Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaden kiemen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zaden kiemen.

    Ik zou graag willen beginnen met het kiemen van zaden aangezien dit een lekkernij is voor de vogels en nuttig is tijdens de kweek. Ik heb alleen nog geen ervaring met zaden kiemen. Kunnen jullie mij vertellen hoe ik goed zaden kan kiemen en wanneer, met welke zaden, etc.
    (Zaden zijn voor Europese cultuurvogels)

    Mvg.
    Met vriendelijke groet,
    Goudvink001

  • #2
    Ik doe altijd kiemzaad voor kanarie gebruiken voor mijn tropen en sijzen.Ze zijn dol op.Onderstaande link staat een beschrijving hoe je het moet.

    Ik gebruik de speciale kiembakjes maar je kan ook een zeef gebruiken.

    Als je op google intoets kiemzaad maken of kiemzaad kan je veel informatie vinden.
    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

    Opmerking


    • #3
      kiemzaad

      er zijn verschillende soorten kiemzaad in de handel. ik gebruik die van jan koenings. ik neem een bakje vol zaad, en zet dat 24 uur onder water in de koelkast. daarna gooi ik het in een fijne zeef, en spoel het per dag wel 10- 15 keer goed uit. het spoelen is belangrijk, daar je er het vuil wat tussen het zaad zit, mee weg spoelt. na een paar dagen, moet je goed opletten, als er kiemen uit de zaden komen, en die zijn plusminus een milimeter lang, dan is het kiemzaad goed om te geven. ik doe altijd meer maken dan ik in een paar dagen opvoer. wat ik teveel aanmaak, maak ik na het kiemen goed droog, en vries het in. zo heb je altijd goed gekiemd zaad voor de vogels, en de jongen, tot je beschikking.

      ik meng het door mijn eivoer heen, met nog het een en ander. dat vries ik in. zodat ik altijd voldoende heb om aan mijn vogels te geven.

      hoe verser je kiemzaden zijn, hoe beter het kiemt.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking

      Working...
      X