Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gewond en gevlogen op 1 dag :(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Gewond en gevlogen op 1 dag :(


  • #2
    gewonde duif

    Beste Jolanda, als de nagel van de duif nog redelijk vastzit en alleen nog wat bloed, zou ik zorgen dat de wond wordt ontsmet en schoon blijft. Indien je de mogelijkheid hebt zou ik de duif in een wat kleinere kooi binnen zetten. Liever de zitstokken verwijderen. Schone vloer en verder de normale verzorging, maar dan wel binnen handbereik van de duif. Laat een klein lampje branden. Voorkom elke stress. Groet. Adrie Jonkers.

    Opmerking


    • #3
      Wat een pech!

      Maar om je een beetje minder bezorgd te maken: het lijkt voor ons al snel alsof de vogel heel veel bloed kwijt is, maar meestal valt het dan toch mee en het stolt gelukkig heel snel.

      Ik zou haar rustig in haar kooi laten zitten en kijken hoe het morgen is.

      Voor het weggevlogen duifje zou je misschien nog een kooi klaar kunnen zetten met wat voer erin.. geen idee of hij nog ergens in de buurt is, maar je weet maar nooit. (zou ik overigens pas morgen doen, 's nachts komen er misschien alleen muizen/ratten op af en die wil je natuurlijk liever niet lokken)

      Opmerking


      • #4
        doe als bodem bijvoorbeeld housnippers en geen schelpenzand
        mvg roy (vogelfreak)
        kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Dank jullie wel voor de antwoorden die me gaan helpen!

          Het arme duifje was gisteren al zo overstuur toen ik probeerde het bloed te stelpen dat ik ze liever niet meer oppak. Wat was die aan het hyperen zeg!

          Ze heeft gelukkig de ochtend gehaald en ik zie aan het pootje niet veel. Het bloeden is gestopt gelukkig. Het duifje (ik weet niet eens of het een zij of een hij is) eet weer en huppelt door haar hok heen - met houtsnippers.
          Ik heb er eigenlijk niet aan gedacht een kooitje neer te zetten voor die andere duif, lijkt me ook dat die er niet in blijft zitten....en ik kijk voor dit duifje nog eventjes aan hoe haar pootje het gaat doen. Gaat het goed dan ga ik een ander duifje erbij zoeken want ze lijkt me zo eenzaam.

          Mijn hartelijke dank voor jullie!
          Ik houdt jullie op de hoogte!

          Opmerking

          Working...
          X