Mededeling

Collapse
No announcement yet.

grootte van duifjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • grootte van duifjes

    vast niet zo'n slimme vraag maar..

    hoe groot zijn die duifjes eigenlijk, zo groot als een kanarie of als een normale duif zoals je die op straat ziet?

  • #2
    Ik heb niet zo veel verstand van duifjes maar de grote is per soort/ras verschillend.
    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door wilmer
      vast niet zo'n slimme vraag maar..

      hoe groot zijn die duifjes eigenlijk, zo groot als een kanarie of als een normale duif zoals je die op straat ziet?
      Hallo Wilmer,de kleinere duifjes zitten zo rond de 19-20 cm als bijvb diamantduifje,pigmee en vredesduifje.
      Dan ga je groter naar de grootte van een tortelduif,birmatortel en europese tortel en dan naar de grootte van postduif als bijvb, dolksteek of bartlettdolksteek duif en weer groter krijg je de bronsvlek die zijn al gauw zo'n 40 cm en nog groter is bijvb alablanca en de grootste is vb kroonduif die zijn al gauw zo groot als een flinke brahmakip en dan bedoel ik niet de krielvorm.
      googel maar eens wat met die namen die ik je gegeven heb dan vindt je genoeg.
      Mvg,
      kingfisher
      Mvg,
      Kingfisher.

      Opmerking


      • #4
        Duifjes ? Versta ik daar onder jongen of ouderen ? Bij ouderen ligt het aan het ras.
        Groetjes Benjamin!

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Benjamin
          Duifjes ? Versta ik daar onder jongen of ouderen ? Bij ouderen ligt het aan het ras.
          Lieve Benjamin,ik weet niet precies hoe oud je bent maar probeer eens wat beter te lezen en dan zul je merken dat het over volwassen duiven gaat en over het soort/ras dus niet over jonge duiven of duifjes zoals jij ze noemt.
          Mvg,
          Kingfisher
          Mvg,
          Kingfisher.

          Opmerking

          Working...
          X