Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Witte rand om oog, wanneer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Witte rand om oog, wanneer?

    Hoelang duurt het nou voordat een grasparkiet de witte rand om zijn oog krijgt? Ik heb van het weekend een man gekocht voor de kweek, deze scheen iets meer dan een half jaar te zijn volgens de kweeker.

    Als je op de foto kijkt geloof je dat ook, echter ik zie geen witte rand om zijn oog, dus is het nog een jong beest, maar daar twijfel ik aan.

    Wie helpt me even wanneer dit zichtbaar wordt? En hoe oud is dit beestje ongeveer?

    Kan ik er al mee kweken denken jullie?
    Bijgevoegde Bestanden
    Groetjes van Richard

  • #2
    ik denk een maand of 10
    heeft al een mooie blauwe neus

    Opmerking


    • #3
      Mooie vogel!

      Mijn grasparkietpopje is bij mijn vader geboren, dus ik weet precies hoe oud ze is. (alleen niet uit mijn hoofd ) Ze is ongeveer 8-9 maanden volgens mij, maar heeft al een tijdje (sinds januari ofzo?) een witte rand rond haar ogen.
      Als ik vanavond thuis ben kan ik wel even opzoeken hoe oud ze nou precies is, maar waarschijnlijk heeft een kenner tegen die tijd al wel gereageerd

      Opmerking


      • #4
        Ziet er jong uit.
        Mooie washuid, ziet er niet zo verdroogd uit.
        Idd geen oogwit.
        De zwarte strepen gaan niet door tot op de washuid.

        Precies kan je het natuurlijk nooit zeggen, maar ik sluit me aan bij Richard!
        Met vriendelijke groet, Jeroen

        www.jeroenhubert.nl

        Opmerking


        • #5
          Ik heb even opgezocht: mijn popje is nu ongeveer 9 maanden, maar ze heeft al ongeveer een maand die witte rand rond haar pupil, dus ik gok dat ze dat normaal rond 8 maanden krijgen. (of die van mij was er gewoon vroeg bij )

          Ik denk dus dat je man wel jonger is dan mijn popje en dat de kweker wel gelijk heeft dat hij iets ouder is dan een half jaar.

          Vanaf 9 maanden zijn mannetjes grasparkieten broedrijp, zeggen ze toch altijd? (popjes beter vanaf 1 jaar)
          Dus ik zou nog een paar maandjes wachten en rond mei ofzo proberen te kweken

          Opmerking


          • #6
            ok bedankt in ieder geval, ik heb wel een blok erin gehangen, en de pop is wel ouder dan een jaar en die is redelijk broedrijp aan het worden nu, alleen de man heeft er weinig zin in, zal dus door de leeftijd komen haha..
            Groetjes van Richard

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Richard Muller
                ok bedankt in ieder geval, ik heb wel een blok erin gehangen, en de pop is wel ouder dan een jaar en die is redelijk broedrijp aan het worden nu, alleen de man heeft er weinig zin in, zal dus door de leeftijd komen haha..
                je zegt zelf; hij heeft er weinig zin, ik zou ook nog ff wachten met de blok, zal nog te jong zijn, zijn je vogels ook wel degelijk een koppel, dus voeren ze elkaar?

                Opmerking


                • #9
                  ja, ze zijn dol op elkaar nu, en ze voeren elkaar en spelen met elkaar, kortom ik laat ze lekker bij elkaar zitten en laat de natuur zijn gang gaan..

                  heb van kwekers vernomen dat ze zelfs vogels van bijna 2 jaar hebben zitten zonder witte irisring, dus we wachten rustig af wat er komen gaat ;-)
                  Groetjes van Richard

                  Opmerking

                  Working...
                  X