Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelf broedblok maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zelf broedblok maken

    Ik wil zelf broedblokken gaan maken, maar zit nog even te dubben over het materiaal.

    Kostentechnisch en duurzaamheid lijkt mij underlayment erg goed (watervast verlijmd).
    Of moet je multiplex hebben.... 2x zo duur...
    MDF valt voor mij af omdat het slecht vocht kan hebben.

    Iemand hier een idee over?
    Mijn Site

  • #2
    underlayment

    Beste Rutmer, ik heb underlayment nooit anders kunnen kopen als aan de plaat. Wel werd het keurig op maat gezaagd. Watervast multiplex was wel in kleinere afmetingen verkrijgbaar. Groet. Adrie Jonkers.

    Opmerking


    • #3
      Bedoeling is ook om de plaat in stroken van 20 of 30 cm te laten zagen. We moeten nog 4 bokken hebben dus ik kan een flinke plaat laten verzagen.

      Ik vroeg mij alleen af of underlayment wel een goed materiaal was.
      Mijn Site

      Opmerking


      • #4
        broedkooien

        Hallo,

        ik heb al jaren nestkasten van underlayment en daar nooit problemen mee gehad. Wel heb ik het eerst weken laten luchten i.v.m. eventuele schadelijke gassen.
        Op dit moment gebruik ik liever vurenhouten planken. Deze kan je in verschillende maten bij de bouwmarkt kopen (voor bijv. kastplanken). Wel wat duurder, maar makkelijker te verwerken, neemt goed vocht op en 'ademt' volgens mij beter. Ziet er ook nog mooier uit.
        www.vogeltuin.webnode.nl

        Opmerking


        • #5
          Ik ga men Tenzi mee. Bevalt me prima. Goed te verwerken, meestal hoef je het alleen op lengte te (laten) zagen en schroeven erin. Je zit ook niet met lijmstoffen en het is tegen een stootje bestand.
          En het ziet er netjes uit.

          Opmerking


          • #6
            zacht

            underlayment is erg zacht, in vergelijk met multiplex. als je broedblokken wil maken, maakt dat denk ik niet zo veel uit. ik neem aan dat de broedblokken overdekt hangen. ik werk zelf als meubelmaker, dus ik heb keus genoeg om zelf het een en ander te maken. zo heb ik ook mijn eigen broedkooien gemaakt, van berken multiplex, 2 zijdig beplakt met hpl. goede kwaliteit, en goed schoon te houden. als er iemand is die broedblokken voor zich zelf wil maken, kan ik wel wat opmaat zagen. kost je verder niets, we hebben toch afval genoeg. wel zelf komen halen in maarssen. let wel, dit is alleen als je wat wil knutselen voor jezelf, niet bedoeld voor de verkoop. en ik stuur ook niets op.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking


            • #7

              Komp ie nu mee, ze hangen net


              Ik heb multiplex genomen, bij de gamma in stroken laten zagen, en hier thuis de laatste stukjes gezaagd. gaatje erin, planjes tegen elkaar, scharniertje en haakje, stokje voor het gat en in het blok en klaar is klara!

              @ton
              Bedankt voor het aanbod. We gaan binnenkort nog de schuur verbouwen waar ook weer 5 blokken voor nodig zijn. Als het aanbod dan nog staat maak ik er graag gebruik van
              Mijn Site

              Opmerking


              • #8
                ik hoor het wel tegen de tijd dat je wat wil. geef precies op wat je nodig hebt, dan zaag ik het voor je op maat.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking


                • #9
                  Alvast bedankt!
                  Mijn Site

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                    underlayment is erg zacht, in vergelijk met multiplex. als je broedblokken wil maken, maakt dat denk ik niet zo veel uit. ik neem aan dat de broedblokken overdekt hangen. ik werk zelf als meubelmaker, dus ik heb keus genoeg om zelf het een en ander te maken. zo heb ik ook mijn eigen broedkooien gemaakt, van berken multiplex, 2 zijdig beplakt met hpl. goede kwaliteit, en goed schoon te houden. als er iemand is die broedblokken voor zich zelf wil maken, kan ik wel wat opmaat zagen. kost je verder niets, we hebben toch afval genoeg. wel zelf komen halen in maarssen. let wel, dit is alleen als je wat wil knutselen voor jezelf, niet bedoeld voor de verkoop. en ik stuur ook niets op.
                    Hey ton maak jij nog steeds stukken hout op maat anders heb ik wel interesse miss

                    greets

                    Opmerking


                    • #11
                      ja hoor

                      ik wil nog steeds wel wat zagen, als het voor jezelf is, en je het zelf komt halen.
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                      Opmerking

                      Working...
                      X