Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voliere maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • voliere maken

    hallo

    ik wil graag een voliere in de tuin, maar ik weet er eigenlijk niets van af.
    De voliere wordt ongeveer 2,5 meter lang, 1 meter diep en 1,8 meter hoog.
    hier moet het nachtverblijf nog in, en ook een soort van sluis zodat, als je naar binnen gaat niet alle vogels naar buiten vliegen.

    1. hoeveel soorten kunnen hier in, ik heb het liefst van elk soort een paartje, zodat ik ook jongen krijg.

    2. welke soorten kunnen hier dan in, ik wil kleurige vogels, maar ook zang, en niet van die vogels die heel schel zijn.

    bedankt

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door wilmer
    hallo

    ik wil graag een voliere in de tuin, maar ik weet er eigenlijk niets van af.
    De voliere wordt ongeveer 2,5 meter lang, 1 meter diep en 1,8 meter hoog.
    hier moet het nachtverblijf nog in, en ook een soort van sluis zodat, als je naar binnen gaat niet alle vogels naar buiten vliegen.

    1. hoeveel soorten kunnen hier in, ik heb het liefst van elk soort een paartje, zodat ik ook jongen krijg.

    2. welke soorten kunnen hier dan in, ik wil kleurige vogels, maar ook zang, en niet van die vogels die heel schel zijn.

    bedankt
    wat voor soorten vogels wil je??

    en als van 2,5 nog een binnenhok/sluis afgaat hebben ze niet echt veel vliegruimte meer.

    je kan dan dus ook niet egt veel vogels nemen

    Opmerking


    • #3
      beginnen

      er kunnen wel een koppel of 4 in hoor. het leukste is ook om stelletjes te nemen. als je nog nooit vogels hebt gehad is het wijs om bijvoorbeeld met wat goedkopere soorten te beginnen. kijk ook als je vogels niet naar binnen kunnen, dat je vogels neemt die in de winter ook buiten kunnen. kanaries is leuk, en zijn redelijk winterhard, duifjes kunnen er bij, zebravinken daar weet ik niet van of die ook in de winter buiten kunnen. in mijn gezelsschapsvoliere zaten ze wel de hele winter buiten. misschien wat meeuwtjes. er is in ieder geval veel keus. en er is een hoop te lezen, als je dat wil hier op dit forum.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        de voliere komt wel zo ongeveer tegen een blauwe regen aan, ik heb gelezen dat een gouden regen heel giftig is, is de blauwe regen dan ook giftig?

        als hij giftig is kan ik de bovenkant (gedeeltelijk) dicht maken, zodat er geen zaden invallen, is dit voldoende?

        Opmerking


        • #5
          kijk dan ook uit dat ze er niet van gaan eten
          van de takken

          Opmerking


          • #6
            d'r komt aan die kant een nachtverblijf (dus die kan is sowieso dicht)


            hoe groot moet dat nachtverblijf ongeveer zijn? (uitgaande van 4 koppels, groote van de voliere zoals bovenaan verteld)

            Opmerking


            • #7
              waar doe je dan de sluis???

              doe de deur anders wel aan kopze kant want als je binnen komt vliegen ze van je af.

              0,5 breed??

              kan je er net in staan

              Opmerking


              • #8
                ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. aan julie dus de vraag hoe groot het nachtverblijf moet worden.

                ik heb dus wel een 40 of 50 cm nodig im de sluis, maar is 50 of 60 cm genoeg voor een nachtverblijf?
                Bijgevoegde Bestanden

                Opmerking


                • #9
                  Hey,

                  Het is mogelijk, maar mij lijkt het voor een sluis klein (adem inhouden ). Het nachthok lijkt mij goed qua maat, niet alle vogels zullen er in overnachten.

                  Oorspronkelijk geplaatst door wilmer
                  ik wil graag een voliere in de tuin, maar ik weet er eigenlijk niets van af.
                  Met vriendelijke groet, Jeroen

                  www.jeroenhubert.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    mijn vraag is dus wat er op de plaats van de vraagtekens moet staan (in de tekening)

                    wat is julie ervaring met het nachthok, als je er kanaries, zebravinken meeuwen en parkieten (geen gras) in doet, gaan ze er dan allemaal in?, moet je het verlichten?

                    Opmerking


                    • #11
                      als je binnen de broekhokjes enz hangt zou ik het wel verlichten.
                      jij loopt ook niet zomaar het donker in als je nu zit het ligt is.
                      dus buiten is het licht binnen donkerder als je geen ramen of lamp doet.


                      tekening is wel goed hoor.
                      je moet de sluis ook weer niet al te groot maken want dan gaat er teveel ruimte voor de vogels verloren.

                      welk soor parkieten wil je er dan bij doen??

                      Opmerking


                      • #12
                        ik denk een koppel kanaries, een koppel mexicaanse roodmussen, een koppel zebravinken, en een koppel japanse meeuwen.

                        zingen ze eigenlijk wel als er een vrouwtje bij zit?
                        ---------------------------------------------------
                        als ik de broedhokjes buiten hang, gaan ze dan nog wel in het nachtverblijf?
                        of is dat dan niet meer nodig?

                        Opmerking


                        • #13
                          nachtverblijf

                          niet alle vogels maken er gebruik van, zorg wel dat minimaal het nachtverblijf overdekt is, dat als het regent ze toch droog kunnen zitten. het nachtverblijf hoeft niet dieper te zijn dan 40 cm. als je het aantal vogels maar beperkt houd. verlichten is altijd makkelijk, ook voor jezelf, als je nog even in je nachthok wil kijken, als het al donker is.
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door wilmer
                            ik denk een koppel kanaries, een koppel mexicaanse roodmussen, een koppel zebravinken, en een koppel japanse meeuwen.

                            zingen ze eigenlijk wel als er een vrouwtje bij zit?
                            ---------------------------------------------------
                            als ik de broedhokjes buiten hang, gaan ze dan nog wel in het nachtverblijf?
                            of is dat dan niet meer nodig?

                            Opmerking


                            • #15
                              blijven wel zingen, echter wel minder, trouwens, die zebravinken en jap. meeuwen zijn nestslapers, houdt er wel rekening mee, dat als 1 van je andere vogels wil gaan broeden en snachts ineens een zebravink ofzo op het nest gaat slapen de kanarie of mex.roodmus niet meer verder broedt.

                              Opmerking

                              Working...
                              X