Mededeling

Collapse
No announcement yet.

te laat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • te laat

    zoals ik eerder al heb geschreven, zijn we druk bezig met een nieuwe voliere te bouwen
    maar nu heb ik een probleem.
    vandaag even een rondje in de nestkastjes gedaan in mijn oude voliere en ja hoor, het eerste jong is geboren. ik wist nieteens dat dit popje een man had, omdat ik een tekort aan mannen heb.
    ben ik toch nog te laat

    en morgen komt de nieuwe voliere klaar

    nu de vraag: kan ik het nestje overhuizen, of moet ik het laten zitten en wachten tot het/ze uitgevlogen is/zijn?

    gr petra

  • #2
    hallo
    meestal houden de zebravink mannen zich niet echt aan een pop
    als ik u was zou ik ze laten zitten tot dat ze uitgevlogen zijn
    ik heb dit het afgelopen broedseizoen ook meegemaakt en alle jongen zijn toen dood gegaan
    vrg marthijn

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door zebravinkje
      hallo
      meestal houden de zebravink mannen zich niet echt aan een pop
      als ik u was zou ik ze laten zitten tot dat ze uitgevlogen zijn
      ik heb dit het afgelopen broedseizoen ook meegemaakt en alle jongen zijn toen dood gegaan
      vrg marthijn

      moet ik dan nog uitzoeken wie de man was en hem er ook bij laten?

      gr petra

      Opmerking


      • #4
        Nee in principe niet, de pop kan de jongen prima zelf groot brengen. Als je de man kunt vinden kun je hem erbij laten maar dat hoeft niet.
        Wat een leuke hobby hebben wij toch!

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door alexd
          Nee in principe niet, de pop kan de jongen prima zelf groot brengen. Als je de man kunt vinden kun je hem erbij laten maar dat hoeft niet.

          oke dank je
          dan moet ik maar tijdelijk 2 volieres houden hahaha
          had die oude toch nog niet verkocht hahaha

          gr petra

          Opmerking


          • #6
            wij hebben al wel eens een koppel zebravinken overgeplaats en dat is goed gegaan

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door kwekertje
              wij hebben al wel eens een koppel zebravinken overgeplaats en dat is goed gegaan
              hoi, ik heb alle vogels verplaatst behalve het koppeltje met het jong. de eerste dag was het een geroep over en weer van een vrouwtje in het nieuwe hok en het achtergebleven mannetje (hij had nog een vrouwtje blijkt nu, dat krijg je met een tekort aan mannen hahaha), maar nu gaat alles goed. het jong groeit mooi. het is trouwens wel bij 1 gebleven dus de rest van de eitjes waren inderdaad onbevrucht (had die ene waarschijnlijk gemist)

              bedankt voor de reacties

              gr petra

              Opmerking

              Working...
              X