Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dikke poot japanse kwartel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Dikke poot japanse kwartel

    Bijgevoegde Bestanden
    Met vriendelijke groet, Jeroen

    www.jeroenhubert.nl

  • #2
    Het lijkt mij een ontstoken poot.
    Zelf heb ik dat ook wel eens gehad en deze deed ik alle avond in een bakje biotex. Maar dit waren wel kleine tropen.
    Vraag anders even bij de apotheek of ze ook zalf hebben. Trekzalf schijnt ook goed te werken.
    Groeten,

    Arjan

    Opmerking


    • #3
      Heb je ze binnen zitten op een gladde vloer?Ze zien er vrij droog uit en op de tweede foto lijkt het of de andere poot het ook krijgt.
      groeten eddie

      Opmerking


      • #4
        Lijkt mijn ook een of ander onsteking.Misschien toch ff langs een DA?
        Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

        Opmerking


        • #5
          Bedankt voor jullie reacties!

          @girlits: Mijn kwartels zitten in mijn buitenvoliere, het overgrote deel van de bodembedekking bestaat uit houtsnippers. Een klein gedeelte, ter grote van een sluis bestaat uit metselzand. Ik denk dat de poot droog lijkt omdat zij hem ontziet.

          Ik weet niet door wat het veroorzaakt wordt(?), maar ik zal mijn andere kwartels ook in de gaten houden. En natuurlijk zalf o.d. halen.

          Hartelijk bedankt,
          Jeroen
          Met vriendelijke groet, Jeroen

          www.jeroenhubert.nl

          Opmerking


          • #6
            klompvoet

            als ik het zo zie, is het een klompvoet. dat komt als de zool een paar keer beschadigd is, en er bepaalde bacterien bijkomen. poten wassen, penicelinezalf en een dun katoenen verbandje. dan komt het wel weer goed.
            groeten harm
            mvg,
            Harm

            Opmerking


            • #7
              Met vriendelijke groet, Jeroen

              www.jeroenhubert.nl

              Opmerking


              • #8
                Kwartel is wel erg tam.

                Jeroen kun je die kwartel zo maar op de weegschaal zetten zonder dat deze probeerd weg te vluchten,dan is deze of erg tam of slecht in orde.De houtsnippers lijkt me een pijnlijke zaak als je net als de kwartel er met blote voeten over heen moet lopen,had er bij mijn rallen ook last van met deze bodembedekking.Heb er bosgrond en bladderen door heen gemengd en omdat mijn voliere van boven open is en de snippers nat worden vergaan ze na verloop van tijd.Als deze snipper van een hardhout soort zijn kunnen ze ook aardig scherp zijn,de gewone voliere vogels lopen daar niet hele dagen op en daar zul je dus niks aan merken maar die kwartel kan niet anders ik zou een zachtere bodembedekking kiezen als ik jou was voor het welzijn van je kwartel vrg Rob.

                Opmerking

                Working...
                X