie profielfoto's.
                  Anders spitsstaartjes. Wat voor vogels moeten het zijn ? Mogen het ook grondvogels zoals kwartels zijn ?

                  __________________________________________________ ___________



                  Groetjes

                  Benjamin en de vogeltjes!
                  Groetjes Benjamin!

                  Opmerking


                  • #10
                    @ benjamin

                    lijken me leuke vogels maare ik begin net dus lijikt me niet acht verstandig die nachtegaaltjes.
                    ik ga er geen grondvogels in doen want hij staat achterin de tuin dus 9 vd 10 x zie je ze niet omdat er een plant voorstaat

                    k denk trouwens dat ik met die 4 soorten begin die int 1e berichtje stonden

                    @ patrick

                    is dat het enige voer wat ik moet geven, geen eivoer of zoiets?

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik zou persoonlijk zelf 2 voerplaatsen maken ik heb buiten een voer(en water natuurlijk)toren ook altijd nog een plekje waar kleine bakjes hangen zodat er altijd gegeten kan worden verder heb ik ook op de grond voer omdat ik wel kwartels heb (ik vind ze zelf er leuk en mijn ervaring is dat het eraan ligt wat voor soort kwartels je neemt als je japanse of harlekijnen neemt zie je ze goed vind ik die zijn namelijk totaal niet schuw andere schuwe soorten zullen idd in het groen verdwijnen)...

                      Wat de soorten voer betreft zou ik of 2 soorten nemen namelijk kanariezaad voor de kanaries en tropen zaad voor de tropen ..Of kiezen voor voliere zaad daar zit voor alle vogels wat in ...verder is eivoer erg gezond mits je he voert in kleine porties alleen als er jongen zijn meer ....Ik voer zelf nog graag onkruidzaad en andere zaden maar dat is wel allemaal zogenaamd snoepzaad en dus niet het hoofdvoer ...oja geef ze soms ook war groen bv sla is voor de kanaries volgens mij ook wel belangrijk ...
                      grit moet je ook altijd hebben staan natuurlijk verder zal het ook wat afhangen of en wat voor vogels je er evt. bij inzet ...japanse meeuwtjes , kanaries ,zebravinken zullen hier goenoeg aan hebben, mexicaanse roodmussen ken ik niet dus kan niet vertellen of die nog iets anders nodig hebben ,maar als je later nog andere vogels gaat inzetten zoals bv afrikaanse prachtvinken dan komt er bij dat je zeker met jongen dierlijke voer moet geven ....maar dat ligt dus aan de vogels die je neemt ...

                      nou dat was het geloof ik mocht me nog iets te binnen schieten zet ik het nog neer ...

                      groetjes natasja

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik heb 2 volliere encyclopedieen. Maar er staat geen mexicaanse roodmus in. Ik zelf zou voor jou nu je begint beginnen kanaries of sijsjes. Deze zijn makkelijk te broede en je leert snel dingen bij over vogels. Later als je wat meer ervaring hebt zou ik andere er in doen. Zorg ook dat je wat ruimte overblijft voor jonkies anders zit je volliere dadelijk te vol. Eivoer en grit is idd belangrijk buiten het gewone vollier zaad.

                        Ik zou in je volliere een sluis in bouwen. Heb op dit forum gezien dat sommige dit niet hebben. Maar ik vind het wel fijn. Je hebt toch een kleine zekerheid dan in je volliere.

                        Opmerking


                        • #13
                          wat is eigenlijk dat grit?

                          moet je het eivoer in aparte bakjes doen, of door het voer heen mengen?

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door wilmer
                            wat is eigenlijk dat grit?

                            moet je het eivoer in aparte bakjes doen, of door het voer heen mengen?
                            Grit bestaat uit kleine steentjes/stukjes van schelpen en vogels hebben dat nodig voor in hun spiermaag; daar wordt het voedsel vermaald met behulp van die scherpe/harde steentjes.

                            Ik geef eivoer altijd in een apart bakje, omdat eivoer sneller bederft dan normaal zaad. Als ze niet al hun normale zaad op hebben, blaas ik de lege pelletjes weg en krijgen ze nieuw voer bij het oude, maar als er eivoer over is, gooi ik het weg en geef ik alleen maar nieuw.

                            Opmerking


                            • #15
                              grit is kalk, meestal zijn dat fijngemalen schelpen.

                              Opmerking

                              Working...
                              X