Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broedblokken binnen/buiten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Broedblokken binnen/buiten?

    Misschien een beetje een noob-vraag, maar ik stel hem toch.

    Eerst even achtergrondinformatie:
    Onze voliere is afgelopen zomer gebouwd, dus dit wordt ons eerste voorjaar en broedseizoen. We hebben een buitenvoliere met een binnenhok (afmetingen: 3 x 2 x 2m en binnen: 2,50 x 0,80 x 1m). Alleen binnen wordt voer aangeboden, in de winter (nu nog) slapen alle vogels 's nachts binnen en doen we het luikje dicht. In de zomer laten we het luikje 's nachts gewoon open, zodat ze 's ochtends niet op ons hoeven te wachten en eventueel zelfs buiten kunnen overnachten als ze dat willen.

    Maar waar moeten we nu straks de broedblokken hangen, binnen of buiten?
    Of is het misschien een goed idee om er een paar buiten en binnen te hangen, zodat ze zelf kunnen kiezen wat ze het fijnste vinden?

    Er zit 1 koppeltje grasparkieten in en we gaan binnenkort een koppeltje Catharina-parkieten kopen.

  • #2
    Ik zouw zowel binnen als buiten broedblokken hangen ,,maar ik zouw ook buiten voer en (bad)water verstrekken.
    Catharina parkieten zijn erg rustig (ze lijken zelfs wel verlegen) en grasparkieten zijn eerder het tegenovergestelde ,dus het zal zeker goed zijn als er binnen en buiten voer en water te vinden is.

    Opmerking


    • #3
      Bedankt voor je reactie!

      Ik bedacht me later ook dat het sowieso misschien wel beter is om ook buiten voer te geven ivm pas-uitgevlogen jongen. Als ze buiten uitvliegen kunnen ze misschien nog niet snel de weg naar binnen vinden, maar ze moeten wel leren om zelf voedsel te zoeken.

      Opmerking

      Working...
      X