PDA

Bekijk Volledige Versie : Lezing over uilen.

Serinus
19-03-2009, 13:40
Op dinsdag 31 maart 2009, organiseert Vogelvereniging “Zang en Kleur” uit Asten, een openbare “vogelavond”.
Deze avond besteden we aandacht aan "Uilen" dmv een lezing die verzorgd wordt door Peter Otten uit Deurne.

Peter Otten is, buiten voorzitter van B.E.C.http://home.hetnet.nl/~bec-info/, een gepassioneerd kweker en bewonderaar van Uilen en kan daar boeiend over vertellen.
Veel soorten uilen zullen de revue passeren.
Omdat dat een belangrijk gegeven is, zal ook uitgebreid ingegaan worden op alle aanpassingen van deze nachtjagers en dit tot in alle details.
Het is niet niks als een vliegend dier in staat is 's nachts een muis op te sporen én te vangen.
Kort zal ook verwezen worden naar de kweek met deze bijzondere dieren. Moet dat? Kan dat? Wat is het succes? Verdraagt zich dat wel met de natuur? En zo voort.
Het ophangen van nestkasten zal worden belicht met al zijn voordelen én nadelen.
Vragen stellen mag, zelfs tijdens de presentatie.

Aanvang van de lezing is om 20.00 uur.
Graag wil Vogelvereniging “Zang en Kleur” alle vogelliefhebbers uitnodigen voor deze interessante lezing!
Het is hierbij niet van belang of u wél of géén lid bent van een vogelvereniging; “iedereen die geďnteresseerd is, in deze vogels is hierbij van harte welkom”!
Locatie; Café/Zaal “van Hoek” Markt 12 in Asten.

Gratis entreé.

Asten ligt op +/- 10 "autominuten" van Eindhoven.

Kijk ook even op http://www.zangenkleurasten.nl

gerard 6
19-03-2009, 13:48
Erg erg jammer dat ik te ver weg woon, had er erg graag bij willen zijn.:(
Wordt de lezing ook opgenomen??

rupicola
25-03-2009, 12:07
Klinkt erg interessant!

Naar mijn inschatting spreekt het onderwerp 'Uilen' relatief veel mensen aan.

Daar komt bij dat deze groep prachtige vogels veel interessant gedrag vertoont.

Persoonlijk hou ik er een uitgebreide collectie fotomateriaal van uilen op na en om die reden ben ik zeker (altijd :) ) geinteresseerd om mij kennis hieromtrent uit te breiden.

Om diverse redenen kan ik echter niet aanwezig zijn op deze avond, maar ik hoop deze lezing bij een andere gelegenheid zeker eens te kunnen bijwonen.

Serinus
26-03-2009, 20:41
Hallo,

Rupicola;
Om diverse redenen kan ik echter niet aanwezig zijn op deze avond, maar ik hoop deze lezing bij een andere gelegenheid zeker eens te kunnen bijwonen
Ik hoop het voor je!
Peter Otten is een begenadigd verteller, die áltijd wel weer een zaal weet te boeien.
Dus als hij eens wat dichter bij je (en jou; Gerard6) in de buurt komt moet je zéker eens gaan kijken/luisteren!

Groeten, Serinus.

Henk3
26-03-2009, 20:46
Serinus:
die áltijd wel weer een zaal weet te boeien.
Enne, hoe zit het met de mensen in die zaal?

gerard 6
27-03-2009, 06:43
Serinus

Dat ben ik ook zeer zeker van plan.
Mocht er iemand zijn die weet waarneer hij in 1 van de 3 noordelijke provincies is hoor ik het heel graag.

Serinus
01-04-2009, 06:52
Hallo,

Gerard6;
Mocht er iemand zijn die weet waarneer hij in 1 van de 3 noordelijke provincies is hoor ik het heel graag.Dát zal er wel niet meer van komen.
Peter vertelde me dat hij niet meer dan een vijf avonden per jaar meer "doet" en dan alleen nog maar in de zeer nabije omgeving van zijn woonplaats; Deurne.

Hoewel hij slecht bij stem was, wist hij de bezoekers (:D Henk3!) goed te boeien.
Gelukkig hadden we nog eens een keer een volle zaal!
Da's helaas óók wel eens anders.......:cool:

Groeten, Serinus

rupicola
01-04-2009, 13:39
Jammer dat de kans om deze lezing over uilen nog eens bij te wonen voor een groot deel van het land althans zonder daar een forse afstand voor te moeten afleggen, niet al te groot meer is.

Gelukkig weet ik nog iemand die over erg veel materiaal beschikt en over enige tijd (1 ŕ 2 jaar) een eveneens spectaculaire avond over uilen kan realiseren.

Goed om te vernemen dat de belangstelling/opkomst naar tevredenheid is verlopen.

Ervan uitgaande dat deze mensen ook op de hoogte zijn gesteld van wat er volgende maand op het programma staat dan mag worden verwacht dat ook die avond een prettige bijeenkomst zal worden.

;)

Serinus
01-04-2009, 18:55
Hallo,

Rupicola;
Ervan uitgaande dat deze mensen ook op de hoogte zijn gesteld van wat er volgende maand op het programma staat dan mag worden verwacht dat ook die avond een prettige bijeenkomst zal worden.

Toevallig was ik twee weken geleden uitgenodigd om in een "natuurprogramma" bij de locale omroep een praatje te komen houden vwb mijn vogelhobby.
Natuurlijk direct wat ruchtbaarheid gegeven aan de lezingen die dit jaar op het programma staan bij "Zang en Kleur".
Dit radio programma wordt goed beluisterd door de "IVNners" en ik heb gevraagd of ze bij die club óók eens wat reclame willen maken.
Blijkbaar was dat goed gelukt......

Nu moet ik zeggen dat Peter Otten hier in Asten een "thuiswedstrijd" speelt.
Dus helemaal als een verassing kwam die grote toeloop niet, maar ik stond tóch te kijken van het grote aantal!

Voor komende maand begin ik over een week of twee wel weer aan wat "deuren te rammelen".
:D

Groeten, Serinus.

Trouwens; speciaal voor de "Vogelcafeërs" is hier het complete programma voor dit jaar.
Wie zin heeft komt maar eens kijken, de entree is gratis!

28/04/09 Lezing "Bij de Prachtvinken thuis" Hans Wagenaar
26/05/09 Filmavond "IVN Natuurfilmer" Cor Speek
30/06/09 Lezing "Vogeldierenarts" Hedwig v.d. Horst
27/10/09 Lezing "Amerikaanse Sijzen" Ben Doensen