PDA

Bekijk Volledige Versie : wie zet je het eerst in de broedkooi

wilfred coljee
13-03-2009, 10:53
hallo allemaal
er zijn veel manieren die naar Rome leiden
maar mijn vraag wie plaats ik als eerste in de broed kooi
de man of de pop, of kan ik ze er alle twee tegelijk in de kooi
waar een broedhok aan hangt.blok is gesloten door middel van wilgen takjes voor het gat geniet
graag Julie advies
groeten Wilfred

duivenkenner
29-06-2010, 16:00
ik zou ze er gewoon allebei tegelijk inzetten en het blok kan je overal neerzetten want als dat het enigste blok is zullen ze alleen die ( kunnen ) gebruiken.
ik zelf zette hem altijd gewoon op de grond ( horizontale )

dat van de wilgetakjes is wel slim want ik ehb eens gehoord van iemand die expres de gaten van de broedblooken te klein maakte zodat de pop ging knagen en sneller de drang had om te gaan broeden.

bouwknecht
10-07-2010, 17:48
dag ik zet eerst de pop in de broedkooi met een nestblok
zodat de pop geprikkeld word om eieren te gaan leggen en in parings gedrag komt na 12dagen plaats ik de man er bij. en dan laat ik ze rustig doen als ze na dagen nog geen eieren gelegd heeft haal ik de man er uit en zet hem in een aparte kamer zodat de pop de man niet meer kan horen en de volgend dag plaats ik de man er terug bij
als dit niet lukt probeer ik een andere man
maar dit komt niet zoveel voor.

schulpen
12-07-2010, 20:57
Ik zet ze altijd tegelijkertijd in de broedkooi. Behalve bij dominante poppen dan zet ik eerst de man in de broedkooi.

angelino
21-07-2010, 10:18
altijd samen . En van mij blijven ze heel het broedseizoen samen . Soms willen ze niet broeden , maar ik hou vol en heb geduld want ik kweek op kleur en wil uit die koppels die ik maak jongen .