Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grasjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Grasjes

    Ik heb weer een vraag.
    Welke kleurslag is deze?(zie foto's)
    Die zijn mijn jonge grasjes van 4 weken.Ze hebben ook gele veren in de staart.Ik dacht grijsvleugel-hemelsblauw maar als ik de foto's op google ziet twijvel ik aan.Misschien een kenner die het weet?
    Deze wil ik zelf houden.Vind ik erg mooi.

    De staart


    Dit is een brutale.Deze zet regelmatig zijn snavel in mijn vinger.
    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

  • #2
    Iederdaad iets met grijsvleugel. Ik neig toch meer naar kobaltblauw dan hemelsblauw. En geelmasker type II.

    Maar verder heb ik er ook weinig verstand van.

    Opmerking


    • #3
      Bedankt Kitkat.
      Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

      Opmerking


      • #4
        Probleem

        Ik heb een probleem.De moeder van de jonge grasjes is gek geworden
        Eerder toen de eitjes uitkwamen moest ik de man weghalen bij de pop omdat ze bijna de poot gebroken van de man en overaal geplukt.Dat ging er ver tot bloeden toe.De pop heeft de jongen tot nu goed verzorgdt maar sinds de jongen zijn uitgevlogen(enkele dagen gelede)doet ze weer dezelfde als met de man.Ik merkte aan de jongen dat ze kleine kale pleken kregen op de kop.Ik zat net weer bij de vogels en zag ik dat de pop bosjes veren uitplukte bij de jongen en ze bleef maar achter de jongen aan vliegen.Ik heb de jongen in een babykooitje gezett en aan de kooi gehangen.Toen werd de moeder helemaal gek.Ze deed alle aan om de jongen te kunnen pakken.Ze pakte de poot een van de jong en bleef maar aan trekken.Deze jong is nu helemaal buiten adem.Ik heb nu de jongen megenomen naar binnen in een kamerkooi.Maar ik ben nu bang dat ze niet zullen eten.Ze zijn vrijdag(13-03) 4 weken geworden.Ze zitten wel af en toe aan de eivoer en de trosgiers.Moet ik ze probeeren bijvoeren?Ik heb alleen handmix van orlux thuis en het is zondag Is dit ook goed voor parkieten?Ik hoor het graag.
        Alvast bedankt.
        Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

        Opmerking


        • #5
          Grasjes

          De pop agressief, ja dat is een bekend verschijnsel bij de parkieten.
          Voor de volgende keer is het beter dat je dan de pop bij het nest weg haald.
          De man laat je dan het nest verder verzorgen. Doe je dit niet dan gaat dit jou jongen kosten.
          Omdat de pop weken in het broedblok zit samen met de jongen en dan op een bepaald moment weer aan een nieuw legsel wil beginnen dan gebeuren dergelijke agressieve activiteiten. ( territorium gedrag )
          Heb zelf hier ook wel ervaringen mee en pak dan gewoon de pop weg. Dit is totaal geen probleem. Andersom kan ook dat de man agressief word ( heeft namenlijk dan weken alleen in de broedkooi gezeten ) dan haal je gewoon de man weg. Zodra de jongen dan zelfstandig zijn na pakweg 5 weken dan haal je deze weg en doe je de pop of man weer terug in de broedkooi. Ze beginnen weldra weer aan een nieuw nest.Een kaal plekje op het achterhoofd valt nog mee ik heb ze ook wel eens gezien zonder hoofd. Zorg dus dat je op tijd ingrijpt anders gaat het jongen kosten.
          Groetjes van budgie Henri

          Opmerking


          • #6
            Bedankt Henrie
            Ik zal de volgende keer proberen als het nodig is de pop weghalen.Maar ik heb al met iemand afgesproken de pop ruilen voor een andere.Misschien met een andere pop gaat beter.
            Oh ja de jongen hebben redelijk goed gegeten van de eivoer en trosgiers.Dus hopelijk komt het goed
            Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

            Opmerking


            • #7
              Zet de jongen bij de man, de man zal de jongen verder voeren tot ze zelfstandig zijn. Ws wil de pop van de jongen af, om aan een nieuw nest te kunen beginnen.

              Opmerking

              Working...
              X