PDA

Bekijk Volledige Versie : 1 man, meerdere poppen?

Tori no Hime
14-03-2009, 14:05
Onze 2 Japanse meeuwtjes blijken twee mannen te zijn (ze zingen allebei), dus we gaan er eentje ruilen. Nu willen we 2 nieuwe Japanse meeuwtjes meenemen, zodat we meer kans hebben dat er minstens 1 pop bij zit. Maar nu is mijn vraag: als de 2 nieuwe meeuwtjes beide poppen blijken te zijn, kunnen we ze dan ook allebei houden? Of komt er dan ruzie omdat er maar 1 man is? :confused:

Animal
14-03-2009, 16:23
Er zijn vogelhandelaren die het verschil kunnen zien tussen man en pop.
Een man zouw een iets bredere kop hebben.

Ton Koek
14-03-2009, 17:38
Er zijn vogelhandelaren die het verschil kunnen zien tussen man en pop.Dat soort handelaren ken ik ook. Komen ze van buiten? jahoor. Komen ze van binnen? jahoor. Zijn ze onverwant? jahoor. Zijn het jonge vogels? jahoor. Ze zijn toch wel overjarig he? jahoor....

Het is alleen te zien aan het zingen van de man, alleen direct merken met een kleurringetje kan dan duidelijkheid geven.

Hans de Vries
15-03-2009, 13:39
........Het is alleen te zien aan het zingen van de man, alleen direct merken met een kleurringetje kan dan duidelijkheid geven.....

Ben ik met je eens maar....... de roep van de popjes bestaat uit een rolletje: prrrrt, prrrt. En die van de heren duidelijk niet: pieeet, pieeet. :cool:

Luister maar eens goed.
Hans.

EARK5
15-03-2009, 16:02
Om even antwoord te geven op je vraag: Het ligt er een beetje aan waar de vogels zitten. Als ze in een broedkooi zitten en je wilt er mee kweken kun je het best een koppeltje houden. Als je ze in een broedkooi hebt zitten en je wilt ze gebruiken als pleegouders kun je het beste 2 mannetjes en geen popjes hebben. Als ze in een voliere zitten zou een man met 2 poppen niet erg zijn.

Tori no Hime
15-03-2009, 19:08
Dat is duidelijk, dankuwel :)

Ze zitten in een gezelschapsvoliere. Er blijken nu in ieder geval minstens 2 mannetjes te zitten (ze zingen allebei), de derde is nog een twijfelgeval. Ik heb helemaal geen ervaring met deze vogels, dus aan de roep kan ik het nog niet horen.

Vanmorgen probeerde 1 van de mannen onmiddellijk na vrijlating in de voliere, met het twijfelgeval te paren. Nu de rest van de dag zijn de 2 mannen de hele tijd het twijfelgeval aan het volgen en sloven zich voor hem/haar uit. Ze zingen voor hem/haar en proberen te paren. Is dit een teken dat het twijfelgeval een popje is, of kan het ook een subordinaat mannetje/sukkeltje zijn?

casehulsebosch
16-03-2009, 02:00
Het is alleen te zien aan het zingen van de man, alleen direct merken met een kleurringetje kan dan duidelijkheid geven.[/QUOTE] of mischien het leggen van een ei bij de vrouw Ton? Groet vanuit Nieuw Zeeland;)

Tori no Hime
16-03-2009, 12:10
Helaas, het zijn toch alle drie mannen. Het twijfelgeval zat vanmorgen ook te zingen.. :(

Wel fijn dat we het nu toch zo snel weten, dan kunnen we ze nog omruilen..

Tori no Hime
21-03-2009, 17:28
:help

Donderdagavond hebben we een nieuw Japans meeuwtje gehaald wat vermoedelijk een vrouwtje was (de kweker had haar nog nooit horen zingen).
Er zit 1 man bij (de andere mannetjes hebben we teruggebracht) en nu zag ik net dat ze bij hem zat te bedelen voor voer. Toen hij daar niet op reageerde (waarschijnlijk omdat ik in de voliere vlakbij ze stond, dus hij was een beetje bang nog) ging ze een soort van zingen. Is het normaal dat vrouwtjes tijdens de balts ook een soort liedje zingen, of heb ik nu WEER een man? :(
Het liedje klonk niet hetzelfde als wat de man altijd doet: het klonk minder 'robotachtig' en ze schudde niet met haar kop, maar ze had wel een wat dikkere kont zeg maar. :o

Henk3
21-03-2009, 18:07
Als het een pop is, zou het zo kunnen zijn dat ze de paarhouding aanneemt en dan de man uitnodigt om haar te treden. Dan hebben ze binnen de kortste keren een nest met eieren.

Tori no Hime
21-03-2009, 18:26
Ze maakte zichzelf wel laag, dus ik hoop inderdaad dat het een paarhouding is. Maar is het dan ook normaal dat ze geluid maakt/een soort liedje zingt? :confused:

Tot nu toe geeft de man haar nog niet zoveel aandacht helaas, maar hij lijkt soms wel nestelmateriaal te zoeken.. en zij zit wel veel in het nestkastje.

