PDA

Bekijk Volledige Versie : eivoer kanarie

Harm
12-03-2009, 00:02
hallo,
ik gebruik al jaren het eivoer van cédé voor kanaries. het ging altijd goed, maar het kan natuurlijk altijd beter. sommige kwekers mengen er bv hard gekookt ei doorheen. dat wil ik ook eens proberen. maar wat kun je dan het beste doen: de schil ook meemengen, of het ei pellen en dan er door heen doen.
groeten harm

Rudmer
12-03-2009, 13:26
door het schil er (heel fijn) doorheen te mengen voorzie je ze in een extra kalkvoorziening. Wij doen het tegenwoordig ook

Harm
12-03-2009, 23:01
zijn er nog meer mensen die er ervaring mee hebben?
groeten Harm

Antoni Hopmann
12-03-2009, 23:58
zijn er nog meer mensen die er ervaring mee hebben?
groeten Harm

Toen ik vroeger mijn eivoer zelf bereidde, stampte ik de eierschalen fijn
en gaf ze apart in een bakje.
Nu ik net als jij CEDE gebruik,al vanaf het eerste begin,dat dit met ei op de markt kwam, voer ik dat gewoon en geef apart gemengd grit.

Harm
13-03-2009, 17:52
Toen ik vroeger mijn eivoer zelf bereidde, stampte ik de eierschalen fijn
en gaf ze apart in een bakje.
Nu ik net als jij CEDE gebruik,al vanaf het eerste begin,dat dit met ei op de markt kwam, voer ik dat gewoon en geef apart gemengd grit.

maar je mengt dan geen ei er doorheen? de kanaries zijn helemaal verzot op CEDEeivoer, maar ze lusten echt alles, zelfs meelwormen. als het niet beter is voor de vogels, meng ik geen ei door het eivoer. maar dat heb ik gehoord, vandaar mijn vraag.

groeten harm

krien
13-03-2009, 17:59
ik houd het er maar op, dat het eivoer wat je gekocht hebt uitgebalanceerd is, ga je er dan weer andere dingen door mengen dan is de balans weer zoek.
nu moer ik mezelf gaan tegenspreken, ik rul het ook wat aan, met geraspte wortel of witlof.

Harm
13-03-2009, 18:20
idd, maar iemand zei tegen mij dat dat goed was, dus het is het vragen waard he. nog meer mensen die er iets van weten?

krien
13-03-2009, 18:38
maar als het al die jaren al goed gaat, waarom dan veranderen, onder het mom van het kan altijd beter??? nog vaker kan het slechter aflopen hoor.

Harm
13-03-2009, 20:39
dat is waar, maar ik zeg toch niet dat ik dat als kweekvoer ga gebruiken? ik vroeg alleen of het goed was, omdat iemand dat tegen mij zei. u bent het daar dus niet mee eens. ik weet het niet, omdat ik daar geen ervaring mee heb. ik hou het dan maar op CEDE als hoofd eivoer.
groeten harm

ThomasD
13-03-2009, 20:57
zelf heb ik ook CEDE

doe het als volgt :

wat couscous om het rul te maken
wat stukjes appel,wortel,witloof,...
en een schepje cede eivoer

Antoni Hopmann
13-03-2009, 21:48
maar je mengt dan geen ei er doorheen? de kanaries zijn helemaal verzot op CEDEeivoer, maar ze lusten echt alles, zelfs meelwormen. als het niet beter is voor de vogels, meng ik geen ei door het eivoer. maar dat heb ik gehoord, vandaar mijn vraag.

groeten harm

Ach Harm ! Je hoort zo veel. Als alles goed gaat,niets veranderen.

Harm
13-03-2009, 22:44
bedankt voor de antwoorden! weer wat geleerd...:D
groeten harm

Ton
14-03-2009, 19:31
waar je ook veel informatie vandaan kan halen Harm, is de vereniging, ben je lid van een vereniging ? dan zou je met wat goede wil ook bij de kwekers thuis kunnen kijken, die jouw soorten kweken. en dan kan je ook veel vragen, over dingen die je ziet bij zo iemand thuis. maar hou er rekening mee, dat iedereen het anders doet. en door veel te lezen en te vragen, ga je vanzelf zien wat jij het beste kan doen.

Harm
14-03-2009, 20:38
ik heb het formulier voor een vogelvereniging al ingevuld, zit al in een envelop om op te sturen. dat lijkt me inderdaad leerzaam, ik wil nl gedeeltelijk overgaan op andere soorten.
groeten harm