Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweek timorzebravink

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kweek timorzebravink

    is er iemand die ervaring heeft met de kweek van timorzebravinken.
    we hebben 4 koppels maar ze doen niets.
    wat kan ik er aan doen?

  • #2
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      ze krijgen wel badwater maar niet elke dag.

      de koppels zitten apart in een kooi.
      en ik heb een koppel van 2007 en 3 koppels van 2008

      Opmerking


      • #4
        Dat badwater zou ik dan nog wat opvoeren en toch beginnen met wat extra dierlijk voer.

        Een andere mogelijkheid; verwissel alle vier de mannen, zodat ze allemaal een andere pop hebben. Puur het veranderen stimuleert sommige vogels al.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          kun je hiervoor hetzelfde universeel voer gebruiken als voor de nachtegalen??

          Opmerking


          • #6
            ja hoor. het badwater is vooral heel belangrijk bij zebravinken.
            mvg,
            Harm

            Opmerking


            • #7
              Groeten,

              Arjan

              Opmerking


              • #8
                Mij is geleerd dat je geen buffalowormpjes moet voeren, maar het met universeel voer moet doen, dit is dan ook mijn eigen ervaring.

                Theorie die ik geleerd heb is als er een buffalo worm opgenomen wordt en deze nog leeft, dat de worm zich door de maag van de vogel vreed, ook eitjes en de jonge wormen zijn slecht voor ze.

                Mijn eigen ervaring is als volgt, mijn vogels worden broedrijp met om de dag badwater en eivoer. Badwater is gewoon water uit de kraan, niks bijzonders. Eivoer maak ik zo: 2 zakken quiko eivoer a 1 kg per zak, doe daarbij 1 kg universeelvoer van Cede. Je kan er breedmax bij doen, er staat op de verpakking 1 schepje op 100 gram, ik maak er 1 schepje op de 200 gram van, maar je hebt veel meer van dat soort spul, je moet kijken wat jij fijn vindt. Het eivoer maak ik aan met winterpeen en geef ik om de dag.

                Je hebt ook eivoer met insecten er al door, dit voelt vet aan, en ik gebruik het dit jaar voor het eerst. Voor deze mix is het 1kg gemengt eivoer met 1kg quiko en daar op nog eens breedmax. En natuurlijk doe ik daar winterpeen door raspen.
                Check mijn blog over zebravinken en andere tropische vogelssigpic

                Opmerking


                • #9
                  timor zebravinken

                  Je kunt diepvries buffalos geven.
                  Ik heb een pak van een kilo gekocht, en je doet er langer mee dan levende.
                  Ook kruipen ze niet overal heen.
                  Ook geef ik ze gewoon eivoer kant en klaar uit de winkel.
                  Verder moet je wat geduld hebben.
                  Ik heb 6 koppels en 3 doen niets en bij de 3 anderen heb ik bij de eerste ronde al 10 jongen.
                  Als ze de gang te pakken hebben zijn ze bijna niet meer te stoppen, zijn net muizen.
                  Ik vind het alleen lang duren voor ze zelfstandig eten.
                  Na hoeveel tijd zetten jullie de jonge timors appart.
                  Ime

                  Opmerking


                  • #10
                    dit is ook ons eerste jaar dat we timors hebben dus ik ben benieuwd.

                    het koppeltje uit 2007 zijn nu aan het nestelen. ik geef ze nu iedere dag badwater. eivoer en universeel het universeel voer nemen ze bij mij wel op.

                    Opmerking


                    • #11
                      Dat gaat vast helemaal goedkomen. Veel plezier.
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        ...

                        Als ik jou was had ik gewacht .. Als het niet klikt wissel ze dan maar ga geen rare dingen doen. Vogels zijn niet gemaakt voor eieren hoewel ik weet dat het een hele leuke ervaring is


                        __________________________________________________




                        Groetjes Benjamin en de vogeltjes
                        Groetjes Benjamin!

                        Opmerking

                        Working...
                        X