PDA

Bekijk Volledige Versie : houtvezel

Klein Vogelein
06-03-2009, 17:46
is het ok,om bij gebrek aan schelpenzand tijdelijk houtvezel op de bodem van de vogelkooi te doen?
ik bedoel dus datgene wat je ook als bodembedekking voor konijnen gebruikt.

Patriick
06-03-2009, 17:55
ik heb zelf grove houtsnipper
die zijn ongeveer 1 bij 1 cm en een paar millimeter dik

waarschijnlijk kun je er meer over vinden bij ''huisvesting''

Klein Vogelein
06-03-2009, 18:15
thanx, patrick
ik zie al dat het hier vaker gebruikt wordt.
kennelijk kan het geen kwaad als hij er iets van binnen krijgt.

Ton Koek
06-03-2009, 19:43
Vergeet niet dan wel apart grit en maagkiezel te geven, dat pikken vogels normaal ook uit schelpenzand.

gloster 48
06-03-2009, 21:46
Halo ik een paar maanden geleden een zak beukehoutsnippers gekocht
speciaal voor vogels ik gebruikte dat voor in mijn kweekbakken maar volgens mij kunnen ze daar niet voor dienen daar ze nogal veel stof bevatten .
ik denk dat schelpenzand of zeoliet beter is

Animal
06-03-2009, 22:32
Is ook niet veel goedkoper dan schelpenzand. Metselzand of speelzand kan ook en is nog goedkoper.

Die beukensnippers worden vaak voor papagaaienkooien gebruikt..

Maar voor noodgevallen kun je natuurlijk altijd wel die snippers of houtkrulletjes(schaafsel) gebruiken . Maar voor nood kun je ook een krant op de bodem leggen. (waarschijnlijk niet bij parkieten ,want die slepen hem door heel hun hok)

eveline
07-03-2009, 10:59
Ik heb wit zand,is dat ook goed?

kingfisher
07-03-2009, 14:33
Hallo Eveline,wit zand is goed maar zorg wel voor voldoende grit maar dat was je in een ander topic al aangeraden.
Er is ook bruin zand,ik geloof van ostrea met veel schelpjes,grit e.d vindt ik persoonlijk wat fijner maar het is alleen niet zo'n mooi gezicht maar dat maakt me niet uit.
Mvg,
kingfisher

Ilovediamantduifjes
29-03-2009, 19:45
Hallo Eveline,wit zand is goed maar zorg wel voor voldoende grit maar dat was je in een ander topic al aangeraden.
Er is ook bruin zand,ik geloof van ostrea met veel schelpjes,grit e.d vindt ik persoonlijk wat fijner maar het is alleen niet zo'n mooi gezicht maar dat maakt me niet uit.
Mvg,
kingfisher

Leuk! Ik gebruik ook Ostrea Speciaalzand (da's dus dat bruin schelpenzand) en dat werkt perfect. Mijn duiven pikken genoeg zand op en het is nog mooi ook!

Hobbykweker_Zwiers
14-04-2009, 13:08
mijn voorkeur gaat echter na geel zand of wit zand of schelpen zand,
heb altijd houtvezel gehad maar dat gaat op ten duur schimmelen
als het vochtig word