PDA

Bekijk Volledige Versie : een vraagje:)

vogelgekkie
16-03-2009, 20:15
hoi ik heb een vraag over de zebravink ik heb 3 koppels van gras parkieten maar de zebravinken gaan in de broed kooie van de grasparkieten maar wat moet ik daar aan doen? ik hoor nog wel he? -xxx-anabel:D

goulds75
16-03-2009, 21:09
Ik zal geen prachtvinken bij grasjes doen.Grasjes kunnen best gemeen zijn.Vooral als ze broedrijp zijn.Maar als je geen andere mogelijkheden heb hang wat tralienestkastjes of halfopen nestkastjes op.

plopkop
16-03-2009, 21:13
Ik heb ook zebravinkjes bij mijn kanaries gehad,maar heb ze gauw weggehaald
omdat zebravinkjes bekend zijn om de nesten kapot of zelf gaan gebruiken het wil wel is helpen om genoeg nest materiaal in de kooie te leggen maar ik denk dat je ze beter uit kan halen.

Groetjes Henk

Rudmer
17-03-2009, 09:47
Wij zijn verscheidene jonge zebra's verloren aan agressieve grasparkieten.
Grasparkieten broeden bij ons dus alleen nog maar in broedkooien

medaar
17-03-2009, 20:19
hoi ik heb een vraag over de zebravink ik heb 3 koppels van gras parkieten maar de zebravinken gaan in de broed kooie van de grasparkieten maar wat moet ik daar aan doen??????????????????? ik hoor nog wel he? -xxx-anabel:D dat kan nie samen in kweekkooi. nooit doen.

azantinga
17-03-2009, 20:28
Plopkop schreef:

omdat zebravinkjes bekend zijn om de nesten kapot of zelf gaan gebruiken het wil wel is helpen om genoeg nest materiaal in de kooie te leggen

Er moet altijd voldoende nestmateriaal aanwezig zijn, en als dat er niet voldoende is gaan ze zelf materiaal opzoeken. Het is dus niet aan de vogels te wijten maar aan de eigenaar die niet voldoende nestmateriaal beschikbaar stelt.

@vogelgekkie
Zebravinken en grasparkieten gaan inderdaad niet echt goed samen, maar er zijn voorbeelden genoeg dat het wel goed gaat. Het enigste wat je kan doen om je probleem te verhelpen is het bijplaatsen van nog een aantal parkietenblokken. Zebravinken zijn zeer eigenwijs en kruipen toch in het blok waarin wij ze liever niet zien.

john van der waal1
19-03-2009, 14:49
@azantinga

mijn mannen en poppen zitten gescheiden. De poppen doe ik altijd bij de grasparkieten van mijn vader, en dat gaat altijd goed, ze worden wel wat geplukt, maar om te kweken maakt dat niet uit.

azantinga
19-03-2009, 20:26
De poppen doe ik altijd bij de grasparkieten van mijn vader
Dan zal dat buiten de kweekperiode zijn en dan is de kans op problemen kleiner omdat dan de parkieten ook veel rustiger zijn. Tijdens de kweekperiode kan je ze beter gescheiden houden.

john van der waal1
22-03-2009, 00:01
Het is een retorische vraag die je nu stelt, maar dat maakt niet uit want dat doet iedereen zelfs ik:p

Ik citeer me zelf: maar om te kweken maakt dat niets uit.
Hierin valt af te lijden dat ze daar juist met de kweek zitten, omdat je er anders de foute man er een keer op gezeten heeft en je dan je poppen 2 weken zonder man moet laten zitten, dit wat verspeelde kweek tijd is. Als het "de zomervakantie" voor de vogels is dan gooi ik alles bij elkaar, en zitten de parkieten ook gescheiden. Wat mij opvalt is dat mijn poppen fysiek sterk zijn omdat ze elk keer moeten vliegen voor een aanstormende parkiet, dit kan toeval zijn dat het daardoor komt, maar het valt me wel op.

En daarbij de parkieten hebben het te druk met elkaar de tent af en toe uit te jagen dan achter die zebravinken aan te gaan.

Mvg John

vogelgekkie
28-03-2009, 17:10
nou er valt nu niks meer aan te doen hoor want ik heb er nu al 4 eiere in het grasparkieten blok hihihihihahahaha:D