Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat moet ik doen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wat moet ik doen?

    Mijn twee grasjes zitten de hele tijd naar elkaar te pikken eigenlijk zit alleen mijn pop naar mijn mannetje te pikken en ik heb geen idee wat ik nu moet doen. Ze kwamen eerst zo goed overeen en nu niet meer.

  • #2
    Ik weet natuurlijk niet hoe erg het is, maar een beetje ruzie is niet erg en gaat vanzelf weer over.

    Mijn 2 forpusjes hadden soms ook even een periode veel ruzie; dan waren ze aan het uitvechten wie de baas was. Zodra dat duidelijk was, waren ze weer heel lief tegen elkaar

    Maar let wel even extra op: of ze allebei wel uit de voerbak kunnen eten (niet dat eentje de ander de hele tijd wegjaagt)
    En of ze elkaar niet verwonden! Als dat wel het geval is, kun je ze beter even uit elkaar zetten.

    Opmerking


    • #3
      bedankt

      bedank voor de informatie de pop jaagt het mannetje soms inderdaad wel weg bij de voederbak maar heeft nog wel een beetje tijd om te eten

      Opmerking


      • #4
        Voor de zekerheid zou je nog een 2e voerbakje in de kooi kunnen hangen
        Dan heeft de man meer kans om te eten (bijvoorbeeld als het popje uit het ene bakje aan het eten is en even minder goed op let )

        Opmerking


        • #5
          oke

          ik heb een tweede bakje in hun kooi gehangen en alles lijkt terug oke bedankt voor de hulp

          Opmerking


          • #6
            ik dacht dat alles terug oke was maar dat is het niet het vrouwtje vliegt nu van het ene bakje naar het andere zodat het mannetje niet kan eten en als het mannetje op een stok zit gaat het even goed maar dan wilt het vrouwtje zich onder het mannetje vringen maar het mannetje wil niet en dan begint ze weer te pikken...

            Opmerking


            • #7
              Weet je zeker dat het om een man en pop gaat? Dit gedrag lijkt meer op twee popjes....
              Voor nu, gewoon nog wat meer voerplekjes maken, de tweede vogel moet echt ook kunnen eten.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                Hoe reageer jij als ze ruzie hebben, bv als het vrouwtje het mannetje van de voerbakken wegjaagd, reageer jij dan door er wat van te zeggen of geef je er op een andere manier aandacht aan?? Hier heb ik het, een tijd geleden alweer, ook gehad en van alles geprobeert. Meerdere voerbakjes neer gehangen en reageren en nog veel meer maar niks hielp. Totdat ik eens ben gaan kijken naar hun gedrag. Het viel mij op dat ze heel gewoon in de kooi hun dingetjes aan het doen waren tot.......... ze aandacht van mij wouden en ja hoe krijg je aandacht................ nou simpel weg door ruzie te gaan maken. Toen ik dat door had heb ik ze lekker laten ruzie maken en het gevolg is een heel stuk minder ruzie ( ook treitjes onderling). Dus let ook eens op je eigen gedrag.
                Groetjes Elhidia.

                Opmerking

                Working...
                X