Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Na lange tijd...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Na lange tijd...


  • #2
    Hoi!
    Ik heb niet zoveel antwoorden op je vragen, maar mijn vader heeft ruim 40 jaar (misschien nog wel langer ) met kanaries gekweekt. Hij vindt zichzelf nu te oud worden, dus hij heeft in totaal nog maar 7 kanaries: 6 mannen en 1 popje. Hij gaat dus maar met 1 koppeltje kweken dit jaar, in 1 broedkooi.

    Hij heeft nog nooit eitjes uit het nest gehaald, maar gewoon de natuur zijn werk laten doen. Dus ik denk dat dat niet zo nodig is.

    Ik weet niet of je met meerdere koppeltjes in een voliere kunt kweken. Maar als je het doet, kun je er nooit zeker van zijn wie de vader is van de jongen. Er wordt bij vogels nogal veel vreemdgegaan

    Veel plezier met je vogeltjes!!

    Opmerking


    • #3
      1) als je 1 man in de voliere doet met een aantal poppen dan gaat dat wel aan de kweek. Zou wel de ouderdieren een knijpringetje omdoen als ze geen ring om hebben zodat je later wel de jongen van de ouden kunt onderscheiden. Eitjes uit het nest halen hoeft niet perse, ik kweek in broedkooien en haal ze wel uit tot het 4e gelefd moet worden alleen keren doe ik niet!!!

      2) weet ik zo niet maar is op te zoeken hiero

      3) of het zinvol is een voliere nachthok etc af te kitten vraag ik me ook af...maar baat het niet dan schaad het niet, en ach die paar euro voor een tube kit........in elk geval 1 voordeel is dat het zaad of zand niet in het nachthok in de kieren verdwijnt :-)

      suc6 met de eventuele bouw.......en tip op marktplaats is vrij goedkoop aluminium koker materiaal te koop met verbindingstukken, is goedkoper en duurzamer als hout :-)
      Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

      Opmerking


      • #4
        hallo
        kweek in de volliere zou wel kunnen maar je bent niet zeker of de jongen wel van een man zijn
        ik heb ook kanaries in een volliere
        een bont paartje had een nest jongen 3 waren ook bont en 1 gele
        dus dat is dat het risico.
        vrg marthijn

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            Bedankt voor de antwoorden! Ik heb er zin in.

            Opmerking


            • #7
              Hoi

              Ik doe mijn kanaries gekleurde strijkkralen om hun poot.Het gaat heel makkelijk en al mijn jongen zijn goed te herkennen.met knijpringen zijn vaak scherp.

              Groeten Eveline
              ik ben ook nog maar net begonnen,maar ik heb mijn tweede nestje nu.

              Opmerking

              Working...
              X