Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bezig met de bouw van mijn droomvoliere.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Bezig met de bouw van mijn droomvoliere.

    Ik weet dat het voor een ander misschien niks voorstelt maar ik ben zo blij met wat ik aan het maken ben. Ik heb volierennet gekocht en ben bezig rondom mijn voliere van de Japanse nachtegaaltjes een grote transparante tuin te maken. Dan als alles klaar is gaat de deur van de voliere de hele zomer open voor ze. Lekker op het Zuid-Oosten, helemaal overkapt en heel transparant dus geen palen en frames. Ik heb allerlei planten in kuipen gekocht en het allermooiste is dat er geen deur in hoeft omdat ik vanuit de woonkamer een deur heb die in die voliere open kan.

    De maten zijn ongeveer 3 x 3 meter vloeroppervlak en het hoogste punt is ongeveer 3,5 meter hoog. Dus echt plaats voor mooie struiken en veel vliegruimte.

    Ben zo blij!

    Voorlopige tussenstand. Moet overigens zeggen dat het opspannen en recht zetten van volierennetten asboluut geen kattenpis is Let niet op de rommel want ik moet alles nog opruimen als ik klaar ben.

  • #2
    hokkie

    Ga je er dan strakkies zelf ook in zitten?
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Blij

      Heel mooi Marc dat je er blij mee bent, anders klopte er iets niet volgens mij .

      Gelukkig kun je het opspannen, ontspannen doen met die fles op tafel. hahahahaha

      Ben benieuwd hoe het eruit ziet als ie helemaal ingeruimd is dus hou ons op de hoogte met wat mooie plaatjes op zijn tijd.
      mvg Gerard 6

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
        Ga je er dan strakkies zelf ook in zitten?

        Nee, er naast. De rest van dat dakterras is mijn terras en daar lopen de honden veel op en dus kijk ik mooi uit op het geheel. De vogels reageren niet op de honden en andersom dus dat komt goed. Soms zitten de nachtegalen op 10 cm van een hond om die eens goed te bekijken

        Opmerking


        • #5
          Mooi toch.

          Ziet er leuk uit,zul je wel geregelt een nachtegaaltje in je woonkamer hebben vliegen die zijn zo vlug en zo'n grote deur is natuurlijk een uitdaging voor hun veel kweekplezier in je droomvoliere vrg Rob

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
            Heel mooi Marc dat je er blij mee bent, anders klopte er iets niet volgens mij .

            Gelukkig kun je het opspannen, ontspannen doen met die fles op tafel. hahahahaha

            Ben benieuwd hoe het eruit ziet als ie helemaal ingeruimd is dus hou ons op de hoogte met wat mooie plaatjes op zijn tijd.

            Natuurlijk, ik maak zodra het klaar is weer een foto. Die fles is om hun badje te vullen want dat past vol niet door het deurtje. Ik heb om ontsnappen te voorkomen nu een broedkooifrontje in de deur gezet en hun badschaaltje past daar alleen schuin door. Ik durf echt de volieredeur niet meer open te doen want ze schieten er meteen uit. Misschien vol enthousiasme om in hun nieuwe veel grotere vlucht te komen maar nu net voor het broedseizoen raak ik niet graag een half of zelfs heel koppel nachtegalen kwijt.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door rob 2
              Ziet er leuk uit,zul je wel geregelt een nachtegaaltje in je woonkamer hebben vliegen die zijn zo vlug en zo'n grote deur is natuurlijk een uitdaging voor hun veel kweekplezier in je droomvoliere vrg Rob
              Komt zo'n kralenketting voor, denk dat ze daar niet door vliegen. Ook geen stokken naast de deur en voeren doe ik maar door de kier dan. Wel blijft de oude voliere staan als nachthok. Daar zit plexiglas voor dus dat is lekker windvrij. Ik denk dat als ik de voliere in ga dat ze daar snel in zullen vliegn. Tenminste, dat hoop ik dan maar.

              Opmerking


              • #8
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #9
                  Een hele leuke klus met straks vast een paradijsje voor eigenaar en vogels.
                  Ik wacht met spanning op het vervolg.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    WOW

                    die jappen zullen nogal een uitzicht hebben daar bij jou

                    jaja nog wat groen hier en daar en dat hokkie komt wel klaar

                    en handig dat je geen deur hoef te maken

                    nog veel bouwplezier

                    Opmerking


                    • #11
                      prachtig voliere

                      Hallo TS,

                      leuk idee nog nooit gezien, ziet er super uit.
                      succes,

                      gr

                      Opmerking


                      • #12
                        dat ziet er heel mooi uit, heel goed bedacht!
                        hoe groot is dat balkon/buiten gedeelte?

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Rissotto
                          dat ziet er heel mooi uit, heel goed bedacht!
                          hoe groot is dat balkon/buiten gedeelte?

                          Voor de vogels? Voor de vogels ongeveer 27 m3 en de rest is voor mij Mijn deel is ongeveer 6x3 meter nog Daar lopen mijn honden als ik de buitendeuren open zet.

                          Dit is dus het dakterras met de anti-vogeldief-brigade

                          Opmerking


                          • #14
                            Uitzicht van de vogeltjes waar ik heel blij mee ben:


                            Opmerking


                            • #15
                              hey

                              ziet ermooi uit

                              heb alleen 1 vraag is dat net wat je gebruikt wel sterk genoeg?

                              dat er niet snachts een roofdier komt en er zo een gaat in maakt en al je vogels zijn weg dat zou zonde zijn

                              verder veel succes ermee
                              mvg roy (vogelfreak)
                              kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X