PDA

Bekijk Volledige Versie : Kleur volièregaas

devogelman
15-03-2009, 15:21
Hoi,
Ik heb dit weekend mijn gaas met Hammerite zijdeglans zwart geverfd. Ik heb daarvoor een lakrollertje gebruikt. Wat een enorm verschil!

Zie hier de foto's:

Bovendeel zwart geverfd, benedendeel nog steeds grijs:
http://i326.photobucket.com/albums/k409/devogelman/bovenzwartondergrijs.jpg

Oude situatie:
http://i326.photobucket.com/albums/k409/devogelman/grijs.jpg

Nieuwe situatie:
http://i326.photobucket.com/albums/k409/devogelman/zwart.jpg

Antoni Hopmann
15-03-2009, 16:10
Om de kleur van het gaas heb ik me nooit druk gemaakt.
Gewoon donkergroen geplastificeerd op de rol.

Animal
15-03-2009, 16:15
Nieuw gaas blinkt erg ,maar dat wordt na een tijdje vanzelf dof.,en is dan ook niet meer hinderlijk.

Master
15-03-2009, 16:44
Ziet er netjes uit! Ik vind dat je toch een groot verschil ziet.
Ik liet het net aan mijn vader zien en die wilde dit ook toepassen bij onze volière.

gerard 6
15-03-2009, 17:08
Hallo
Wat een verschil he. Mooi hoor.

Wij hebben dit hier ook gedaan en je ziet de vogels nu gewoon veel beter.
Vooral als de zon schijnt heb je er profijt van.

Rudmer
15-03-2009, 17:12
Wij hebben een witte trespa achterwand... denk dat het effect dan tegenovergesteld is :D

Ziet er wel goed uit.

devogelman
15-03-2009, 17:26
Wij hebben een witte trespa achterwand... denk dat het effect dan tegenovergesteld is :D

Ziet er wel goed uit.

Ik heb het eerst uitgeprobeerd door een paar vakjes van het gaas zwart te verven met een wateroplosbare viltstift. Het was daarna meteen duidelijk dat het beter werd als ik het gaas zwart zou verven. Wellicht ook een optie voor jou om eens te proberen.

Ton Koek
15-03-2009, 17:34
Echt heel mooi inderdaad. Ik heb zelf ook hammerite gebruikt, blijft jarenlang mooi zitten.

Veel plezier met het naar je vogels kijken ipv tegen het gaas. :)

Rudmer
15-03-2009, 19:26
Hoe zit het met kromsnavels? hebben die het verf er niet in no time af?

Robin
15-03-2009, 21:33
Vaak onbegrijpelijk dat er nog zo veel mensen zijn die hun gaas niet schilderen:confused: . Het maakt zo veel verschil in het doorzicht! Soms hebben liefhebbers prachtige volières, maar zijn de vogels nauwelijks zichtbaar door het glimmende gaas. Ook als het gaas na verloop van tijd dof wordt blijft het doorzicht abominabel.
Zelf gebruik ik meestal donkergroene buitenbeits van Rambo (rijtuiggroen) dat ik met een roller aanbreng op het gaas.
Donkergroen geplastificeerd gaas is natuurlijk helemaal ideaal, maar niet in alle maaswijdtes te krijgen, helaas. Voor de kromsnavel liefhebbers zal het idd. anders liggen.

tropic
15-03-2009, 22:39
Gepastificeerd gaas vind ik geen oplossing;
De draaddikte is vele malen dikker en beter zichtbaar dus dan van het gewone gaas.
Als je dan nog meer geduld hebt, en je doet dit verfwerkje met z'n tweeen, dan is het eindresultaat nog beter.
Je verft dus gewoon met het rolletje je buitenkant, terwijl er aan de binnezijde iemand meerolt, maar dan zonder verf aan zijn rolletje.
Wordt alles nog makkelijker en mooier verdeeld.

Robin
16-03-2009, 09:08
Goeie tip Tropic. Zelf werk ik meestal in mijn eentje en rol de 2 zijden steeds vlak na elkaar. Wat dat dikkere geplastificeerde gaas betreft: bijna al mijn volières zijn bespannen met (geschilderd)gaas van 1.45 mm draaddikte, dus daar is het meeste geplastificeerde aardig dun bij vergeleken:)