Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volieregaas strak opspannen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Volieregaas strak opspannen

    Wie kan me helpen met goed bruikbare tips!!!!

    Ik ben op moment bezig met het bouwen van een binnenvoliere.
    Het fram zit bijna in elkaar en ik ben bijna toe aan het gaas aanbrengen.
    Het gaat om het 'gewone' volieregaas van 1 bij 1 cm.
    De stukken die bevestigt moet gaan worden bedragen ongeveer 2 meter hoog bij 70 breed met in het midden ter hoogte van 1 meter een ondersteuningslat.
    Het frame bestaat uit vurenhouten laten/balkjes.

    Hoe kun je dit gaas het beste strak bevestigd krijgen (opspannen - waarmee??) En waar kun je dit het beste mee vastzetten.

    Ik hoor graag

    Piet

  • #2
    Heel simpel dan.

    Zet het gaas vast met krammetjes die je iets schuin ten opzichte van het gaas in het hout slaat. Zodat het gaas vanzelf mooi opgespannen wordt.
    Wel de kram net achter de draad zetten, anders heeft het geen enkele zin en werkt het niet.

    Je kan het geheel aftimmeren met een latje er over.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Een latje maken met allemaal spijkertjes er half in, van de breedte van het gaas. Dat prik je in de rand en dan kun je het gaas behoorlijk netjes recht en strak trekken.

      Gaat het best met twee personen. Succes.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Ik doe het met een hark als je tenminste met de steel wegkomt.Pas hier ergens gelezen op het forum dat je het ook strak kunt spannen met tyribs en dan met krammen vastzetten,later de tyribs afknippen.Heb dit geprobeerd en gaat prima.
        groeten eddie

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
          Zet het gaas vast met krammetjes die je iets schuin ten opzichte van het gaas in het hout slaat. Zodat het gaas vanzelf mooi opgespannen wordt.
          Wel de kram net achter de draad zetten, anders heeft het geen enkele zin en werkt het niet.

          Je kan het geheel aftimmeren met een latje er over.
          Helemaal mijn idee ook Henk. Alleen gebruik ik nietjes. Ik begrijp ook het probleem niet. Zo van de rol ertegen aan. Tenzij het om zeer zwaar gaas
          gaat.Dan komt er spanmateriaal bij. Bij licht gaas moet je met "spannen" uitkijken,dat je het niet kapot trekt.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            Allen bedankt!

            Allen bedankt voor de tips. Ik ga er mijn voordeel mee doen!

            met vriendelijke groet
            Piet

            Opmerking


            • #7
              ja,dat viel nog niet mee.

              ik heb vandaag ook nog gaas tegen het raamwerk geplaats,maar dat viel idd niet mee, maar na even nadenken ,ik heb een dikke lat genomen en daar om de 10 cm een haak in geschroeft, toen heb ik de haken in het gaas gehaakt, mijn vrouw , ging toen met een beetje beleid , op de lat staan, terwijl ik er een kram in sloeg,werkte echt hoor, maar over z'n grote opervlakte viel het toch niet mee.maar het resultaat mag er zijn ,

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
                ik heb vandaag ook nog gaas tegen het raamwerk geplaats,maar dat viel idd niet mee ik heb na even nadenken ,ik heb een dikke lat genomen en daar om de 10 cm een haak in geschroeft, toen heb ik de haken in het gaas gehaakt, mijn vrouw , ging toen met een beetje beleid , op de lat staan, terwijl ik er een kram in sloeg,werkte echt hoor, maar over z'n grote opervlakte viel het toch niet mee.maar het resultaat mag er zijn ,
                Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                Opmerking


                • #9
                  Ja , hoor beetje spierpijn,en een paar blauwe teennagels, lol nu kan de zeggen dat ze er aan meeholpen heeft.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
                    ik heb vandaag ook nog gaas tegen het raamwerk geplaats,maar dat viel idd niet mee ik heb na even nadenken ,ik heb een dikke lat genomen en daar om de 10 cm een haak in geschroeft, toen heb ik de haken in het gaas gehaakt, mijn vrouw , ging toen met een beetje beleid , op de lat staan, terwijl ik er een kram in sloeg,werkte echt hoor, maar over z'n grote opervlakte viel het toch niet mee.maar het resultaat mag er zijn ,
                    Jahoor een echte mooie voliere !!!!!!!!

                    gr. J@siu !!!
                    Mijn "Kritiek" is altijd mijn "Eerlijke Mening" en nooit mijn "Commentaar" !!!

                    Opmerking


                    • #11
                      die is mooi geworden zeg echt een juweeltje in je tuin.
                      nu wordt het genieten.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door marcella
                        die is mooi geworden zeg echt een juweeltje in je tuin.
                        nu wordt het genieten.
                        Zeker weten, maar het is wel erg warm in de tuin ,maar een potje bier doet veel, ik ga er lekker van genieten , en observeren
                        bedankt voor de leuke reactie.

                        groeten ,Peter

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door J@siu
                          Jahoor een echte mooie voliere !!!!!!!!

                          gr. J@siu !!!
                          Dank je, maar was een hele klus, z,n voliere bouwen, maar ben er erg blij mee
                          dat wordt genieten, met een potje bier in de tuin,

                          Opmerking


                          • #14
                            zeer mooi eindresultaat hoor.
                            nieuwe website

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                              Een latje maken met allemaal spijkertjes er half in, van de breedte van het gaas. Dat prik je in de rand en dan kun je het gaas behoorlijk netjes recht en strak trekken.

                              Gaat het best met twee personen. Succes.
                              sorry, Ton, ik heb jou bericht over het hoofd gezien, ik had een idee , wat op het zelfde neer komt , als jou idee. kijk maar naar de berichten hier boven.

                              Opmerking

                              Working...
                              X