PDA

Bekijk Volledige Versie : volliere

zebravinkje
10-03-2009, 17:37
hallo
kan ik een of meerdere grasparkieten in een houten volliere doen met kanaries en zebravinken?
vrg marthijn

Patriick
10-03-2009, 17:40
Ik zou het niet doen, Grasparkieten zijn nogal agressief tegen kleinere vogeltjes.

Het kan ook maarzo goed gaan, maar ik zou het er niet op gokken.

Kitkat
10-03-2009, 23:46
Grasparkieten en zebravinkjes zouden misschien nog samen kunnen. Maar de kanaries kun je echt niet bij grasparkietjes doen.

Animal
11-03-2009, 01:03
Ook bij zebravinken kun je beter geen grasparkieten doen.
Wil je toch parkieten in je gemengde volliere ,dan kun je beter ,als de volliere groot genoeg is ,een koppel valkparkieten ,of catharina parkieten nemen.

zebravinkje
11-03-2009, 15:12
hallo
bedankt voor jullie antwoorden
aan de ene kant van mijn nachthok staat een volliere voor tropen
kan ik aan de andere kant ook een volliere van hout bouwen voor kromsnavels?
vrg marthijn

Patriick
11-03-2009, 15:26
Je kan daar wel een 2e voliere maken, maar de meeste kromsnavels zijn aardige slopers, dus een houten voliere is misschien niet de beste optie.

ik heb in mijn oude voliere kromsnavels gehad, daar had ik het gaas aan de binnenkant van het houten geraamte vastgemaakt, dat ging bij mij wel goed.

Kitkat
11-03-2009, 22:22
Ja, dat is een betere oplossing. Om het knagen aan de houten volière te voorkomen, kun je ze dan een paar keer per maand verse takken (wilg of fruittakken) geven, daar zijn ze ook verzot op.

Rudmer
11-03-2009, 22:26
Gaas aan de binnenkant doen, scheelt ook een boel. Maar zelfs door het gaas slopen ze :)

Zal even kijken of ik er een foto van kan maken, we gaan dit weekend toch met de voliere bezig.

kevin
12-03-2009, 08:27
grasparkieten zelf bijten het hout niet echt kapot, de grotere soorten wel, je moet er wel voor zorgen dat je sterk, hart hout hebt