Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vrouwen... *zucht*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vrouwen... *zucht*

    Dit weekend zouden wij de vlucht 2*1*2m voor de roodrugparkieten in orde maken. Ze zitten nu nog in een tijdelijk hok van 1b*0.4d*0.6h. Maar madammeke vond dat het tijd was en heeft gister het eerste eitje op de bodem gelegd. Nu hangt er wel een broedblok, maar die was voor de turqen en is dus te klein (gat zit nu nog dicht).

    Nu zitten we te peinzen wat we moeten doen. We willen ze naar buiten doen, maar moeten we er dan meteen een broedblok bijhangen of juist niet en het ei wegdoen? pffff, kon de miep niet even twee dagen wachten?
    Mijn Site

  • #2
    Je kunt het altijd proberen.

    Komen die twee vluchten aan elkaar dan zou ik in beide een blok hangen en anders in de nieuwe vlucht,tegenhouden lukt toch niet en zo krijg je misschien toch nog iets groot.Het andere ei kun je er toch gewoon bij leggen als de pop zover is accepteren ze heel snel een broedblok vrg Rob.

    Opmerking


    • #3
      Nee ze zitten niet aan elkaar. Ze zitten nu in een dubbel kanariehok omdat ze niet bij de andere in de vlucht konden (ruzie).

      Ik heb de nieuwe vlucht nu bijna op orde. Een hokje om beschut te kunnen zitten en vanavond ga ik het broedblok er in hangen. Morgen gaan de roodruggen er in. Als ze binnen een paar dagen gaat leggen gaat het eitje die ze nu gelegd heeft (en nu even in een bakje zaad ligt) en eventuele nieuwe eitjes (die ook weggenomen worden) worden die er weer bij gelegd.

      Zo zie je maar, de natuur laat zich niet snel leiden haha!
      Mijn Site

      Opmerking


      • #4
        zo zie je maar als je op d4e mannen moet wachten dat schiet niet op.

        Opmerking


        • #5
          pfff, kieskeurig dat het kreng is. Er hangt een mooi blok, maar gister weer een eitje op de grond
          Meteen maar een tweede blok opgehangen op een andere muur.

          Vanochtend zag mijn vrouw de pop uit het blok komen dus die is al geinspecteerd. Als is een van de twee ook al in het andere blok geweest.

          hopen dat morgen er nu een ei in het blok ligt
          Mijn Site

          Opmerking


          • #6
            Gister waren we de pop kwijt. Omdat we al gezien hadden dat ze met een ei zat waren we heel erg nieuwschierig.
            Miriam even kijken, en ja hoor, daar zit de pop pontificaal op een ei. Het lijkt er dus op dat bij ons nu de kweek van 2009 echt begonnen is!!

            Vandaag hebben we verder niet gekeken omdat ze in principe om de dag leggen en we dus niets meer verwachten. Morgenavond weer even kijken hoe het er mee staat!
            Mijn Site

            Opmerking


            • #7
              Ah goed nieuws! Gefeliciteerd!!

              Opmerking


              • #8
                Vandaag lag er zoals te verwachten eitje nummer 2. Ze lijkt er nu al vast op te broeden. Is dat normaal voor roodruggen? Ik ga er van uit dat het geen nut meer heeft om het eitje die ze twee weken geleden gelegd heeft en ik op sterk water, oh nee, zaad, gezet heb weer terug onder te leggen.
                Mijn Site

                Opmerking


                • #9
                  eieren lijken onbevrucht.. is ook geen derde meer bij gekomen.

                  we gaan voor de volgende ronde
                  Mijn Site

                  Opmerking


                  • #10
                    bij zat ze ook al vast op ei 2 en ei 3 duurde lang en ei 4 ook
                    nieuwe website

                    Opmerking


                    • #11
                      We wachten het nog even af. We laten haar zelf bepalen of ze het zat is of niet
                      We hebben er nu gewoon even geen hoop meer op voor dit legsel. Wordt het nog wel wat dan is het mooi meegenomen.
                      Mijn Site

                      Opmerking

                      Working...
                      X