Animal
21-03-2009, 20:51
Ik denk dat dit twee koppels meeuwtjes zijn ,maar voorlopig gaan ze samen slapen in een nest.
16187

Ik vond het zelf in iedergeval wel erg leuk om te laten zien hoe ze er bij zitten.

Tenzi
22-03-2009, 09:22
De vrouwtjes zingen niet maar maken een soort prrr-prrr geluid. Het lijkt een beetje op het getjirp van een krekel.

Benjamin
24-03-2009, 16:41
Kijk achter de anus onder het staartje , meestal zien die handelaren dat.
En nee 2 poppen maakt niet uit , ik denk dat eerder 2 mannetjes meer bonje opleverd ;)

__________________________________________________ ___________

http://www.zoo-logics.com/vogels/estrildidae/Estrilda%20astrild.jpg

Groetjes ;)

Benjamin en de vogeltjes!

Hans de Vries
26-03-2009, 11:41
En nee 2 poppen maakt niet uit , ik denk dat eerder 2 mannetjes meer bonje opleverd ;)
__________________________________________________ ____

Groetjes ;)

En wat zie ie dan, Benjamin.......

Hans.

Animal
26-03-2009, 13:19

Groetjes ;)

Dat werkt volgens mij alleen bij kanarie's.
En meeuwtjes maken geen ruzie ,of het nu mannen of popjes zijn maakt niks uit. Ze gaan gezamelijk in een nestkastje ,en als ze zelf geen jongen hebben gaan ze zelfs uit zich zelf soms jonge zebravinken voeren.

Ilovediamantduifjes
27-03-2009, 12:22
Ik heb ook 2 zingende Japanse meeuwtjes :( Mijn papa gelooft me niet als ik zeg dat het 2 mannetjes zijn :( Ik zeg dat nu al maanden... We hebben ze al 2 jaar. Vorig jaar kwamen er geen kleintjes en zongen ze allebei... Toen begon ik onraad te ruiken. :( Maar we mogen geen wijfje kopen :(

Nico
05-04-2009, 00:41

over bonje hoef je je echt geen zorgen te maken: 2 mannen kunnen het prima vinden en zijn de beste pleegouders die je kunt vinden!

onder de staart of op de ogen of wat dan ook kun je niets vinden hoor.

2 koppels in 1 voliere kan heel goed. Vaak ontstaan de problemen als ze alle4 in 1 nestkastje kruipen, en dat daar beide poppen hun eitjes in droppen en bebroedden. een mirakels wirwar van door elkaar broedende poppen.
en mochten ze met hun 4en 1 nestje bebroedden en er komen er 6 uit, wat heel normaal is voor meeuwtjes. Dan zitten er wel 10 in het nestbakkie... en die komen ook na uitvliegen allemaal 's avonds weer terug, dus volgende rondje of rondje van het andere koppel: uitgesloten.

Dus liever 1 koppeltje of hooguit 1 trio.

Je kunt beter bij een kweker een bewezen koppel kopen. Een handelaar verkoopt alleen maar poppen.... tenzij je voor een man komt, dan krijg je een man.
Mag ik vragen wat je bij een handelaar betaald voor een meeuwtje?

Tori no Hime
05-04-2009, 14:07
Je kunt beter bij een kweker een bewezen koppel kopen. Een handelaar verkoopt alleen maar poppen.... tenzij je voor een man komt, dan krijg je een man.
Mag ik vragen wat je bij een handelaar betaald voor een meeuwtje?

Wij hebben 10 euro betaald, voor de zwart-bruine kleur (met die mooie borst-tekening). Ik geloof dat de gewone bonte meeuwtjes 6 euro per stuk waren.

Bij die handelaar waar wij zijn geweest, zaten gewoon mannen en poppen, maar hij kon niet zeggen welk geslacht ze waren; dus het bleef een gokje.

Nu hebben we een "pop" van een kweker, maar deze blijkt helaas toch een man te zijn (zingt nu erg veel). We mogen hem gelukkig ruilen binnenkort en hopelijk hebben we dan toch eindelijk een echt popje te pakken! ;)

Nico
05-04-2009, 23:03
okay,

ik vraag altijd 5 euro voor zwartbruine, inderdaad met een mooie V-tekening. Voor kuifjes vraag ik 7 euro en voor bewezen koppels 15 euro. Zit ik dus zeker niet te hoog als ik deze prijzen zo zie.
Twijfelde er een beetje aan omdat er mensen op mp zijn die voor een bewezen broedrijp koppeltje maar 4 euro bieden :confused: Vraag me wel eens af of dat soort mensen ook bij de zaadhandel 2/3 van de prijs af proberen te dingen?! maargoed dat is een ander verhaal.

Veel succes met je koppeltje, hoop dat je dit keer wel het geluk van een pop hebt.

PS ik heb zelf meerdere vluchten en een paar broedkooien, daar doe ik dan de koppeltjes in zoals ik denk dat ze een koppeltje zijn. Soms heb je 2 mannen, die laat ik dan eitjes van een ander koppel uitbroedden. Soms 2 poppen bij elkaar en dan kun je de eitjes weggooien en ruilen met een voliere waar 2 mannen inzitten. Zo is het ieder jaar weer afwachten met de jonge vogels.